Ensam hemma


En promenix lockar mig just nu.Bilden är dock från förra
veckan, idag är det grått & inte lika strålande, men ut ska
jag ändå...

Gårdagskvällens enkla efterrätt; jordgubbar & glass...
Jag måste inhandla en glasskopa så jag kan göra fina
glasskulor, nu ser det mest ut som en brun hög, haha!

Denna söndagmorgonens frukost med äggröra & bacon...

Igårkväll lämnade jag av min älskling på Arlanda och med tårarna brännandes under ögonlocken körde jag sedan hem mot en vecka i ensamhet. Jag hoppas nu att min man får en skön resa och att han kommer hem med ny energi. Han har haft ganska turbolänta veckor det sista, så han är värd lite avkoppling även om jag helst hade sett mig själv med på resan. Jag fick ett gulligt sms strax efter 08 nu på morgonen att han landat säkert på andra sidan jorden och att han redan längtade sig galen efter mig, det gjorde mig varm i hjärtat att veta *Kärlek*


Gårdagskvällen tillbringades framför "Andra chansen" med en bit mat och färska jordgubbar till efterrätt. Tycker att låtarna som gick vidare Sarah Dawn Finers "Moving on" och Carolina af Ugglas "Snälla, Snälla" var helt okej val. Internationellajuryns val av låten "Alla" får stå för dem, jag tycker att den låter som något sydligare länder brukar skicka till Eurovision så det kanske skulle funka, vad vet jag =)   

Jag har precis ätit en god frukost här denna söndag bestående av äggröra med bacon framför Nyhetsmorgon och nu ska jag strax bege mig ut på en långpromenad, få mig lite frisk luft och rensa tankarna. Innan söndagen är över ska jag även ha hunnit med att städa av här hemma. Jag traskade nämligen in med stövlarna på igår innan vi skulle åka mot flygplatsen och det lämnade härliga små jordhögar på ekgolven, hmmm!

Ha nu en härlig söndag så hörs vi senare!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Cilla_falsterbo

Usch stackare =( jag vet hur det är. För några år sen jobbade min man i Sthlm (och Thailand är ju ääääännu längre bort) och var bara hemma varannan helg. Tyckte det var lika hemskt varje gång jag lämande honom på flygplatsen och körde hem själv.



Men han kommer säkert komma hem med ngt superfint till dig vännen!!!



Hoppas du hade en trevlig schlagerkväll söta du och ha en underbar söndag!!



kramkram



2009-03-08 @ 10:27:30
URL: http://cillafalsterbo.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

I know the feeling... Numera är jag rätt van vid att vara ensam här hemma i perioder men det är alltid lika jobbigt när det är dags att säga hej då =(



Lovar att veckan kommer att gå snabbt och vips så är han hemma igen! Ska göra mitt bästa för att liva upp dig ;) Misstänker att du kanske inte fick mitt andra mess heller!?



Gud vilken enkel och god efterrätt du fick till. Längtar till sommaren så man kan köpa hem jordgubbar varje dag.



Kraam kraam

2009-03-08 @ 10:31:22
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cilla_falsterbo

Ja det är att säga Hej då som känns jobbigt, tur han bara ska vara borta en vecka =)



Hoppas att du ha en skön söndag!



Massa kramar



Hemma hos Katta:

Tack snälla söta för du ska försöka liva upp mig i vecka. Det tycker jag var snällt sagt av dig ;-)



Ditt sms nr två kom stax efter 02:30 inatt. Snacka om att det är en galen telefon jag fått (för jag antar att du inte skickade det 02:30? Ibland kommer smsen direkt andra ggr så kan det ta upp till ett dygn. Jag MÅSTE lämna in den, sist jag skulle göra det fungerade den ju plötsligt, sååå typiskt.



Ha en mysig söndag nu vännen!



Kraaaaaam

2009-03-08 @ 10:45:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Skönt höra att allt är bra med dig =0)

Tänk vad fort det går att förflytta sig till andra sidan jordklotet! Skönt höra att han landat safe.

