Storstadspuls & strandliv


Här skulle maken kunna ligga och njuta av solen om han har lust för han
befinner sig just nu i Barcelona och gissa vem som är här hemma och är
avundsjuk som en liten myrslok... Ja helt rätt JAG!!! ;-)

Underbar terass på hotellet Condes de Barcelona som maken bor på just nu.
Jag är väldigt förtjust i lampan. Någon som vet vart den kommer ifrån???

Maken har enligt uppgift dubbelsäng så jag hade fått plats. Men då han är
på en företagsresa kunde jag ju inte få följa med, utan jag får drömma att
jag är där bara..

Badrummen ser inte helt fel ut heller, snyggt!!!

Hemma igen i ensamheten. Blev inget butikspan efter jobbet. Jag kände inte för det helt enkelt utan traskade hem istället i solen men det var inte direkt ljuvligt för det blåste så in i norden stundvis. Jag höll nästan på att tappa andan när ett moln av damm och grus blåste upp likt en liten minitromb framför mig. Var tvungen att spotta och fräsa och jag tycker mig nästan känna läskiga gruskorn i munnen ännu.. hua! 

Väl hemma har jag satt på en maskin tvätt, fyllt diskmaskinen med gårdagens disk samt röjt upp i största allmänhet. Jag kan verkligen konsten att stöka till det när jag är själv ibland. Trivs dock inget vidare när det är rörigt så jag brukar plocka upp ganska så snabbt. Maken befinner sig just nu i Barcelona och enligt uppgift så bor han fantastiskt på hotellet Condes de Barcelona. Hotellet ligger på samma gata som Gucci, Prada och flera andra lyxiga butiker och jag är minst sagt avundsjuk. Själva resmålet låter även det helt fantastiskt med både storstadspuls samt strandliv. Vi ska absolut åka dit framöver för maken sa i telefonen att staden skulle passa mig perfekt, så nu har jag ytterligare ett ställe jag vill besöka innan jag drar mitt sista andetag!

Nu ska jag steka en kycklingfile och sedan svänga ihop en caesarsallad. Senare är det schlagerdags igen och semifinal nr 2 som jag skrev om imorse. Så jag sitter bänkad kl 21:00! 

Stor kram på er och ha en riktigt skön kväll!

//Anna

Kommentarer
Postat av: Elin

Underbara bilder! Där skulle jag nog trivas rätt bra. Barcelona är en heelt underbar stad, du måste besöka den!

Trevlig Torsdag.

Kram

2009-05-14 @ 18:56:06
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Wow vilket hotell, förstår att du vill vara där :-)



hoppas du får en mysig kväll

kramar

2009-05-14 @ 19:09:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Cissi

Oj vilket hotell, ser ju inte helt fel ut! Har aldrig vart i Barcelona, men låter ju som ett perfekt resmål med lite av varje :) Kram cissi

2009-05-14 @ 19:12:43
Postat av: Minnas underbara värld

Åh jag älskar när du uppdaterar, jag är inne här säkert 50 ggr på dan och spanar, hihi! Vilken härlig resa maken din verkar vara på, förstår att du är avundsjuk, det är jag också kan du hälsa mannen din ;) Ikväll är det schlager igen, kul!



Kram vackra Anna

2009-05-14 @ 19:17:05
Postat av: Bertil och Linda

åhh du har så underbar blogg! kikar in här varje dag! keep up the good work!



kram

2009-05-14 @ 19:20:56
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Men kunde han inte smugglat med dig på något vis??!!

Där skulle ni ju varit tillsammans tycker jag!

Vilket fint hotell, han lär må som en prins antar jag.



Hoppas kvällens delfinal är roligare än den i tisdags då jag inte riktigt orkade hänga med...



Stor kram!

2009-05-14 @ 19:22:59
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vill också till Barca! Alla som varit där bara älskar stan så det känns som ett måste om man gillar shopping, coola klubbar (ha ha, vet du vad jag kom och tänka på nu?) och god mat.



Låter som en riktigt effektiv kväll du haft hittills. Min har knappt börjat känns det som... Nu "Halv åtta hos mig" och sen börjar det dra ihop sig för schlager =)



Kraam kraam

2009-05-14 @ 19:29:19
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Tack söta du!



Hon sökte programmet på SU i 1:a hand, en introduktionskurs i juridik på SU i 2:a och programmet i Uppsala i 3:je + en del fristående kurser i psykologi, kriminologi också efter det.



I och med att hon spelar fotboll här i STHLM så är hon inte beredd att flytta ännu (är hemkär också) trots att det kanske skulle öka hennes chanser något.

