Olustig onsdag


Kom på nu att jag fick frågan härom dagen hur jag fick till 
min bröllopsfrisyr & svaret blir att jag har ingen aning om
hur frisören gjorde. Jag satt mest & nöjt av jordgubbar 
under tiden håret sattes upp ;-)

Idag är en sådan där dag när jag känner mig totalt olustig och helst hade stannat hemma och dragit något riktigt gammalt över mig trots att solen fullkomligt strålade från en klarblå himmel imorse. Men det hjälper inte som sagt, kläderna sitter illa, håret går inte att få till och jag känner mig lönnfet... Vet att det är ytliga och triviala problem om man sätter dem i relation med alla hemskheter i vår värld, men oavsett så har känslan intagit min kropp denna onsdag och kalla det ytligt, jag kallar det just nu trist! Tror att jag ska försöka få tag i en tid för klippning så kanske åtminstone håret kan kännas lite roligare...


Nu till något lite nöjsammare i alla fall sett ur mina schlagerögon och det är ju att Sverige igår gick vidare till finalen av Eurovision Song Contest 2009. Tycker att Malena gjorde bra ifrån sig som valigt. Hon är ett fullblodsproffs ut i fingerspetsarna, men precis som alla nättidningar skriver idag så var ljudet under all kritik. Jag led stundtals, kör tjejerna hördes mest och jag kände inte ens igen "La voix" i vissa partier, så en rejäl skärpning säger jag till de ljudansvariga i Moskva på lördag. Programmet i övrigt var väl ett riktigt sömnpiller tycker jag. En del skickar ju så dåliga bidrag så man undrar ju hur resten av låtarna i deras uttagning lät?! Sedan mådde jag illa av programledarna, varför satt de ihop undrar jag? Eller det var kanske han som ville sitta ihop med henne. Oavsett kändes de inte särskilt proffsiga. 

Nu måste jag fortsätta min arbetsdag, lunchen lider mot sitt slut!


Ha en fin onsdag, kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kram på dig (du verkar behöva en!).



Och ja, jag håller med dig fullständigt om Eurovision. Tyckte inte La Voix riktigt kom till sin rätt. Alltifrån musiken till scenografin var sämre än i Globen men Malena är fantastisk så hoppas det går vägen ändå :) Det blir till att bänka sig framför tvn på lördag!



Ja programledarna.. Det var rätt pinsamt. Var de onyktra?

2009-05-13 @ 13:39:20
Postat av: Mira

Ja du, kära Anna, idag är min dag precis likadan. En riktig fuldag. Himlen är dock inte blå.

Håller med dig gällande ljudet igår på Eurovision Song Contest - under all kritik. Och programledarna verkade vara siamesiska tvillingar!

Nä, nu får jag ge mig en spark därbak. Husvisning idag! =)

Bästa dagen till dig!

2009-05-13 @ 13:45:58
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi har nog alla såna där olustiga dagar. Man tror inte att andra har det, då man själv tycker att alla andra alltid är lika fina ;) Jag tycker att du är slående vacker, även om du själv inte känner så just nu, men det ÄR du! Stor kram till dig =)

2009-05-13 @ 13:52:54
Postat av: Starmama ♥

Tack för ditt svar ang håret! :-)



PS. Vet du vad Anna, en sådan dag kan innebära att man är gravid (ingen inbillning här inte...)! :-)



KRAMIS hur som helst!

2009-05-13 @ 13:55:20
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag fösrtår vad du menar. Ibland har man helt enkelt sådana dagar. Även om det kan tyckas lite ytligt. Men "ful-dagarna" är ingen hit. Roligare med så kallde "snygg-dagar" (varför är de mer sällsynta bara??!)

Måste iallafall säga att du är otroligt vacker på bröllopsfotot, och det är inte enbart fjäsk ; )

kram från Linda.

2009-05-13 @ 15:44:22
Postat av: Miia - There´s no place like home

Olustig onsdag in deed! Suck säger jag bara...

Och nu ska jag åka och jobba, ååå vad det tar emot.



Hoppas du får en mysig kväll i alla fall, kraam

2009-05-13 @ 15:56:54
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas du mår bättre nu när du snart få gå hem och mysa och det är mindre kvar av arbetsveckan än det var i morse ;-)



Mitt tips är att inte klippa dig idag. Känns det så kan nog klippningen kännas fel också. Klippa sig ska man göra en snygg dag. Då gilar man förändringar mer...eller jag kanske har helt fel. Alla är vi ju olika och tur det!



