Piña Colada - Ja tack!


En fruktig fredagsdrink vore inte fel just nu. Vore heller inte
fel med solig och varm balkong. Här en underbart god
Piña Colada från exotiska Bali från förra året...


Så var det fredag IGEN, skönt men samtidigt nästan lite skrämmande för snart har hela mars också passerat och när denna månad är över kommer jag dessutom att vara ännu ett år äldre, mamma mia vad ska detta sluta..? Troligtvis i graven för det är ju där vi alla tillsist hamnar, lagom upplyftande tanke på en fredagförmiddag, men sånt är livet. Jag hoppas dock att jag får hänga med ett bra tag till innan jag kastar in handduken. Nog om det!  


Idag var min promenad till jobbet isande kall, men jag har hört ryktas att åtminstone här runt dessa trakter så ska det bli en riktigt fin och "varm" helg, men en kollega sa när vädret kom på tal på fikastunden, "jaja, men jag har hört att det ska bli snö nästa vecka igen" - Haha snacka om att se det negativa i saker, dock skojade hon bara men det finns ju faktiskt personer som verkligen bara ser till det negativa. Det måste vara vansinnigt tråkigt att leva och ha ett sådant lynne. Tur man är född med en hyfsat positiv livssyn.  


I eftermiddag ska jag svänga förbi en av EU:s dyraste Coopbutiker och handla lite godsaker till helgen, det ni ;-) Det är väldigt roligt (eller inte) att ha den dyraste coopbutiken i hela Sverige som "sin" närmsta matvaruaffär. Så ett tips, har du pengar över som du vill/behöver göra dig av med snabbt; bege dig till Hammarby Sjöstad och Coopbutiken på Hammarby Allé så kan jag lova dig att du ser dina hundralappar flyga i en faslig fart. Jag vägrar storhandla där, men ibland blir det lite kompletteringshandling kan jag erkänna. 


Helgen är än så länge ganska oskriven. Jag hoppas på att maken gärna vill umgås med sin fru nu när han varit borta. Jag skulle gärna åka en sväng i Roslagen och kika på sommarhus för skoj skull, kanske ha en picknickkorg med sig om nu vädret tillåter, men det återstår att se hur det blir med den saken. Bara jag får vara med maken så är jag faktisk mer än nöjd =)  


Nu ska jag återgå till arbetet rasten är slut och jag säger grattis till alla Joakim och Kim idag som har namnsdag!


Stor kram och på återseende!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Trevlig fredag Anna!



Ja, jag har oxå längtan efter en varm och solig balkong nu! Sitta där med en Margarita framför sig... :)



Hoppas du får en fin vårdagjämning, för det är det ju faktiskt idag! :) Härligt tycker jag och jag undrar om jag inte ska inhandla lite påskpynt idag. Var så många år sen jag pyntade påsk, att det kunde vara kul igen. (Det får dock inte bli tacky!) Fast den bild jag hade i huvudet av ett prydnadsägg i matt vit och som går att "dela" och ha godis i, har jag tyvärr inte sett.

(Om någon sett, så tipsa gärna!)



Massor helgkramar!

2009-03-20 @ 11:46:22
Postat av: Jenny Lennartsson

En sån såg smaskigt god ut :)

Åhh tänk att sitta med en sån nu i en solstol :) Skulle vara ngt hih..

Önskar dig en bra fredag! Kram

2009-03-20 @ 11:51:29
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Engla

Hej söta! Har fått mail från min kontaktperson ang Airtorus-tävlingen och vi behöver åter ditt namn så du kan få ditt pris! Maila gärna asap på [email protected]

2009-03-20 @ 12:35:47
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Åh tack det samma! Lite påskpynt tycker jag man kan ha bara inte allt för mycket, men påskpynt i vitt det gillas ;-) Det vita prydnadsägget du skrev om låter fint, har dock inget sett, men skulle gärna också vilja ha ett lika dant ;-) Lovar hojta om jag ser något!



Största kramen till dig!



Jenny Lennartsson:

Den VAR farligt smaskig, vet inte hur många sådana jag beställe under våra två veckor. Jag älskar kokos så pina colada är perfekt för min del ;-)



Ha en fab helg!



