Söndagsgrillat


Söndagensmiddag bestod av grillat honungsgalcerat
kött med tomat & mozzarellasallad. Serverades med 
kokt potatis samt bearnaisås till, supergott! 

Nu sitter jag nyduschad uppkrupen i soffan med laptopen i knät. Ute är det en riktigt ljuvlig kväll utan ett enda moln på himlen. Svårt att tänka sig just nu att det ska regna imorgon, men enligt väderleksrapporten så är det så tyvärr. Maken sover i soffan mittemot och det ser så skönt ut, sötnöten.. 

Vår söndag har varit precis så lugn och behaglig som jag hoppades på imorse. Har suttit på balkongen och bläddrat i tidningar och bara njutit. Och sedan blev det som sagt grillat till middag denna söndag och det var sååå gott. Imorgon är det en vanlig arbetsdag igen, men arbetsveckan är kort och jag arbetar bara mån-onsdag sedan är det långledigt. Maken och jag ska bland annat en sväng till Åland under ledigheten. Ska även under veckan leta vidare efter ett träd modell större som vi inte hann med igår.  

Nu ska jag se Söndagsparty med Filip och Fredrik med Kristin Davis från Sex and the city samt Charlotte Perrelli som kvällens gäster. Ha en mysig kväll så hörs vi imorgon igen!

Många kramar


Kommentarer
Postat av: Josefin

Mums gott med grillat. Tror jag aldrig tröttnar. Det låter som ni också haft en lugn och mysig söndag. :) Hoppas du får en bra måndag trots det tråkiga vädret som väntas.



Kramar

2009-05-17 @ 21:54:40
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Mira

Smaskens!!

Mat i all sin ära, men du får verkligen till det med fotona.

Bästa söndagen till dig, Anna.

2009-05-17 @ 22:27:03
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj vad roligt med Åland, vad ska ni göra där? Jag kommer därifrån ursprungligen, men bor inte där för tillfället men har familj och vänner kvar. Hoppas ni får det trevligt! Kram

2009-05-18 @ 08:58:02
Postat av: Sue

Låter som en underbart lugn söndag...precis som det ska vara!

Grillat är aldrig fel.....



Ha en fortsatt trevlig måndag hjärtat!

2009-05-18 @ 09:56:17
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: JENNY

Va gott det såg ut, så gott med grillat!

Va skönt för dig att vara långledig sen jag är ju ledig tors men jobbar heldag på fredag.

Mysigt att åka en tripp till åland!

Ha en bra vecka! Kram

2009-05-18 @ 10:04:37
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Mm såg verkligen gotti ut!! Såg också Söndagsparty, gillar Kristin Davis så :-)



Ha en finfin dag! Kram

2009-05-18 @ 12:21:49
URL: http://annamalin.blogg.se/
Postat av: Mrs_A

Får man fråga vart du gjorde din frisyr till ditt bröllop? Min svägerska behöver en duktig frisör ganska fort.



Ha det bra!

2009-05-18 @ 14:14:09
URL: http://emiracle.blogg.se/
Postat av: Madde

Mmm,det där såg hur smarrigt ut som helst!Grillat är SÅ gott,speciellt om man har glaze på det man tillagar.Själv har jag ätit grillat hela helgen och i lördags blev det laxfilé med citronglaze,verkligen urgott och jag kan varmt rekommendera denna glaze som bestod av rumstempererat smör,rivet citronskal,fransk senap,flytande honung,flingsalt och svartpeppar.Detta penslade man på innan grillen men även när det var färdigt och skulle serveras,kan även tänka mig att det är kanongott att ha som ett aromsmör vid sidan av när man äter!Ett litet tips att testa kanske?!

Ha en fortsatt bra dag!

Kramelikram Madde

2009-05-18 @ 14:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0