Bröllopsfrisyren är gudomligt vacker. Hade du bett om just den från en bild eller gjorde frisören den på eget initativ?



Kramar

2009-05-13 @ 16:10:28
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej Anna! Ville bara tala om att i natt har du och jag sprungit runt och letat förtvivlat efter dina oranga blommor... :-) Men vi hade det väldigt trevligt men jag vet inte om vi hittade dina blommor.. I mina drömmar alltså..(lustigt hur det kan sätta sig på skallen..) :-)



Hoppas du har det bra! STor kram!



2009-05-13 @ 17:12:16
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Zandra

En xtra kram till Anna-Panna idag.

Vissa dagar är bara så här... men man måste nog ha dem för att uppskatta de andra "bra" dagarna.. Klyschigt men sant.. hihi

Pussis o Kramis vännen

2009-05-13 @ 17:41:39
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej. Jag undrar vart du fick tag på din krona någonstans ?? Jag är tacksam för svar. Kram / Sofie

2009-05-13 @ 17:48:40
Postat av: jessi

jag känner igen den där känslan, inget känns bra..själv känner jag mig som en rishög i håret, skäms varje dag, tur att jag har fullt upp på jobbet så hinner ej tänka o se speglar... på fredag ska jag klippa o färga, jippie!!! hoppas du får en klipp tid snart, jag tycker du är supervacker alltid!

2009-05-13 @ 17:49:04
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofie:

Min krona är köpt här ifrån



http://home.gamman.se/kirsto/index.asp?mn=666&id=666



Det är jag själv som ritat den och sedan har Kristo som tjejen heter som gör kronorna fixat den. Så kika in på hemsidan, hon har en massa fint.



Lycka till!



2009-05-13 @ 18:55:35
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: AnnaG

En extra stor kram till dig hjärtat!

Tänker på dig.



Kram kram

2009-05-13 @ 20:14:53
Postat av: Sue

Söta Anna....jag vet precis hur du känner dig! JAg har oxå sådana dagar och tycker inte vi ska kalla det ytligt. Tror nästan varje man och kvinna känner på sig när något är fel utseendemässigt. Jag tycker inte att det är något konstigt!

Konstigt hade det varit om man jämt kände så och inte gjorde nåt åt det..... eller?



Puss sötnos!



Så vacker brud du är!!!!

2009-05-13 @ 20:23:39
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Divina

Kan tänka mig att den manlige programledaren ville sitta ihop med natalia "calvin klein modell" vodianova :)

2009-05-13 @ 20:26:02
Postat av: Annas inspiration

Hoppas du piggat på dig fina Anna!



jag känner också så ibland, det gör nog alla. Har typ känt mig så sjaskig i två veckor, det vände i helgen ;-)

Hoppas att det vänder kvickt för dig!!!



massor med kramar

2009-05-13 @ 20:31:37
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Petra bloggar

du är rasande vacker! tappar andan

2009-05-13 @ 20:40:44
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofia:

Tack snälla för kramen, behövde den =)



Jag tyckte också att de verkade onyktra? Heja Malena på lördag! Kraam



Mira:

Åh stackare har du känt det samma, då vet jag precis hur du haft det ;-) Hoppas att husvisningen gick bra! Stor kraaam



Maria:

Jag tror också att alla har sådana dagar emellanåt, det går ju över, men ändå trista dagar! Tack SNÄLLA för dina snälla ord, rodnar... =) Kraaaam rara!



Starmama

Haha - vad roligt du är, tror dock att det kallas pms det jag haft idag ;-) Ha en fin kväll! Kramis



Linda:

Ja alla har dem nog sämre dagar och det är ju fånigt men det går inte att styra! Tack SNÄLLA för din komplimang!!! Stor kram



Miia - There´s no place like home

Så du känner samma, skit dag med andra ord ;-) Hoppas det gick bra på jobbet i alla fall! Stor kram till dig fina miia!