Hon får väl läsa fristående kurser, skriva Högskoleprovet igen osv. och söka fler gånger.



Men hoppas kan man ju alltid eller hur!



Kram till mysiga dej!!

2009-05-14 @ 19:46:42
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

ja jisses 195kr var dyrt för pionerna,

mina kostade 45 kr för tre, men det var ju förstås på ICA ;-)



hoppas du har en bra kväll sötnos

kraaam

2009-05-14 @ 19:52:46
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Caroline

Nice hotell måste jag säga, där hade man ju kunnat tillbringa några majdagar med lätthet ;-) Vi åkte till Barcelona efter vårt bröllop, bodde på superfina Majestic (tror de ligger på samma gata) men tror du inte jag åkte på vinterkräksjukan första kvällen... Så medan Jimmy gjorde stan, drack vin och åt tapas tillbringade jag hela semestern på (en i och för sig lyxig...) toalett! Men vi har sagt att vi skall åka tillbaka någon gång, det är ju en underbar stad. Det lilla jag hann se vill säga, hihi.

Kram och hoppas du har en mysig kväll!

2009-05-14 @ 20:34:10
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: frida

men vilka härliga bilder! ;D

2009-05-14 @ 20:39:24
URL: http://fws.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååh vilket fint hotel, kan mer än väl förstå att du är lite avundsjuk, men hur orättvist är det inte att du inte fick åka med, kunde han inte smugglat med dig?!!



Hoppas du får en mysig kväll med Eurovision i alla fall!!



Stor kram Bella

2009-05-14 @ 21:39:18
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Oj vilket lyxhotell ;)



Hoppas du får en fin kväll söta.



Kraam

2009-05-14 @ 21:46:27
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Där skulle jag med vilja befinna mig. Ligga i en solstol och lapa sol och med drinken i handen;)

Ha en bra kväll framför schlagern (inte mycket att hurra för i kväll, tycker jag) /Kraam

2009-05-14 @ 22:09:05
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Sue

Åååå fy sjutton så satans läckert!!!!!

Tro fan att du är avis!!! Varför tog han inte med dig????????????? hihi



Uteplatsen hade gärna fått flytta hem till mig!



Kram du söta och trevlig kväll....



p.s jag är en mycket vek mamma! Beställde spelet till sonen igår....skjut mig!

2009-05-14 @ 22:11:44
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: jossan

hehe jag älskar schlager men förstår inte varför man vill se ett kval där inte ens sverige är med? :P hade precis den diskussionen med min kära pojkvän, som också satt bänkad medan jag tyckte det var totalt ointressant. Längtar dock ihjäl mig till lördag! Heja La Voix!

2009-05-14 @ 23:32:18
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag har läst om just det hotellet, ska vara undebart! Lyckos din man jag är också avis... hihii. Jag är helt säker på att du skulle gillar Barcelona, en stad som har allt!



Tack för krya på dig hälsningen, jag är rejält förkyld, ont överallt och trött men orkar inte sova hela tiden heller så läser lite bloggar här i sängen... måste få något annat att tänka på än hur ont det gör.



Stor kram till dig!



2009-05-15 @ 08:50:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: AnnaG

God morgon sockertopp!



Önskar dig en riktigt trevlig dag denna härligt soliga fredag=äntligen helg! =)

Barcelona är fullkomligt underbart och hotellet likaså, du kommer inte att bli besviken, för att inte tala om shoppingen.. Min plånbok hoppar och gömmer sig av ren förskräckelse bara jag nämner Barca. ;-)



I morgon blir det schlagerfest med bubbel och firande av att Malena tar hem första platsen såklart! =)



Ha det bäst finaste du!

Kram kram

2009-05-15 @ 09:27:38
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elin:

Håller helt med, jag skulle trivas som fisken i vattnet på det hotellet, snyggt, snyggt! Ja en Barcelonaresa ska bokas in framöver var så säker ;) Ha en fin fredag! Kram



Annas Inspiration:

Ja där hade jag gärna velat vara. Ha en fin fredag! Kram



Cissi:

ja det låter kanon =) Ha en fin fredag! Kram



Minnas underbara värld:

Haha - vad kul att du är här och spanar så ofta, ska försöka skriva många inlägg så att du får ngt att lässa ;-) Ha en fin fredag! Kram



Bertil och Linda:

Åhh vad glad jag blir för dina värmande ord, så kul när folk gillar bloggen så klart :- Ha en fin fredag! Kram



Ann-Louise:

Ja jag hade gärna blivit insmugglad ;-) Ha en fin fredag! Kram



Hemma hos Katta:

Haha - jag vet precis vad d u tänkte där ;-) ja Barcelona verkar vara en stad för mig, så dit får man se till att åka framöver!



