Taxfree





LÖRDAG - underbart! Vädret är inte fullt lika underbart dock, regnar ute och är allmänt trist tyvärr. Här har vi varit uppe nu i några timmar och en frukost bestående av bland annat kokt ägg och en stor kopp mullbärste vilar numera i magen och jag ska strax göra mig i ordning för en sväng på stan trots regnet.   

Det blev lite shopping i taxfreen igår som ni ser ovan. Bland annat ett nagellack ämnat för franskmanikyr från Chanel. Jag trivs allra bäst i just franskmanikyr då jag tycker att det ser så fräscht ut och just Chanels variant är en favorit sedan flera år tillbaka. En ny Diorshow mascara fick även den följa med i påsen då jag är supernöjd med mascaran efter mitt förra köp. Den fungerar verkligen toppen på mina fransar så lika bra att passa på när det är lite billigare. En flaska rosa Champagne från Piper Heidsieck kunde jag inte motstå i sin chockrosa förpackning. Den ska avnjutas lagom kyld en varm sommardag/kväll i vår lilla "lounge" på balkongen. Tillsist föll jag även för parfymen "Sunkissed Glow" från J.LO då doften påminner om hennes förra parfym och min favorit alla kategorier "Miami Glow" som tyvärr inte tillverkas längre. Jag tycker dock att föregångaren luktade ett snäpp godare än denna nya, men de är väldigt snarlika som sagt så jag är ändå nöjd. "Sunkissed Glow" öppnar med noter av grapefrukt och ananasjuice för att övergå till apelsinblommor och näckrosor. Doften avslutas med het sand och kaschmirträ. En riktigt tropisk dröm med andra ord och parfymen kommer att användas flitigt nu i sommar kan jag lova. 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och tvätta ur det lilla som är kvar av mina lockar som jag lockade med Toni&Guy Tourmaline Deep Waver inför kryssningen för er som undrade. Efter två nätter är de inte fullt lika snygga längre kan jag meddela ;-) Njut av lördagen och sköt om er så hörs vi lite senare!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: jossan

vilka kap! :) jag ska också på ålandskryssning på måndag! började längta lite när jag såg dina bilder på skärgården.

2009-05-23 @ 14:21:57
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vilka underbara produkter du har köpt! Det är så roligt att handla på taxfree, och du kan ju snart få göra det igen.



Har själv aldrig testat Chanels nagellack, utan brukar köra med Opis eller MakeUpStores.

Kram

2009-05-23 @ 16:17:09
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: madde

e den rosa skumpan god då:)

2009-05-23 @ 16:32:22
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jossan:

Vad kul, då hoppas jag att du får finare väder eän vi hade på din kryssning! Kram =)



Cicci:

Ja det är faktiskt riktigt skoj med taxfree eftersom man får mer för pengarna :-) Testa nagellacket, de är bra. Kör själv också med MUS varianter, gillar dem! Kram



madde:

Haha - ingen aning, men det förutsätter jag ;-) Kraam



2009-05-23 @ 17:34:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Kul shopping, känns alltid lite lyxigt att handla på taxfree,det finns så mycket roligt att välja mellan! Champangne flaskan var bedårande! Hoppas god med!



KRAMAR

2009-05-23 @ 18:07:02
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ingen dålig shopping du lyckades få ihop tjejen! :-D

Så kul med taxfree då man känner att man fått bra saker till bra pris.

Ha den skönaste kvällen.

KRAMAR

2009-05-23 @ 18:32:53
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Cissi

Härlig shopping, champagneflaskan är ju ljuvlig! Hoppas att du och din man har en mysig kväll. Kram Cissi

2009-05-23 @ 18:52:37
Postat av: Josefin

Hoppas du har en bra kväll, tack för en väldigt fin blogg. Jag hittade precis hit och nu är jag fast kan jag meddela ;-) Kram jossan

2009-05-23 @ 19:06:17
Postat av: Minnas underbara värld

Men vilken shopping!!! Jag hade gärna tagit emot allt av det du köpt ;) Nu ska vi strax äta grillat här sambon och jag. Blir en lugn kväll med Robinson för vår del och en skål lördagsgodis på det ;) Kram på dig fina Anna

2009-05-23 @ 19:08:26
Postat av: Emma-Lovisa

Det nagellack använder jag också :)

2009-05-23 @ 19:34:19
Postat av: sofia

Åh vilka bra köp!



Blir nyfiken på champagnen. Svårt att motstå den rosa flaskan!

2009-05-24 @ 07:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0