Pioner en doft av svunna tider


Pioner i vitt fick följa med hem igår. Kul med alla "nya"
blomstersorter som kommer nu med vår- & sommartider.


I vanlig ordning piffade personalen på Magnolia till omslags-
pappret genom att fästa en färsk blomma. Kul idé tycker jag.


Resultatet i fönstret i en vit cylindervas från MIO.

Älskar pioner de doftar helt fantastisk! Tänker på min
mormor hon hade alltid pioner i sitt trädgårdsland när
jag var liten. Nu när jag doftar på mina pioner minns
jag barndomenssomrar hos mormor & morfar som det
var igår. 

Godmorgon på er denna lördag! Vaknade första gången vid halv åtta tiden och då smattrade regnet på fönstren för fullt. Jag valde då att vända mig om och somna om. Två och en halv timma senare slog jag upp de blå och regnet hade upphört, men himlen är fortfarande täckt av moln så det är inte en strålande morgon sett ur vädrets synvinkel i alla fall.

Tvättmaskinen arbetar förfullt och jag sitter i soffan framför morgon-tv och har precis ätit en frukost bestående av krämig äggröra, rostat bröd med färskost samt en kopp grönt te. Tror bestämt att jag ska ta mig ann röjningen här hemma ändå nu när inte solen skiner och jag inte kan tillbringa min tid på balkongen i solen. Lite senare under denna lördag kanske jag tar mig en promenad till Sickla köpkvarter och kikar för skoj skull, men det beror på. Det finns ju tid till det imorgon också. Perfekt att allt här är öppet i stort sett jämt =)
 
Vad ska ni göra denna lördag mina rara läsare? 

Kraam och på återseende!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Underbara pioner! :)



Ja, vädret verkar inte riktigt kunna bestämma sig här heller dag. Vi får se vart det lutar...just nu är det sol i alla fall. :)



Ha en bra dag!



Massor kramar!

2009-05-09 @ 11:59:54
Postat av: Emelie

Åhh, jag älskar pioner! De är så vackra och doftar underbart! Hoppas att du får en bra dag vännen! Kram

2009-05-09 @ 12:04:41
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Fin bukett:) Här fixas och piffas det inför kvällens party:)

Kram Kristina

2009-05-09 @ 12:14:42
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Helen

Jag har tidigare aldrig vart särskilt intresserad av blommor, när jag bodde i mina förstaa lägenhet kostade jag på mig fuskblommor som var så naturtrogna att jag fick höra "du kan inte ha orkidér i direkt solljus" och liknande. Då tyckte jag att det var hur bekvämt som helst att inte behöva tänka på att vattna och att växten alltid är lika fin oavsett om man har gröna fingrar eller inte. Nu har det gått fem år och under årens lopp har det sakta men säkert kommit in äkta växter och nu är fusk en minioritet i vårt hem även om jag inte har slängt dom. Jag till och med har börjat plantera blommor i krukor efter säsong, min kille säger att han har aldrig haft en sådan "växttokig" tjej som mig innan. Så uppfattades jag ju inte för några år sedan ;-) Pioner visste jag inte vad det var faktiskt så jag googlade igår när du skrev om dom och dom var vackra. Du säger att dom luktar fantastiskt så jag ska spana in sådana i butik, snittblommor är lite av en lyx att ha hemma. Kram på dig och tack för inspirationen du ger!

2009-05-09 @ 12:17:18
Postat av: Malin S

Skönt med sovmorgon och god frukost. Här har vi varit uppe ett tag. Jag övervakar kaklingen i köket som Samuel med fader fixar med. Har faktiskt kört ett yogapass också, äntligen. Har haft den där mattan och DVDn ett tag nu utan att ta mig tid till det. Kändes helt ok men jag älskar ju tempo & studs mycket mera. Ska planera kvällens middag och åka till ICA. Orkar inte riktigt med någon bjudning ikväll så det blir hemma med make & katt. Smågodis får jag inte glömma att shoppa (som att jag skulle kunna glömma det ;) Ha en mysig dag Anna !

2009-05-09 @ 12:21:32
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Cissi

Pioner är väldigt väldigt fina och luktar precis som du skriver sååå gott! Här blir det lite butikspan idag, ska strax bege mig ut! Ha en fin dag fina Anna!

2009-05-09 @ 12:28:11
Postat av: Karin

Snyggt med pioner

2009-05-09 @ 12:30:36
URL: http://karin-tanten.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Ha en skön lördag!

