Tisdagens!


Idag är jag somrig i blommig klänning köp 2008 från H&M.
Jeansjacka från Zara, även den inhandlad förra året.

fötterna mina nya gladiatorsandaler som invigs idag.


Jag gillar att det inte är för mycket detaljer på dem.
Naglarna är målade med nagellack från Make Up Store
i färgen "Elin". Intressant va ;-)

Sist en bild tagen i farten utmed Hammarby Kaj... 

Tisdag och rena rama sommarvärmen ute, jag smälte nästan när jag trippade hit i mina nya fina sandaler och blommiga sommarklänning. Jeansjackan var egentligen överflödig, men snygg till klänningen så jag behöll den på hela promenaden enbart i fåfängt syfte. 


Maken snusade gott i sängen när jag smög ut imorse. Skönt för honom att få sova bort det "onda". Väldigt bekvämt att ha en hemmaman måste jag säga, det är nämligen riktigt spännande för mig att komma hem nu på eftermiddagarna och se vad han serverar till middag. Han är så gullig för han har ofta lagt upp maten och skurit grönsakerna fint så han kan om han bara vill och gott är det också. Kanske ska betala honom för att stanna hemma och sköta hushållet istället för att han börjar på sitt nya jobb i sommar. Dock tror jag inte jag har en chans att matcha lönen så jag får passa på att njuta i fulla drag nu när han befinner sig på hemmaplan fjättrad vid spisen ;-)


Idag jobbar jag på slutklämmen på en återrapport och senare under dagen ska jag bege mig högre upp här i höghuset för att hämta en bunt med ärenden som kommit till mig efter beställning. Inget direkt glamouröst eller spännande, men jag är ändock väldigt förtjust i mina dagar och det är nästan lyxigt i sig att trivas med sitt liv. Det tycker i alla fall jag.


Nu ska jag sluta pladdra, lunchen går mot sitt slut och jag ska fortsätta min arbetsdag så att jag kan gå hem i tid. Jag vill slippa få arga blicken från min förklädsprydda man på grund av att maten fått vänta för att jag inte kan hålla tiden -"Du vet ju att maten alltid serveras vid denna tid" ;-)


Kram på er denna härliga försommardag!


Kommentarer
Postat av: Anette

Så härligt sommrig du ser ut!

2009-05-26 @ 12:40:58
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anette:

Ja jag känner mig riktigt somrig idag, passar verkligen då det är "sommar" ute :-) Ha en skön tisdag! Kram

2009-05-26 @ 12:47:53
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja, visst känns det lyxigt när man maten står på bordet när man kommer hem. :) Jag hade det så bra varannan vecka förut, men nu jobbar mannen andra tider, så då faller den lyxen. ;)



Härligt att ni har så varmt -här är det en smula blåsigt idag. Dessutom ulovades regn till eftermiddagen, men än ser himlen blå ut! :)



Många kramar till dig!

2009-05-26 @ 12:51:35
Postat av: MiaLisa

Ja det är så underbart härligt sommarväder här i Stockholm idag. Vilken underbar klänning! :-D

2009-05-26 @ 12:52:14
Postat av: Anna - Starwoman ☆

MiaLisa:

Ja visst är här ljuvligt och tänk förhopppningsvis blir hela sommaren så här fin! Stor kram



Rebecca:

Ja det gör det verkligen, ska som sagt passa på nu så länge det är så, om ett tag blir det jag som måste fixa maten då han troligtvis för det mesta kommer att komma senare än jag från jobbet!



Hoppas att ni slipper regnet idag. Vi ska tydligen få kallare och regn imorgon igen, så det gäller tat passa på att njuta.



Kram kram

2009-05-26 @ 12:56:54
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Somrig du är idag och dina gladiatorsandaler är jättefina på dina söta fötter :)

2009-05-26 @ 13:01:04
Postat av: Cissi

förresten jag funderar på att starta en egen blogg men sedan tänker jag i nästa sekund att vad ska jag skriva om liksom ;) Men du kan verkligen skriva tycker jag och du är en av mina favoritbloggerskor. kram en trogen läsare

2009-05-26 @ 13:06:44
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cissi

Tack ;-) Ja men starta en blogg och testa, är det inte din grej så kan du ju lägga ner det bara. Lova säga till i alla fall om du börjar så att jag kan läsa bloggen :-) Kram på dig

2009-05-26 @ 13:11:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Sandalerna är verkligen skitsnygga på dig!

