Hantverkare och fler bröllop


Torsdagens promenix till jobbet.

Så är det torsdag igen mina kära läsare. Jag har sovit som en prinsessa i natt och har sedan utfört de dagliga rutinerna i vanlig ordning väl uppe ur sängvärmen. Sitter nu på jobbet efter morgonens promenad som ni ser en skymt från ovan.     

Fick förresten veta i helgen som gick av säkra källor att vi kommer att bli inbjudna till ytterligare två stycken bröllop detta år. Nämligen bestämt i september månad. Så nu är vi uppe i inte mindre än fyra stycken bröllop detta 2009. Två i augusti och två i september. Tur att tre av fyra bröllop är med olika kompisgäng så att man kan återanvända partystassen åtminstone minst två gånger. Provade en fantastisk rosa "bakelse" i måndags från Vila. Tyvärr satt den inte snyggt på mig, synd för jag trodde där för någon sekund eller två innan jag hade krängt på mig skapelsen att jag hade hittat en perfekt bröllopsutstyrsel, men icke sa Nicke. Så letandet går vidare. 

Annars väntar jag på svar från en hantverkare maken kontaktat angående våra balkonggolv. Tanken är att vi ska lägga klinker där ute i stil med detta och jag som är en otålig själ vill ju så klart ha det klart nu i dagarna så att man bara kan sitta där sedan och njuta när sommaren kommer med sol och värme. Så jag hoppas, hoppas att personen i fråga återkommer denna vecka med prisuppgifter och tider, alltid är det något att pyssla med ;-) 

I eftermiddag ska jag kila en sväng på stan, sedan blir det hem och städa av lite lätt och ikväll är det semifinal nr 2 i Eurovision Song Contest som jag tänkte titta på. Så där har ni min dag denna 14 maj, 2009 på ett ungefär i alla fall. Ha nu en fin torsdag så hörs vi senare förhoppningsvis och tillsist:

Tack snälla ni för alla era kommentarer ni lämnar - De är guld värda ska ni veta!

Kramkalas

Kommentarer
Postat av: Starmama ♥

God morgon!



Du ser verkligen ut som en prinsessa på bilden! Vilken vacker fläta du har gjort! ♥



Jag håller med dig, Vila har en hel del snyggt men allt sitter ju inte snyggt på, tyvärr. Men du kommer säkert hitta en annan snygg klänning, du kan ju kolla på Best Of Brands och även på Jackie i Nacka forum.



Kramis!

2009-05-14 @ 10:30:40
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul med så många bröllop! Vi är inte bjudna på ett endaste i år :-(

2009-05-14 @ 11:33:55
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Malin S

Inte undra på att du sover som en prinsessa...du är ju en =)

Klinkersplanerna ser väldigt bra ut, läckert och lite skönt medelhavskt. Önskar dig en härlig schlagertorsdag ! Kram.

2009-05-14 @ 11:39:14
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Zandra

Sötnöt!

2009-05-14 @ 12:39:19
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: therese

Lika söt som alltid. Va kul med så många bröllop. SPännande med nytt golv, hoppas offerten blir som ni tänkt er. Ha en bra torsdag.

2009-05-14 @ 13:04:05
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Tror att det kommer att blir sååå snyggt med klinkers på er bakong. De flesta har ju trätrall nu förtiden, snyggt med något annat tycker jag. Ser framemot att få se resultatet :) kram cissi

2009-05-14 @ 13:08:42
Postat av: Minnas underbara värld

Hoppas du känner dig bättre idag, aldrig skoj att känna sig som du gjorde igår. Det är nog många som känner igen sig för de flesta har väl såna dagar ibland =)



Ikväll blir det semifinal för mig också.



Kramar Minna

2009-05-14 @ 13:10:52
Postat av: Sofia

Vilken fin bild på dig! Du är så himla snygg :D Vilken vacker sjal, passar perfekt.

2009-05-14 @ 13:24:57
Postat av: Camilla

Fyra bröllop, vad avundsjuk jag blir! :) Jag har inte gått på bröllop sen jag var 10 (förutom mitt eget), längtar som tusan tills kompisarna börjar gifta sig. Många har "smygbröllop" och åker utomlands, sånt blir jag trött på! Hihi. Tänk på mig som älskar bröllop!

2009-05-14 @ 13:53:02
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Ana

Ååå, fyra bröllop...vad skoj...önskar jag fick gå på ett i alla fall, men ingen verkar vilja gifta sig;-) Hihi...ha ne fortsatt bra dag...Kramis...

2009-05-14 @ 13:57:16
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

sv: tack sötis för kommentaren om vårt hem, dina ord värmer!



