Välkommen till världen


Grattis till min bästa vän Kicki och hennes Andreas som nu imorse fick en
liten son. Välkommen till världen Charlie, längtar tills jag får se underverket!


Nu är jag på plats i Malmö. Sitter här på mitt hotellrum och är klar med första dagens arbete. Kom hit ner strax före lunchtid och är nu "redan" klar, så som ni förstår var det en mjukstart på denna första dag. En mjukstart var det dock inte denna tidiga morgon. Jag försov mig nämligen(!) Så urbota dumt så jag knappt kan med och erkänna det, men jag glömde helt enkelt att ställa om EN ENDA klocka hemma till sommartid i söndags och det råkade vara just väckarklockan. Smart va? Jag vaknade av rena rama turen imorse kl 06:10 och då skulle jag möta upp en kollega klockan 06:30 för att ta tunnelbanan till Centralen. Snacka om att jag flög upp ur sängen, slängde på lite mascara, hoppa i kläderna och sedan fick maken skjutsa mig för att jag överhuvudtaget skulle hinna. Jag såg enligt kollegan helt vild och galen ut när jag mötte honom ca fem minuter för sent - Haha! Vilken start på denna morgon. Tog mig nästan upp mot en timma att varva ner helt väl sittanes på X 2000 ;-) Tack älsklingen för att du så snabbt reagerade och skjutsade mig. Love jo! 

En glad nyhet som jag fick på förmiddagen är att min bästis Kicki födde en liten son kl 08.52 imorse. Han vägde 3.010 gram och var 47 cm lång. Hon skrev själv i sms:et till mig "Allt gick jättebra och jag är så satans stolt över mig själv. Han är såfin min lilla unge" Sååå sött!!! Jag fick bokstavligt talat gåshud när jag läste och var nära att fälla en liten tår på köpet, Kicki nu är du mamma äntligen! Grattis Kicki & Andreas till er lille Charlie. Kommer snart ner och hälsar på er var så säkra!

Nu ska jag vila en stund, sedan ska vi ut en sväng och äta. Efter det blir det sängen för egen del då jag känner mig rätt så trött redan efter morgonens skräckupplevelse ;-)

Hoppas att er måndag vart till belåtenhet så här långt!

Kraaamar från ett just nu soligt Malmö

Kommentarer
Postat av: jessi

Jag var med om precis samma sak i morse, hade ställt om alla klockor utom mobilen som är min väckarklocka... jag skulle öppna förskolan idag, som tur var väckte Nicke Nyfiken oss med sitt jamande kl 6 och då insåg jag vad som hänt, så det vara bara att snabbt göra sig i ordning, jag hann och var på jobbet kl 6.30! men man är helt snurrig ett bra tag efteråt!(fick också skjuts av maken, vi har goa karlar du o jag!)



Vad underbart mysigt för din vän som fått bebisen, det är så fantasiskt, som ett mirakel när barn föds!



Ha det så gott i Malmö, mitt hjärta kommer alltid att klappa för den staden!



Kram



ps. nu har jag lagt ut foton från min Riga shopping o från resan!

2009-03-30 @ 18:21:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Nej men vilken start på dagen! Värst är att man bara har sig själv att skylla. Tur det gick bra till sist men det sitter i länge.



Mysigt med bebisen, Grattis till dem, och klart hon ska vara stolt! Det är ju ett underverk hon fått till och ut ;))



Kramkalas

2009-03-30 @ 19:23:06
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Nä fy vad jobbigt att försova sig - på en måndag också! Tur att du ändå hann med tåget. Lustigt det där när man försover sig, för man lyckas ändå vakna så pass i tid så att man hinner... Som att kroppen har en egen väckarklocka.



Vad roligt med en bebis! Själv väntar jag på att svägerskans lilla pojk ska vilja titta ut, men han verkar vara envis och trivas rätt bra i mammas mage ;) Kram!

2009-03-30 @ 20:08:05
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Sue

Kram å dig oxå hjärtat!



Åååhhh så mysigt med bebisar....det var länge sen jag hade det. Några fler blir det ICKE!!!!!



KRAM!!!!! jobba lungt

2009-03-30 @ 20:19:46
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Oj vilken start på den här veckan men himla tur att du hann med tåget:) Och kul med en liten bebis.



Hoppas vistelsen i Malmö blir trevlig. Kraam Kraam

2009-03-30 @ 20:43:29
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Oj vilken start på veckan, tur du hann med tåget trots allt:)

Grattis till din kompis!

Ha en bra dag!

Kram Kristina

2009-03-31 @ 07:34:38
URL: http://fruinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0