Kraaaam



Engla:

Åh då ska jag se till att få iväg ett mail till dig så fort som möjligt! Trevlig helg på dig sötnos! Kramar



2009-03-20 @ 13:27:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Så du fyller år snart, Gumman, Grattis i förskott! (det kanske är långt kvar men ändå!) Jag tyckte 33 var mkt att fylla, närmare 35 än 30... Men vi får tänka att vi förhoppningsvis har fått mognad o visdom med åren... hih..



Jag är nyss hemkommmen från tentan (det gick jättebra!) och fikat. Supermysigt att lära känna nya människor, vi ska hålla kontakten även om jag nu slutar kursen.

Sen hittade jag en svart kappa på H&M, brukar inte handla där så ofta men såg ju din och blev inspirerad. Försökte fota mig själv med kappan men det gick ingen bra.. maken får fota mig ordenligt sen



Ush vilka otäcka samtalsämnen ni har på ditt jobb, jag vill inte höra om snö... Här har det varit så underbart vårväder, ingen sol men ändå inte kallt! Jippiee!!!

nu ska jag leka med nicke o sen bär det iväg till Västerås för bio (shopoholics bekännelser) och grekisk mat med maken.

just det, jag har varit o kollat på en större nybyggd lägenhet lite likt eran här i stan med stor terass o utsikt över vattnet o kyrkan... Blir sugen men samtidigt tänker på hus... men det kan ju dröja länge innan vi hittar rätt hus o vi vill verkligen flytta till större och med egen balkong terass eller trädgård inför sommaren...(ville det redan förra sommaren..-) Visst har ni större balkong där man får plats med lite mer? Använder ni det mkt? Jag tänkte att man kan ju möblera mer, ha mkt växter o sånt för få mysigt...

Sen funderar vi ha kvar nuvarande lägenhet o köpa sommarstuga... mer åt örebro hållet, bergslagen, rött torp på landet...

Jag har helt enkelt beslutsångest, brukar inte ha det, men i boende frågan har jag haft länge...

Ha ha.. jag som bor ihop med en fastighetsmäklare!!!



Tjohej från mej!



kramar



jessi

2009-03-20 @ 14:10:34
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Guud vad länge sedan jag drack en Pina Colada! Blev riktigt sugen.



Hoppas du får en trevlig helg vad du än gör!



Kramisar

2009-03-20 @ 15:14:03
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Härlig drink det där, det får en att längta till sommar, sol och bad...



Känner igen det där med att handla dyrt. Sedan jag flyttat handlar jag ofta på "lill-ICA" som ligger närmast - men ack så dyrt!



Hoppas ni hittar på något trevligt i helgen du och din man.



kramar

2009-03-20 @ 15:23:17
URL: http://susannes.blogg.se/
Postat av: VAnessa

Åaaa, frinken såg jättegod ut!

2009-03-20 @ 16:13:30
URL: http://vanesso.blogg.se/
Postat av: fanny

bra med positiv inställning. har aldrig heller förstått mig på människor som är så jäkla negativa.. hur orkar dom? (; lät mysigt med picknick. får hålla tummarna om sol då :) hoppas kvällen och helgen blir mysig! kram kram!

2009-03-20 @ 17:32:18
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ha en super trevlig helg med din kära make, underbara Anna-Panna!:-D

Kisses and Hugges

2009-03-20 @ 17:35:01
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Malin S

Ingen Pina Colada för mig ikväll ;) dock iskall Påskmust och äntligen har jag shoppat en stoooor smågodispåse. Fridayhighkramisar =D

2009-03-20 @ 17:41:06
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sue

Åhh jag hoppas verkligen att helgen bjuder på bra väder.

Jag är ju från småland och jag har helt missat hur vädret ska bli här nere.



Trädgården lockar väldigt mycket just nu och då är ju vädret viktigt!



Mysig fredag kväll till dig och maken....!!



Kram!

2009-03-20 @ 17:58:38
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Anna



Drinken såg riktigt läskande god ut, själv sitter jag med en drink gjord på vodka, melonlikör & sprite så jag har inte det så pjåkigt ;-) fast ännu bättre hade det varit på balkongen en varm sommarkväll :-)



Hoppas du & maken får en härlig fredag

kramis

2009-03-20 @ 18:12:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Drinken ser inte helt fel ut ;) Men mitt vita vin som jag smuttar på nu funkar också.



Låter mys att få en hel helg med maken, speciellt nu när han varit bortrest. Trevlig helg på er!



Kraaam

2009-03-20 @ 18:39:48
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anette

Åh så smaskigt det ser ut!

2009-03-22 @ 17:02:48
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0