Bytt favorit


Ännu en bild tagen från morgonen och samma jäv¤%#! tulpanbukett är med
igen som på de flesta andra bilder denna veckan, haha! Köpte den förra fredagen
& den håller sig ännu, men snart slipper ni den nog ;-)


För att förbereda mig inför schlagerfinalen har jag köpt flera av bidragen via Itunes (mobilen). Så det har alltså pumpat bidrag i mina öron sedan igår och jag måste nog göra en helomvändning när det gäller favorit till vinsten på lördag. De flesta av våra bidrag har nämligen visat sig vara ganska platta och intetsägande efter det att jag har lyssnat igenom flera av de andra ländernas vinnande bidrag. Jag har nu från att ha haft Måns och Alcazar som mina favoriter svängt över till Sara Dawn Finer och hör och häpna Malena Erman. Ja här är det snabba vändningar kan jag meddela, igår sa jag mig inte tycka om operabidraget, men nu efter ihärdigt lyssnande har jag ändrat mig för ju mer jag har lyssnat på båda bidragen ju mer övertygad är jag om att dessa sticker ut och framför allt då "La voix". Sedan om det är bra eller dålig musik rent musikmässigt överlåter jag till någon riktig musikkännare att avgöra, men jag har i alla fall lärt mig att för att vinna måste man också våga satsa på något annorlunda och inte alltid välja det som är tillrättalagt och stöpt ur en "perfekt" form (med tanke på vad jag precis skrev borde vi kanske skicka Ugglas, men där går gränsen för mig, gillar låten men inte som representant för Sverige i Moskva).

Ja det återstår helt enkelt att se hur det går på lördagkväll. Jag ser i vilket fall som helst massor framemot lördagen på alla sätt och vis!
 
Nu är jag hemma efter en ganska lång och intensiv dag, har nästan pågränsen till huvudvärk just nu, men ska se till att få i mig en massa vatten så brukar det släppa. Måste städa ikväll, får besök av Katta från Örebro på lördagsmorgon och då vill man ju inte hälsa henne välkommen med dammråttor runt fötterna. Nu är det "Halv åtta hos mig" efter det blir det en sväng om med dammsugaren och skurhinken för att utrota eventuella råttor, inget prinsessliv här inte alltså ;-) 

Önskar er en ljuvlig kväll! 

Största kramen   

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hrm ja jag har ännu inte bestämt mej för vilken låt som är min favvo i årets final, men jag nynnar på Hope & Glory.

Hoppas ditt pannknack försvinner så att du kan dansa med moppen till Schlagerlåtarna, ååå vilken syn jag får ;-D

Happy evening! KRAMKALAS

2009-03-12 @ 19:52:11
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Zandra:

Det är faktiskt svårt att säga en favorit i årets final, jag håller med. Tror inte att någon av bidragen vi har i år har en chans att vinna i Moskva, tyvärr! huvudvärken försvinner säkert, nu ska jag bjuda upp dammsugaren till en vals =)

2009-03-12 @ 20:03:57
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Men kolla där! =) Du kan säkert ha rätt för mina storfavoriter brukar ju aldrig vinna den stora finalen i alla fall, ha ha!



Gillar refrängen i hennes låt men jag är inte helt såld. Vi får se vad jag säger efter vi sett henne live =)



Ha en bra kväll nu! Här blir det slappt och soft... Kraamar

2009-03-12 @ 20:11:12
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: )

Hej gumman.

Hoppas att allt är bra med dig. Var inne på tv4 hemsida och dom söker folk till halv åtta hos mig till hösten jag tycker du skall söka. Du verkar vara en underbar tjej bor supper finnt och gillar att laga mat. sök. Hoppas att din helg blir bra.

Många kramar Maddis.

2009-03-12 @ 20:15:08
Postat av: jessi

hoppas det inte blev någon huvudvärk för dig! Så skoj för dig och Katta med melodifestivalen live!



Sköt om dig!



kram

2009-03-12 @ 20:26:05
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Theresé

Hehe skrattar gott när jag läser vad du skrivit! :) Tycker ändå det är lite kul att man ser ett visst "tema", genom att du har dina fina tulpaner på flera kort.



