Lördagsmys med grillning


Kvällens middag grillat kött med en ljummen potatissallad
& grönpepparsås sååå gott. Receptet på potatissalladen
kommer i dagarna för er som är intresserade :-)

Kvällens efterrätt ska vi strax hugga in på med vaniljglass.
Då jag redan tjuvsmakat på de små ljuvliga bären vet jag
att de är såå söta och somrigt goda

Så var det redan lördagkväll. Vi sitter här min älskade man och jag och myser mätta och belåtna efter kvällens grillning. Solen har letat sig fram bland molnen som skingrat sig och det är nu en klar lördagskväll. Svindersviken som vi ser från våra stor fönster ligger spegelblank och en massa segelbåtar och dess master blänker i skenet från solen. Så somrig och härlig vy. Tänk att sommaren nu verkligen står och knackar på dörren, jag är kär som varje år när den väl kommer!

Jag har varit ute en sväng med bilen i eftermiddags, tog mig till Forum Nacka och alla dess butiker. Kom naturligtvis inte därifrån tomhänt, utan kom ut med inte mindre än 5 påsar med diverse innehåll. Ett par jeans, två par klänningar, tre par örhängen, leggins med nitar, en vippig kjol och sist en vit tunika från Zara. Så nöjd, så nöjd är jag, dock lite fattigare men vad gör väl det lön på måndag ;-)

Nu ska vi kika på Robinson och äta jordgubbar.

Ha en mysig kväll, kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med shopping både på båten och i Nacka. Hoppas du visar upp fynden.

2009-05-23 @ 20:20:19
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Zandra

OjOjOj Vilken härlig shopping du kommit hem med, Är övertygad om att de är super FAB!

KRAMAR till dej

2009-05-23 @ 20:56:35
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Ljummen potatissallad är ju bara sååå gott, bra att du tänker lägga ut receptet det uppskattas ALLTID ;) Låter som en bra shoppingtur dessutom, var själv ute en sväng idag, men jag hittade ingeting som passade tyvärr :( Hoppas ni har det bra! Kram kram Minna

2009-05-23 @ 21:13:38
Postat av: Josefin

Gott det ser ut, du kan allt det där med uppläggningar :) Ha nu en fortsatt skön kväll!

2009-05-23 @ 21:37:22
Postat av: Att ha det gott

Det receptet ser jag fram emot

2009-05-23 @ 22:09:53
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag var också på väg till Nacka Forum idag såklart ;) Men eftersom "mina" jeans inte fanns där utan i Farsta, så åkte jag dit istället :)

2009-05-23 @ 22:17:27
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Lilian

Hej du sköna, låter som du haft en bra shoppingdag och er middag såg inte dålig ut den heller. Jag ser framemot receptet på potatisalladen, den såg ut att innehåller en massa godsmaker! Sov sött!

2009-05-23 @ 22:51:08
Postat av: Alexandra

Ingen dålig shopping ;) Fin blogg förövrigt! Kram

2009-05-23 @ 22:54:56
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag äälskar jordgubbar, superfint att ha jordgubbar i den skålen! Ha en mysig lördagskväll. Kram pernilla

2009-05-23 @ 22:57:06
URL: http://m.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Vad kul att du gillar mina enkla mattips! Extra roligt att DU tycker det som är en fena i köket!



Här har vi haft kalas för maken som fyller år på måmdag och det har ätits både tårta och grillat med vår släkt. Nu är det lugnt igen och sängen väntar.



I morgon blir det sol! Då njuter vi ännu mer av dagen eller hur.



Kram

2009-05-24 @ 00:11:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

God morgon sötnos! Jag är uppe redan tack vare katten som väckte mig med en puss! (sant, brukar komma fram till munnen o nosa så jag vaknar... hahaa maken säger att katten tagit över hans morgonuppgifter) just nu är katten i min sängsida coh sover... (jag tror han gör så bara för att sova med matte...hihiii)



Denna morgon är solig här så då är den nog solig hos dig med, härligt!



Jag vill gärna ha potatissallad receptet, såg såå gott ut!



Hoppas du får en toppensöndag!



KRAM

2009-05-24 @ 08:04:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh tack snälla Anna, man tycker väl kanske inte alltid själv att det går undan.. Men vi måste ju göra grund jobbet ordentligt för att allt ska se fint ut i slutändan..



Du är expert på att lägga ut bilder på mat som gör mig hungrig. Ibland kan man undra om du är kock. Var får du alla recept ifrån?



Ha en jätte skön söndag nu. Kraam

2009-05-24 @ 08:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0