Ann-Louise

Fick inte tag i någon klipptid, lika bra det troligtvis ;-) Min bröllopsfrisyr hade jag sett en bild på ett ungefär så visade jag och så gjorde hon en variant på den. Ha en mysig kväll! Kraaam



Sofie:

Haha - du är rolig du vilken dröm hur fick du ihop det där? Hahah! Tur att vi hade det skoj ;-) Stor kraaaaaaaaam



Zandra:

Du är klok som en bok rara Zandra ;-) Ha en fiiin kväll! Kramis



jessi:

Åh vad avis jag är för din klipp och färgtid på fredag, måste boka något så jag får iordning på mitt långa ruffs ;-) Kraaam



AnnaG

Tack söta du och en kram tillbaka!



Sue:

Ja jag tror också att alla känner så till och från, men man får bara ta tag i problemen och hoppas man känner sig bättre en annan dag =)



Tack snälla för di komplimang, du är snäll du!!!



Ha en skön kväll! Kraaam



Divina:

Precis vad jag tänkte ocks, han var ju sååå nära henne hela tiden.. ;-)



Annas Inspiration:

Tack det är bättre nu. Sitter i mysoutfit och njuter i soffan, skönt! Massa kramar och ha en mysig kväll!



Petra bloggar:

Tack snälla.. kikar under lugg och rodnar.. ;-)

2009-05-13 @ 21:17:25
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Otroligt vacker frisyr! Ibland känner man sig inte på topp, hoppas att det känns bättre imorgon! Jag tyckte också att programledarna var lustiga, hon bara fnissade hela tiden! Kram på dig snygging!

2009-05-13 @ 22:26:41
URL: http://fiabloggen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hoppas att du får sova gott Anna och vakna upp till en bättre dag i morgon.



KRAAM KRAM



Ps. Det är bra med dåliga dagar för då uppskattar man dom bra ännu mer=)

2009-05-13 @ 22:35:34
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofia:

Tack snälla! Ja visst var hon fnissig ;-) Sov sött och stor kram



Madeleine:

Tack snälla fina Madeleine. Hoppas att din kväll vart br aoch att di också får sova gott! Kraaam

2009-05-13 @ 22:39:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Alla har vi sådana olustiga dagar, du är inte ensam. Hoppas du mår bättre idag och du får en toppen dag. Förresten är ditt hår det ängla liknande hår jag någonsin sett. Jätte fint.



Stor kram

2009-05-14 @ 09:19:47
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!Måste bara tala om att din blogg är helt underbar =) Kram Anna

2009-05-14 @ 09:40:56
Postat av: Emelie

Vackraste Anna! Alla har vi såna dagar och det suger verkligen! Fy bubblan! Hoppas att det känns lite bättre idag...



Era bröllopsfoton är verkligen något extra! Helt underbara! Ha en bra dag vännen! PuSs!



ps. Dags att börja kika i almanackan efter ett "hinka rosévin på Annas balkong datum", eller vad säger du?

2009-05-14 @ 10:13:45
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Josefin:

Idag känns det bättre =) Tack snälla för komplimangen om mitt hår. Jag behöver dock toppklippa det en aning, men annars trivs jag rätt okej med min lejonman - haha! Ha en fin torsdag! Stor kram



Anna:

Åh tusen tack! Vad glad jag blir att du tycker det. Stor kram, Din namne ;-)



Emelie:

Idag känns det bättre, man har ju sina dagar som sagt alla människor mer eller mindre, de går ju över som tur är!



Kul att du gillar våra bröllopsbilder, jag är sjukt nöjd med hur de är tagna också! Detta är taget av Anneli amatörfotografen vi hade, hon tog det under tiden profsfotografen tog bilden framifrån på oss, kul idé.



Annan kul idé var att boka ett datum för att "hinka rosé på balkongen" tycker jag. Måste väl bara bli lite varmare först? Finns ju i o f s plädar att svepa in sig i och rosén i sig värmer väl ;-) Men vi kan väl kika, kul kul!!!



Kram på dig sötnos!

2009-05-14 @ 10:27:10
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Areyanna

Vissa dagar känns allt skit å inget duger!! Allt blir bara fel! Härligt att inte vara ensam om att känna så har en sånn dag idag hihihi, det bästa då är att hoppa in i duschen å bädda ned sig i soffan en stund å senn lägga pigga makeup å hitta på nått skojj eller roligt me nån man tycker om=)

2009-06-15 @ 13:46:18
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0