Fisk i paket med saffran och citron



Fisk är jag väldigt förtjust i men lagar alltför sällan hemma. Jag har fått för mig att det är svårt, men oftast när man väl tar sig tiden är det varken svårt eller tidskrävande. Då jag är barnsligt förtjust i saffran hittade jag ett recept på Tasteline som jag tycker låter som en fisk helt i min smak och som jag ska ta och testlaga någon dag. Visst låter det gott? 

Ingredienser 4 port
750 gram  vit fiskfilé tex pangasiusfilé eller sejfilé
1 st  fänkålsstånd
4 st  vitlöksklyftor
150 gram  cocktailtomater
4 st  rosmarinkvistar
6 st  citronskivor
16 st  oliver

Marinad
0,75 dl  olivolja
0,5 st  citron, (saften)
0,5 gram  saffran, (1 kuvert)
  flingsalt
  svartpeppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop ingredienserna till marinaden. Dela varje fiskfilé i 2-3 bitar. Skiva fänkålen tunt. Krossa vitlöksklyftorna lätt. Lägg fisken på 4 bakplåtspapper och fördela resten av ingredienserna ovanpå. Ringla över marinaden. Vik ihop till paket och förslut riktigt ordentligt. Ställ paketen mitt i ugnen 10-15 minuter tills fisken är precis klar. Servera med kokt eller pressad potatis.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Åå de där måste ju testas! Sicken tur att jag har fisk i frysen som jag har haft svårt att hitta på nåt smarrig med :-)

Men dej kan man alltid lita på ..*fniss*

Torsdagskramar!

2009-03-19 @ 09:00:28
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: jessi

Fisk är jättegott, påmindes om det i går på halv åtta hos mig. blev så sugen när såg maten..



Ha en solig härlig vår dag undebara du!





kram

2009-03-19 @ 09:23:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Zandra:

ja mig kan du alltid lita på =) Ha en härlig torsdag! P&K



jessi:

Ja fisk är ju väldigt gott, jag brukar väldigt ofta beställa det på restaurang, så gott - men nu ska detta testas! Maten igår - fiskflätan såg mumsig ut jag håller med!



Ha en härlig dag du också!



Stor kraaaam

2009-03-19 @ 09:35:44
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Fisk är gott, gillar torsk, men synd att torsken snart är utfiskad. Har inte vågat köpa den på länge och tycker bara att färsk fisk är gott...inte fryst =0)

Divaliteter.. ja vet men, men..



Ha en underbar dag i solen!!!!



Kram

2009-03-19 @ 09:51:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Åh så gott det låter! Tyvärr avskyr min sambo fisk, så det blir inte alltför ofta här hemma. Men idag är han inte hemma så då tänkte jag passa på att äta din pasta med saffrancreme fraichen, fast med lax istället för kyckling. Mums!

Ha det bra!

Kram

2009-03-19 @ 13:22:53
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0