2009-05-09 @ 12:31:00
URL: http://hanna.kastas.nu/blog/
Postat av: Johanna

Oj vad fint ni har hemma hos er. Precis min stil och vilka snygga utemöbler du målat om, sjuktsnyggt blev det. Nu är jag avundsjuk ;-) Tack för fin blogg, hit kommer jag garanterat igen. Kram Johanna

2009-05-09 @ 13:07:55
Postat av: fanny

tack gumman! den var god. är proppmätt! :) hoppas du också får en mysig lördag! är ju så nyfiken på vad maken fick av dig.. så vad fick han ? ^^ puss&kram <3

2009-05-09 @ 13:10:05
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

då förstår jag att han blev glad :) mysigt med roadtripp! vi ska försöka komma i väg på en liten bilsemester vi med i sommar, det är ju så himla mysigt! nu ska vi maka oss ivg till gymmet.. sega är vi! ha en bra dag vännen>! massa kramar!

2009-05-09 @ 13:23:44
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Pioner är väldigt fina, särskilt när de är som små bollar =) Nu börjar det spricka upp här i Stockholm så vi kanske får en fin eftermiddag och kväll ändå, hoppas! Kram Minna

2009-05-09 @ 13:30:50
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Ja visst är de underbara. Nu har solen faktiskt kikat fram här hoppas att den är här för at stanna! Kraaam



Emelie:

Jag också doftar underbar! Fin dag till dig också! Kraaam



Fru inredning:

Vad kul med party! Hoppas det blir en toppenkväll med sndra ord. Kraaam



Helene:

Det är ju så härligt med färska blommor. Jag har några fejkvarianter som är väldigt naturtrogna som jag tar till ibland jag också, men äkta vara är klart bäst. Dock kostar det ju en del, mina tre små rackare gick på 195 kr igår (!!!) grät nästan när jag skulle betala, haha! Men nu när de står här i sin fina vas och skänker god doft så var dte värt det, hoppas de håller länge!



Ha en skön lördag!



Kram



Malin S:

Svarar i din blogg =) Kram



Cissi:

Ja visst gör dem, lycka till på butikspaningen och hoppas du finner något att handla! Kraaam



Karin:

Ja visst är det!



Hanna:

Tack det samma!



Johanna:

Tack snälla och kul att du hittat min blogg, välkommen åter =) Kraaam



Fanny:

Svara i din blogg =)



Minnas underbara värld:

Ja jag gillar dem också som små bollar =O Ja nu tittar solen fram och jag ska bege mig ut på balkongen och känna efter hur temperaturen känns. Ha en skön lördag. Kram, Anna

2009-05-09 @ 13:46:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Jag älskar också pioner och har flera buskar i min trädgård, dock ej vita! Påminner också om min barndom. Här har vi strax kalas för sonen och myser i den lite gråa dagen. Hoppas solen orkar fram då vi tänkte grilla i kväll.



Kramar

2009-05-09 @ 14:07:10
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Zandra

Tack SötNöten, jag trivs bra med de nystylade håret :-)

Mm jag har kliat mej många gånger i huvudet pga av denna lilla skönhet, men de ska nog gå! haha vane människa som man är.. hii

Hoppas du får en härlig Lördag.

Puss o Kram

2009-05-09 @ 15:15:08
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Sue

Underbart vackert!! Pioner är så fina!!!!



Ja som du vet är party ikväll med klackarna i taket hihihih...nä då, det blir nog ganska lagom. Är en dag i morgon oxå!!!



Puss Söta Anna och mysig lördag på dig!!!!

2009-05-09 @ 15:15:54
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv. tack gumman! det känns väldigt skönt! "bara" två tentor kvar sen är terminen över!



Haha, ja herregud vad de kan låta! Förr blev jag jättestressad, men nu när alla kompisarna har ynglat av sig i rask takt har jag faktsikt vant mig!

Iofs. kanske det blir annorlunda den dagen det är ens egen ögonsten som vrålar och mammahjärtat blöder! ;-)



Tack snälla, jag älskar vårat soffbord även om vi har varit lite slarviga med underlägg så det har blivit lite repigt, men, men det är inte hela världen!



Stannade hemma från föreläsningen. Imorse när jag vaknade var halsen tjock och ögonen kliade(sabla pollen! ) värdelöst att sitta i en föreläsningssal och snörvla hela dagen!



KRAM



2009-05-09 @ 15:32:18
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: jossan

ja de var verkligen fina! har tyvärr 0 noll på blommor men pioner ska jag lägga på minnet :)

2009-05-09 @ 15:32:26
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gudd vad fina pioner:) gillar när dem är så riktigt vita:) krams

2009-05-09 @ 19:05:05
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: jessi

Hoppas röjningen gick bra vännnen!



Ha en skön lördagkväll gulliga du!



kramisar

2009-05-09 @ 19:10:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Nina

Låter som om du har haft en ganska ok lördag :-)

Älskar också pioner, helst rödrosa! Ha en mysig lördagkväll!

2009-05-09 @ 19:51:39
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag älskar pioner! Efter ranunkler är det nog min favvo.

Kram

2009-05-10 @ 11:05:44
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så vackra bilder du alltid har på din söta blogg! Älskar blommor i närbild :) Ha det fint! Kram

2009-05-12 @ 15:24:30
URL: http://prinsessanhannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0