Tack för att du tipsade om "Halv åtta hos mig" Hade ingen aning om att det går nu igen :-)



Ha en fin fredag! Kram



Ann-Louise:

Jag håller mina tummar för att det ska gå vägen för din söta dotter :-) Ha en fin fredag! Kram



Annas inspiration:

Ja 195 kr, jag grät nästan när jag skulle betala, näöst aggn blir det banne mig Ica varianten för min del också när det gäller pioner, mina dyrgripar höll bara två dagar trot att det ska vara "kvalité" så då kan man lika gärna köpa på ICA, har dock inet sett sådana på vårt närmaste ICA. Ha en fin fredag! Kram



Caroline:

Nä är det sant att du fick vinterkräksjukan på er bröllopsresa, fy vad orättvist, vilken skräck! Hoppas att ni komemr dit snart igen så så att ni får fira om den tillsammans denna ggn =) Ha en fin fredag! Kram



frida:

ja visst ser det härligt ut.. Ha en fin fredag! Kram



Bella:

ja jag hade gärna gått som smuggelgods för att få åka med ;-) Ha en fin fredag! Kram



Sandra:

Ja det ska tydligen vara väldigt snyggt, avis som sagt! Ha en fin fredag! Kram



Livet hemma hos Linda:

Det där med att lapa so med en drink i handen skulle jag lätt ställa upp på ;-) Håller med att schlagern igår inte var mycket att ha.. Sömnpiller.. Ha en fin fredag! Kram



Sue:

Ja visst är det läckert, jag blev helt "sjuk" när jag googlade på bilder från hotellet. Nä varför tog han inte med mig, konstigt ;-) Ha en fin fredag! Kram



Ps, du är en mycket snäll mamma skulle jag säga ds



jossan:

Man måste ju förvissa sig om Malenas konkurenter såklart ;-) Dock vargårsdags bidrag väderlösa de flesta tycker jag, rena rama sömnpillret så din tanke är ju inte helt fel ;-) Ha en fin fredag! Kram



jessi:

Hoppas du blir frisk redan NU, tycker synd om dig din stackare. Feber och iont i kroppen är inte kul, särskilt inte när det är strålande sol ute som det är här idag i alla fall. Ha en fin fredag och massa krya på dig kramar till gulligaste Jessi

2009-05-15 @ 09:45:54
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

AnnaG

Hej själv sötnos! Önskar dig det samma, ljuvligt väder ute, inte ett moln här = underbart!



Skrattade gott åt din plånboksbeskrining, haha! Kan tänka mig att man gör av med en hel del väl där!



Ha en fin fredag!



Stor Kram

2009-05-15 @ 09:51:34
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Tindra

Men männen brukar ju kunna ta med fruarna på företagsresor, det gjorde alltid pappa med mamma (och då arbetade han på SAAB Aerospace) samt alla vänner gör så med....



Varför gör han så mot dig, blir lite upprörd för din skull, först Thailand och nu detta... :(

2009-05-15 @ 10:06:19
Postat av: FURNISH.etc

Wow, vilka läckra bilder du visar, med massor av inspiration!

2009-05-15 @ 10:12:04
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Tindra:

Vad rar du är som upprörs för min skull, men gör inte det! Jag hade ändå inte kunnat följa med oavsett då jag ju har ett eget arbete att sköta så jag är inte det minsta upprörd, dock avis ;-)



På företaget jag arbeter för får man inte heller ta med respektive på företagsresor. Det är ju en fråga om kostnader så jag har som sagt full förståelse att jag inte kunde följa med denna gång, men gulligt av dig att tänka på mig i alla fall :-)



Ha en fin fredag! Kram



FURNISH.etc

Ja visst är det läckert! Ha en fin fredag!

2009-05-15 @ 10:36:48
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Viktoria M

Jag älskar Barcelona, där finns allt: stränder, shopping och fantastisk mat! Klart du ska åka dit!

2009-05-15 @ 10:51:30
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Viktoria M

Ja det verkar vara ett riktigt bra resmål ,så det får bli en tripp dit inom de närmsta åren! Ha en fin fredag! Kram

2009-05-15 @ 10:58:30
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Viktoria M

Ja det verkar vara ett riktigt bra resmål ,så det får bli en tripp dit inom de närmsta åren! Ha en fin fredag! Kram

2009-05-15 @ 10:58:30
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0