Gott med jordgubbar och massor av vitaminer..mums!

Ha en skön söndag.

Kramar

2009-03-08 @ 12:20:43
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Först måste jag säga: jag älskar din stjärna du har fått till!!! =D



Sen så, hahaha, skrattade högt åt din rara kommentar ang dukningen! Kul iaf att just DU gillade den, som är en "vitinredare".. ;-P

Tänkte det igår när jag visade det att "haha ingen kommer digga detta eftersom alla e sååå into the VITA VITA VITA" :-)



Åh så du är gräsänkling nu.. jag uppskattar verkligen (hm konstig formulering men du förstår nog vad jag menar) att du är så öppen och ärlig och berättar hur du känner inför detta. Även om jag aldrig skulle missunna min sambo att göra något roligt på egen hand så finns ändå det där att man vill vara med och dela på allting. Thailand är ju en rätt stor upplevelse, den vill man ju vara med om båda två. Nog om det, men jag förstår dina "brännande tårar" samtidgt som du absolut inte missunnar honom resan o avkopplingen! Blablabla.. :-)



Av bilderna ovan att dömma så ser det inte ut att gå någon nöd på dig i vilket fall :-)

ALLTID SÅ FINA BILDER!!



Stor kram!!

2009-03-08 @ 12:48:36
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Leia

Gott med jordgubbar verkligen!

Den översta bilden var med fin.

2009-03-08 @ 13:02:49
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hoppas du får en mysig Söndag gumman, Även du får försöka fylla på med energi utan maken nu den här veckan. Kommer gå så fort! ;-)

O alla bloggvänner kommer göra vårt yttersta för att du ska få en bra vecka på det viset vi kan.*fniss*

Ha en toppen dag KRAMARRR

2009-03-08 @ 13:11:43
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: jessi

Det låter som du har haft en skön söndagsmorgon! Gott med bacon o äggröra... mums!



Ha en skön vecka "ensam", det kanske är mysigt att få sakna varandra ibland o sen träffas igen!



Nu är jag tillbaka från vår underbara resa, det var så roligt!



Ha en fortsatt härlig söndag!



kram

2009-03-08 @ 13:22:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hahah ja igår kom fotografen i mej fram, testa nog alla vrinklar och vrår ;-)fniss men vad gör man inte för Er skull ;-)



Kram Kram Kram

2009-03-08 @ 13:25:56
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Jenny Lennartsson

Förstår att det va sorgligt men du ska se dagarna/veckorna går ju så rysligt fort så snart ska du se har denna vecka gott också! Förstår att du hade velat åkt med också, jag vill också utomlands nu, när jag kollar ut genom fönstrena så är det snö storm ute, inget kul, skulle med velat gått på en långpromenad men känns inte såå lockande just nu tyvärr..Får greja & städa här hemma innan sambon kommer hem från fjällen..

Tack snälla, jag tyckte den klänningen va söt, man känner sig som ett inslaget paket, hihi :) Kunde inte motstå! Hoppas du får en slugn & skön söndag, så du laddar inför den kommande veckan..Kram kram söt!

2009-03-08 @ 13:31:01
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hallå där!!Har följt din blogg ett bra tag och tycker att den är urmysig. Du har inspirerat många måltider hemma hos oss:) Mysigt att du gör så härlig frukost fast du är alldeles ensam. Men det är väll så man ska göra:)) Ha en skön söndag// maria

2009-03-08 @ 13:41:51
URL: http://miamariasblogg.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Jobbigt att vara själv. Min man är i perioder borta i veckor så jag förstår precis hur det känns. Nån dag tycker jag att det är skönt med i flera veckor, nej.

Ha en mysigt söndag. Kram Kristina

2009-03-08 @ 14:34:16
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: Susanne

Passa på att unna dig lite vardagslyx medan mannen är borta.



Du ska se att tiden går fortare är man tror...





kram

2009-03-09 @ 10:49:20
URL: http://susannes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0