Vad KUL med två bröllop till, vi är i hittils bjudna på två i år :-)



Fin bild på dig ovan

ha det så gott i dag



kramar

2009-05-14 @ 13:58:19
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej! Läser din blogg dagligen och älskar den, jag har aldrig kommenterat tidigare, men nu så :)



Jag vill först tacka för att du bloggar och sedan vill jag säga att du verkar vara en så ödmjuk och trevlig tjej med båda fötterna på jorden. Tänkte faktiskt på dig när jag såg ett program om Malena Ernman. Jag tänker mig dig lite som henne, hon verkar också vara sådär ödmjuk, jordnära med glimten i ögat precis som du verkar vara ;)Mu är det slut med fjäsk för idag hihihi! Kram Maja

2009-05-14 @ 14:07:18
Postat av: MiaLisa

Så fin du var i flätor, men du är ju iofs fin i allt! Åh, bröllop är så underbara..! Och att få gå på fyra så romantiska och personliga tillställningar måste ju vara hur fantastiskt som helst! :-) Synd bara att den eviga klädfrågan ska uppstå och jakten nästan aldrig slutar. Haha.

2009-05-14 @ 15:07:32
Postat av: Therese

Hej gumman..

Känns det bättre idag? Hoppas jag verkligen..

Hade vart supermysigt att ses nåt, har ni mycket planerat framöver? Stor kram...

2009-05-14 @ 15:53:00
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: M

Tycker du har väldigt fint hår! Både på bilden i föregående inlägg från bröllopet och dagens bild med en lös fläta.. Måste få fråga om det är helt och hållet ditt hår eller om du även har extensions? (Om du har extensions får du supergärna berätta med om det för jag är lite sugen på att skaffa det själv.) Tack för tips, annars var det bara en komplimang :)

2009-05-14 @ 15:55:18
Postat av: Anna

Vad roligt med så många bröllop och vad fin du var i håret.

2009-05-14 @ 17:02:53
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Fin du är som vanligt=)



Jag vill ju också gå på bröllop:( Kan inte ni gifta er igen...haha



KRAAM

2009-05-14 @ 17:52:42
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Starmama ♥

Tack snälla och tack för tipsen vart jag kan hitta bröllopsklänning =) Ha en fin fredag! Kram



Anna:

Ja bröllop är alltid kul! Än är dte ju inet försent för er heller att få en inbjudan ;-) Ha en fin fredag! Kram



Malin S:

Vad gullig du är, visste dock inte att jag är en prionsessa var är mitt apanage ;) Jag är väldigt förtjust i klinker då det känns så "rent" så jag tror och hoppas att dte blir bra! Ha en fin fredag! Kram





Zandra:

Det samma ;-) Ha en fin fredag! Kram



therese:

Tack snälla! Ja jag hoppas också att offerten blir bra så att vi kan köra igång ;-) Ha en fin fredag! Kram



Cissi:

Ja visst kommer det nog bli brahoppas i alla fall! Ha en fin fredag! Kram



Minnas Underbara värld

Igår kände jag mig bra idag ännu bättre ;-) Ha en fin fredag! Kram



Sofia:

Tack vad snäll du är. Sjalen är en favorit köpt i London för en ganskla billig peng = fynd ;-) Ha en fin fredag! Kram



Camilla:

Ja fyra bröllop är några st och jag är jätteglad och ser framemot var och ett av dem =) "Smygbröllop" gilar vi inte ;-) Ha en fin fredag! Kram



Ana

Hoppas att det dimper ner en inbjudan till dig snart så du också får gå på bröllop :-) Ha en fin fredag! Kram



Annas inspiration:

Tack snälla, ja två bröllop är inte illa det ;-) Ha en fin fredag! Kram



Maja:

Åh vilken kommentar, vad snäll du är. Jag tror nog att jag är ganska jordnära person och snäll försöker vara det i alla fall ;-) Tack snälla och Malena är en idol för mig så det är stort att bli jhämförd med henne :-) Ha en fin fredag! Kram



MiaLisa:

Tack snälla, fläta är skönt emellanåt och går ju snabbt att fixa till dessutom. Håller med om det där med klädfrågan, alltiod samma visa i o f s kul om man hittar ngt snyggt som passar, men annars kan det bli en stressande faktor nästan! Ha en fin fredag! Kram



Therese:

KLart vi måste ses snart om inte innan ses vi den 6 juni hoppas jag på M;s 30-års fest! Ha en fin fredag! Kram



M

Tack snälla =) Det är enbart mitt egna hår. Jag har aldrig heller haft extensions så tyvärr kan jag inte tipsa dig alls om hur det är. tacl för komplimangen! Ha en fin fredag! Kram



Anna:

Ja det ska bli superskoj, bröllop är ju alltid bröllop! Tack snälla. Ha en fin fredag! Kram



Madeleine:

Tack vad snäll du är!



Klart vi kan gifta oss igen för din skull ;-)



Ha en fin fredag! Kram



2009-05-15 @ 09:09:45
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0