2009-05-26 @ 13:12:43
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Maria

Så sommarfin du är =) Det är så underbart väder ute så man helst av allt vill packa ihop på jobbet och gå ut i värmen. Men det är som sagt några timmar kvar. Låter härligt med en hemma-man som lagar goda middagar! Kanske vi t o m kan få middagstips från din man? =) Jag älskar ju dina middagstips! Ha en underbar dag! Kram

2009-05-26 @ 13:12:47
Postat av: Marie

Passa på och njut nu av Jens matlagningskonster, är väl inte det han gjort mest i världen och du kan behöva bli bortskämd med mat på bordet ibland också.



Verkligen fin är du också, som vanligt!!



Ha nu en riktigt skön resa till Budapest och ta tillvara på varandra!!

2009-05-26 @ 13:19:07
URL: http://marikrokodil.blogg.se/
Postat av: maja

vet du om skorna finns kvar? :)

2009-05-26 @ 13:24:23
Postat av: Minnas underbara värld

Vad härligt med en hemmaman för ett tag ;) Förövrigt är dina sandaler jättesöta och passar dina fötter perfekt ser det ut som, snyggt med målade tånaglar också. Det är somrigt tycker jag. Ha en bra tisdag fina Anna. Kram Minna



2009-05-26 @ 13:34:49
Postat av: Anette

Snygga sandaler,vart kommer dessa från?



Ha en trevlig dag!



//Anette

2009-05-26 @ 13:38:55
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Tack, de är väldigt sköna har inte fått något skav av dem heller, än i alla fall ;-) Kram



Maria:

Tack - ja i dag blev det sommarstil över outfiten. Hehe - jag ska spana efter eventuellt middagstips maken kan sitta inne på ;-) Ha en skön tisdag. Kram



Marie:

Jag njuter som bara den av din brors matlagningskonster. Han är faktiskt väldigt duktig och jag tror att han tycker att det är lite skoj också om jag ska vara ärlig ;-)



Tack snälla och lovar ha några sköna dagar i Budapest.



Sköt om dig och hoppas att vi ses snart. Blir väl nu till sommaren hoppas jag då vi kommer neråt!Borde ha en grillfest i Halla med bubbeloch Poolbad kanske ;-)



Kraaam



maja:

Skorna är från Haléns, men jag ser dem inte på hemsidan längre så de är troligvis slut. Besällde dem för länge sedan, tyvärr :(



Minnas underbara värld:

Ja målade tånaglar är sött tycker jag och somrigt ;-) Kraaam



Anette:

De kommer fårn Haléns, men försökte hitta dem på hemsidan nu, men finner dem inte troligtvis slut tyvärr. Sköt om dig! Kram, Anna

2009-05-26 @ 14:00:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sofia

Åhh så fin du är!



Jag älskar din inställning, jag håller med dig om att det är lyxigt att trivas med sitt liv! Och jag är djupt imponerad över din karriär som jag ser som glamorös och spännande :D

2009-05-26 @ 14:23:36
Postat av: Josefine

Fin du är! Det är så härligt när man kan börja ha klänning!

2009-05-26 @ 14:42:30
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

NU VET JAG INTE VAD SOM HÄNT; STÅR PLÖTSLIGT UTKAST SOM ÖVERSKRIFT SAMT ATT JAG SKULLE HA LAGT UT INLÄGGET KL 10???? SKUMT???!

2009-05-26 @ 15:27:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hahaha! dina betraktelser är ju bara för bäst! Förklädsprydd man! hörru, man ska aldrig säga aldrig, får se vad som väntar dig innanför dörren i eftermiddag :P

2009-05-26 @ 16:00:36
Postat av: Ann-Louise

Sommarfräscht! Passar en dag som denna - gosh vad varmt och skönt det är!



Hoppas du han hem till maten i tid ;)



Kram

2009-05-26 @ 17:22:07
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: ferdia

Du verkar vara en så fantastisk person, bra jobb som du verkar vara en fena på, du ser bra ut men ändå verkar du vara så naturlig och inte det minsta tillgjord som endel andra bloggerskor... You Go girl!!!

2009-05-26 @ 18:21:44
Postat av: Annas inspiration

Vad sommarfin du är :-)



Skönt att ha maken hemma för lite trevlig service.

kramar

2009-05-26 @ 19:05:22
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sofie

SNYGGO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-05-26 @ 19:06:50
Postat av: Nina

Så himla söt du var i den klänningen! Ha en fin kväll!

2009-05-26 @ 20:40:09
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0