Har själv också ändrat lite mening om operabidraget, är ju ändå en bra bit utanför dom vanliga ramarna men jag har kommit på mig själv att "tralla" på låten under dagen :)



Jaga inte loss för hårt efter dammråttorna ;)



Kram kram

2009-03-12 @ 20:32:41
Postat av: Josefin

Tulpanerna är så vackra så för mig gör det iget att de är med på varenda bild :) Min favorit på lördag är helt klart Måns. Hoppas han vinner då blir jag över lycklig. :) kramkram

2009-03-12 @ 20:47:47
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Mia

Malena Erman tror jag kan fungera bra i Moskva! Jag gillade den låten faktiskt, även om jag inte lyssnat igenom alla låtar lika slaviskt som du ;)

2009-03-12 @ 20:58:56
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Älskar er brasa som ni har på väggen, är själv sugen på en till sovrummet. Den är väl från Ellos? Är ni nöjda med er, har hört mycket blandade kommentarer!



Kramar Pernilla

2009-03-12 @ 21:05:01
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Tro det eller ej men jag har också fått La voix som favorit efter att ha tragglat låtarna nu i veckan. Den växer för varje gång jag hör den och jag gillar kombon dansmix med opera:)



Kraam

2009-03-12 @ 21:09:39
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin

Ha ha ha ...men det är verkligen fina tulpaner :) ha en fin kväll, Malin.

2009-03-12 @ 22:07:21
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Större delen av Sverige tror och röstar på Malena Ernman för hon ger minst pengar tillbaka på Svenska spels tips. Så var det i alla fall det tidigare idag!



Ha en bra fredag och det är klart du ska söka till "Halv åtta hos mig"!



Kram

2009-03-12 @ 22:40:38
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hemma hos Katta:

vi får väl se hur det låter i Ericsson Globe helt enkelt ;-) Sov sött! Kramat



Maddis:

Tack vad söt du är - jaså du tycker att jag ska söka till Halv åtta hos mig, jag får väl kika in på tv4 hemsida kanske ;-) Trevlig helg! Kraaamar



jessi:

Huvudvärken försvann med vattnet jag drack. Det ska bli jätteskoj att åka/gå till globen och lyssna, ser jag framemot. Sov gott! Kraaam



Theresé

Haha - ja det har blvit ett tema med tulpanerna i fokus utan en egentlig tanke bakom det ;-)



Ja du ser operafraserna sätter sig i skallen, du ska se att den vinner på lördag!



Kram kram



Josefin:

Ja tulpanerna är fiiina, men jag tänkte att ni tyckte det blev tjaaatigt kanske ;-) Måns gillar jag också, så vinner han blir jag i alla fall inte ledsen ;-) Kramar



Mia:

haha - så du har inte lyssnat slavisk, du är skum du, eller så är det nog jag ;-) Jag tror också att hennes chanser kan vara bra, antingen går det riktigt bra eller helt åt skogen tror jag =)



Pernilla:

Ja vår brasa/öppna spis kommer från Ellos, vi är jättenöjda med den och har inte haft något problem med den alls, så jag kan rekommendera den absolut! kramar



Madeleine:

ja men visst är det så att den växer som sjutton - jag gillar också kombon av opera och dance, så nu är den plötsligt helt otippat min favorit inför lördagen! Sov sött!



Kramar



Malin:

hehe - ja det är det, kanske inte så kul och se dem på var och varannan bild batra det var så jag tänkte ;-) Stor kram

2009-03-12 @ 23:16:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ann-louise:

Ja du har säkert rätt =) ha en skön helg du också och jag får väl gå in på tv4 och kika vad det står om Halv åtta hos mig ;-)



Stor kraaaam

2009-03-12 @ 23:18:04
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Dareling

Åh, mina senaste tulpaner blommade över totalt på bara 4-5 dagar så jag är bra avundsjuk på dina ;)



Hoppas att du och Katta får en toppenhelg i sann schlageranda! Ska ni till Globen och titta på finalen?



Och se, snart kommer maken din hem också. NJUT!



Ha en toppenfin helg, söta du. Kramkram!

2009-03-13 @ 09:46:13
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Kevser

super rent och fint vem är det som städar ditt hus???

2009-03-13 @ 10:38:50
URL: http://sjalstar.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Dareling:

Jag brukar ha samma problem med tulpenarna som du, men dessa ver livfulla rackare ;-)



Hoppas du får en bra helg du också!



Stor kram



Kevser:

Tack - Det är jag själv som städar hemma eller maken när han är på plats =) Trevlig helg!!!

2009-03-13 @ 10:54:06
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0