En vanlig grå måndag


Kivilyktor från Iittala, vas fått i present, Ljusstakarna i
bakgrunden kommer från Hemtex & det vita brickbordet
ljusstakarna står på kommer Bolagret..


Matta från "Home in harmony", soffbord "Plain" från Mio,
Soffor kommer från Bolagret samt taklampa
Ge' från
Kartell


Litografier från Cassandra Rhodin på väggen samt kuddar
"Dupion" köpta från Mio.


Hjälp redan måndag och jag vaknade tidigare än vanligt men orkade ändå inte stiga upp ur sängen förrän strax efter 07.30 denna första dag på veckan. Fick ett sms från maken tidigare som gjorde mig glad, saknar honom så mycket redan, men så fort jag får ett litet gulligt livstecken från honom känns allt genast lite bättre!

Ny vecka igen alltså och snart har halva Mars också passerat. Här är det en mild men grå dag utanför fönstren ungefär som de flesta andra dagar just nu. Veckan bjuder på både det ena och andra på arbetsfronten samt till helgen blir det schlagerspan på genrepet i Globen eller som den numera tydligen heter Ericsson Globe? Det ser jag framemot och sist men inte minst natten mellan söndag och måndag ska jag hämta min kärlek på Arlanda igen. Det sistnämnda är nästan det bästa av allt som händer denna elfte veckan på året.


Nu har jag precis kommit från matsalen och magen är mätt av Jordärtskockssoppa, nu ska jag förbereda för resternade dagar här då jag ska ut på fältet, men vi hörs senare helt enkelt för nu är min lunchrast strax slut. Ha en bra start på veckan!


Kram kram

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Ååh ni kommer få så kul på lördag! Min mamma & moster ska se finalen i Globen (eller vad det nu heter..) och gissa om jag är avis!

Men det blir nog rätt bra att se finalen hemifrån soffan ändå... jag får lyxa till det med bubbel helt enkelt ;)



Hoppas du har en bra måndag, kram!

2009-03-09 @ 12:51:09
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Therese

Åhh vad gott det lät med Jordärtskockssoppa... Bra tips på middag någon av dessa kvällar - är oxå helt solo denna vecka - D jobbar och lilleman är hos pappa..

Ta hand om dig!!

2009-03-09 @ 13:12:26
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Zandra

Den här veckan kommer gå utav bara farten så som alla andra veckor gör ;-D

Hoppas din Måndag blir bra, KRAAAAAAAAAAMAR

2009-03-09 @ 13:51:58
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu när jag fick syn på dina fina bilder kom jag på att jag ska ned till stan sen & köpa mig tulpaner & ha på mitt vardagsrums bord som är liknande det du har :) Så vårigt & fint! Kramar

2009-03-09 @ 15:44:46
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Lika fin som vanligt hemma hos er!

Du ska se att den här veckan bara rusar i väg och vipps,så har du maken hemma hos dig igen!

Du har ju en parydate med finaste Katta att se fram emot också!



Sv.TACK sötis! Det var väldigt gott, men jag ska villigt erkänna att pecanpajen och den med passionsfrukt inte är mina verk utan kommer från älsklingens jobb! Kram kram

2009-03-09 @ 16:06:45
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Jordärtkockssoppa..åh! Gud så gott det lät! Älskar soppa. Åh me Anna tack för din goa kommentar om vårt sovrum som gjorde mig jätteglad såhär på trisa måndagseftermiddagen!!



Mer bilder, hm.. Tål att tänkas på!! =D



Hugs

2009-03-09 @ 17:01:53
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Josefine

Var har du köpt litografierna? De är verkligen jättesnygga.

2009-03-09 @ 17:21:10
Postat av: Lena A

Fina litografier. Ingick ramarna oxå eller har du köpt dom någon annanstans?

Ha en trevlig kväll!

2009-03-09 @ 17:28:46
Postat av: Rebecca

Mmmm, du har så fint. Man blir alltid så inspirerad av dina inredningsbilder. :)

Nu ska jag dyka ner i mer inspiration; Elle Interiör som kom med posten idag! :)



Kram på dig!

2009-03-09 @ 18:00:52
Postat av: jessi

Globen kommer alltid heta Globen för mig! Så skoj för Katta o dig med genrepet på fredag!



Hoppas du får en skön måndagkväll!



Kul för din mamma som får komma till Berlin, säkert helt underbart när det verkligen är varmt o vår!!!



kramar

2009-03-09 @ 18:48:55
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Älskar verkligen de tavlorna! Skulle köpa den med "Ballerinan" på Röda korsets hemsida, men när jag väl fick tummen ur var den slutsåld . =(



Du har det så himla fint hemma!



Ha en bra vecka! Kramar Pernilla

2009-03-09 @ 20:58:38
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Ja idag var det en vanlig går måndag...det blev aldrig ljust =(

Men i morgon är en ny dag och då hoppas jag på lite sol! Men man blir glad av dina bilder, alltid lika fixat. Så ska jag också ha när jag blir stor..ha, ha..

Snyggt med en så hög vas till tulpaner - me like!



Kraam

2009-03-09 @ 20:58:53
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Carolin

Dina Cassandra Rhodin tavlor är så snygga. Var har du beställt/köpt dem och vet du vilket pris de låg på?



När jag ändå lämnar en kommentar (brukar inte vara så flitig på de) så har du en väldigt inspirerande blogg, både vad gäller inredning, recept och mode!



Hoppas du får en bra kväll!



Kram Carolin



2009-03-09 @ 21:19:23
Postat av: Josefin

Ni har så fint hemma hos er, hemtrevligt och snyggt. :)



Du har mycket bra smak.

Nattinatti!

kramkram

2009-03-09 @ 22:48:12
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Josefine

Fina bilder som vanligt! Ha en bra tisdag!

2009-03-10 @ 00:51:39
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0