Söndag 17 maj


Gårdagens blomsterinköp, ljuvligt rosa rosor...

Nu har jag vaknat efter en trevlig gårdagkväll trots Sveriges sämsta placering i Eurovision Song Contest på sjutton år. Men så var det ju också förutspått att det skulle gå antingen eller gällande "La voix" så placeringen gjorde nog ingen här hemma direkt förvånad. Malena Ernmans operapop gick inte hem hos Eurovision publiken med endast 33 poäng och en 21:a plats. Idag glädjs vi istället för Norge och deras totalt överlägsna seger. Det blev knappast någon dramatisk omröstning eftersom Norge i stort sett fick allas tolvor. Jag står dock fortfarande för att jag inte är såld på vinnarlåten "Fairytale" men jag har då också bevisat klart och tydligt att jag har noll koll i dessa sammanhang vad som går hem och inte i stugorna ute i Europa ;-) Kul med en norsk seger i vilket fall och nästa år kan man kanske t o m ta sig till Oslo för att se finalen... Det tål att tänkas på...

Gårdagskvällen tillbringades förutom framför tv.n på kvarterskrogen Medelhavspärlan tillsammans med några vänner. Jag åt en tomat och mozzarella sallad till förrätt och parmesanbakad gösfilé till huvudrätt och till det dracks det en hiskelig massa mousserande. Gott, gott! Idag känns huvudet lite segt, dock ingen fara. Jag brukar vara duktig på att hinka i mig en massa vatten innan jag lägger mig och det fungerar ganska bra för det mesta tycker jag så även denna gång som sagt. 

Idag blir det inte många knop gjorda. Ska mest njuta av att det är söndag och att man är ledig. Ska kika på reprisen av Desperate housewives som jag missade i och med semifinalen i tisdags, annars blir det som sagt lugna gatan.

Hoppas att ni ha en skön söndag var ni än befinner er!

Stor kram och på återseende! 

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Härliga rosor!



Är inte heller såld på Norges vinnade bidrag, men är såklart glad för grannarnas skull :-)



Ha en skön söndag

kramar

2009-05-17 @ 11:59:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Malena

Vilka underbara rosor!!!



Vad trevligt med kvarterskrog och med det namnet. Medelhavsmat är ju godast!



Ha en skön och slapp söndag!

2009-05-17 @ 12:05:40
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Carro

Så härligt med färska blommor som piggar upp där hemma!



Ha en fin söndag!

2009-05-17 @ 13:07:53
URL: http://carooooline.blogspot.com
Postat av: jessi

Underbara rosor du hadlat, jag hittar aldrig så bra rosa rosor i mina blomaffärer... men får nog ta mig till de stora växthusen utanför stan där finns säkert!



Jag blev glad för Norges skull, killen var ju så charmig!



Själv tar jag det lugnt idag, febern vill inte ge sig.. tråkigt men det går ju över!



KRAMAR söta Anna!

2009-05-17 @ 13:18:19
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sue

Wow vilka rosor...så härlig färg!!!!!!

Jag har noll koll jag med när det gäller låtval och vad som går hem.....jag hörde vinnarlåten först idag! Dåligt va!!!



Middagen lät fanstastisk!!!!!



Ha en super mysig söndag i solen du söta !!!!

2009-05-17 @ 13:32:14
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ljuvliga fina rosor:)) jätte fina älskar den färgen:) krams

2009-05-17 @ 15:43:19
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Vilken härlig färg det var på rosorna.



Lite synd var det allt att vi inte fick bättre placering än 21:a plats. Men jag tycker absolut att Norge var värdiga vinnare. Låten blev bättre och bättre ju mer man hör den;)



Ha en bra dag/Kraam

2009-05-17 @ 16:56:44
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Tycker definitivt rätt låt vann (för en gångs skull!). Sveriges bidrag var riktigt dåligt den här gången, hade inte ens blivit glad om vi vann, haha. Nej, rätt låt vann!



Kram

2009-05-17 @ 17:52:48
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ljuvlig färg på rosorna :)

2009-05-17 @ 21:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0