Skatteåterbäring!


Hemmet sett från en sned vinkel ;-)

Här är det så höstlikt denna dag mitt i veckan att jag t o m fick skjuts av Mr J till jobbet för det regnar och är allmänt ruggigt. Jag förmådde helt enkelt inte att gå ut. Bra att ha egen "taxichaufför" vid sådana tillfällen ;-)

Idag har man blivit lite "rikare" eftersom jag fått in skatteåterbäringen på bankkontot denna onsdag. Yippie säger jag även om jag är fullt och fast medveten om att det är mina egna surt förvärvade pengar som staten suttit inne på, men det gör inget alls för det känns faktiskt som man får pengar när de väl kommer och det är en rätt härlig känsla ;-)

I eftermiddag tror jag att jag ska bege mig ut på en sväng på stan, dock inte på grund av att skatten kommit utan för att jag har några små ärenden som jag vill få fixade och det kan passa rätt bra att ta det en dag med lite sämre väder. Det finns ju liksom inte mycket annat att roa sig med just nu förutom att mysa inne, men det hinner jag med det också senare ikväll.

Skickar förövrigt en tanke till min kära svägerska som ska opereras idag! Tänker på dig och hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gången så att du slipper lida en massa i onödan mera!

Nu ska jag kila och äta lunch - på återseende 

Kram!


Kommentarer
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Härligt med extra pengar! Själv fick jag tillbaka 3:- haha, o det betalar dem ju inte ens ut.. tur att sambon iaf fick lite ;)



ha en bra eftermiddag/kväll!

stora kramen!

2009-06-10 @ 15:05:06
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Tjugonågonting

Höstlikt var ordet! Usch, hoppas verkligen det blir bättre till midsommar. Vad fina de där illustrationerna är förresten, visst är det de från Rädda barnen?



Kram

2009-06-10 @ 15:46:42
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tack för en underbar blogg.

Jag har en önskan till bloggen!?!

(om man får önska:))



Det är så att jag och min pojkvän ska besöka STOCKHOLM i sommar och har precis bokat hotell för tre nätter. Jag har suttit och bläddrat igenom olika tidningar etc för att få tips till våran resa men allt känns oftast så opersonligt och för mycket turist.

Min önskan till blogen är:

Om du har tid och lust skriva ner några tips på ditt Stockholm. Vilket skulle betyda otroligt mycket för oss förvirrade skåningar som besöker vår huvudstad, för oss ligger Köpenhamn bara runt hörnet;)

Var rekomenderar du att äta, luncha, måste ses etc. Det jag önskar är inte tvunget det dyraste och mest moderna stället utan snarare "mysiga smultronställen"...



Tack snälla!

2009-06-10 @ 17:45:03
Postat av: Ann-Louise

Fick också mina utlånade pengar tillbaks idag. De läggs på hög till en resa - kanske New York...har alltid velat dit men är lite flygrädd..



Så trist väder så man kan väl bara gå i affärer för att bli på bättre humör ;-)



Ha en fin kväll.



Stor kram

2009-06-10 @ 17:45:10
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

TACK! Va snäll du är :)

Laxen blev urgod, men uppskattades inte av min fiskhatande sambo ;)

Ha en trevlig kväll nu!

Kramar!

2009-06-10 @ 18:02:02
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: helene

Hej! Tack för en superbra blogg! Jag undrar var du har hittat de fina ramarna du har ovanför soffan? Tacksam för svar!

2009-06-10 @ 18:58:42
Postat av: Josefin

Gud så glad jag blev nu när du påminnde mig om skattepengarna. Tack för den glada påminnelsen, det gjorde min kväll, stor kram till dig och jag håller tummarna för din väns operation. :)

2009-06-10 @ 19:04:17
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.om
Postat av: Annas inspiration

Läcker bild på ert vackra hem.



Hoppas du har haft en trevliga runda på stan trots det höstiga vädret.



Håller tummarna att det går bra för svägerskan



kraaaam

2009-06-10 @ 20:26:52
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Tack för en bra blogg!Helt underbara tavlor!Påminner om Liselotte Watkins.Var har du köpt dom?



Ha en fortsatt bra kväll!

2009-06-10 @ 21:27:27
Postat av: Ida

Jag FULLKOMLIGT älskar ditt hem! Ni har det så fint därhemma och det ser ut som min drömlägenhet!

2009-06-10 @ 21:55:46
URL: http://idas.bubbleroom.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jennica:

Haha - vad sött 3 kr var inte mycket att hänga i julgranen, men det är alltid skönt ayt slippa restskatt i alla fall ;-) Kram



Tjugonågonting:

Svarat i din blogg =) Kram



Camilla:

Tack snälla för dina fina ord och vad kul med en liten önskan. Jag får fundera på detta och återkomma helt enkelt ;-) Kram på dig!



Ann-Louise:

Vet du jag funderar att göra det exakt samma med en del av mina pengar också ;-) Sov sött. Kraaam



Jennica:

Fisk som är sååå gott :-) Kram kram



Helene:

Tack SNÄLLA vad glad jag blir att du gillar bloggen =) Ramarna är köpta från Bolagret, så kika där!(Du kan ju kika på hemsidan bolagret.se också om du inte har affären i närheten) Kram kram



Josefin:

Varsågod ;-) Ja jag hoppas att allt går bra för henne, hon har fått lida länge nu p g a tidigare läkarmiss! Kram kram



Annas inspiration:

Tack snälla =) Hoppas din dag vart bra! Ja jag hoppas allt går bra för svägerskan. Stor kraaam



Sandra:

Tack vad glad jag blir. Tavlorna är illustrationer från Cassandra Rhodin och Lovisa Burfitt. Jag har skrivit ut dem från datorn och ramat in =) Kraaam



Ida:

Tack SNÄLLA, vad kul att du tycker det. Största kramen till dig =)



2009-06-10 @ 22:26:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

ALltid lika fina bilder ifrån ert hem - oavsett vinklar & perspektiv! Bara kul med lite annorlunda kort ibland ;)



Yesss! Skattepengarna kom in även på mitt konto idag och jag spenderade gladeligen bort dem på stan idag... :)



Hoppas du haft en skön kväll! Kraaamar

2009-06-10 @ 22:31:07
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

hoppas operationen gick bra för din svägerska!

ja det är skoj med lite pengar tillbaka, mina pengar går till N.Y shopping om en vecka!



är dock inte så glad idag, nicke är så dålig, kan ej behålla mat alls. så ska till veterinär vid lunch idag. hoppas får hjälp....



kramisar till dig!

2009-06-11 @ 10:10:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Aldrig fel när dessa skattepengar kommer in på kontot. Man blir lika glad varje gång:)



Gillar tavlorna i bakgrunden på bilden! Får man fråga vart du har hittat dem?:)



Önskar dig en bra dag

Kram

2009-06-11 @ 10:49:04
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Ja skatten kom redan i mån för oss:) Blir en ny kamera hoppas jag, vilken vet jag inte.

Kram Kristina

2009-06-11 @ 10:55:01
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Sandra

Tack för tipset om tavlorna-en skrivare ska genast letas upp! :) Satt hela kvällen och botaniserade bland olika illustrationer men ögat fastnade för "din tavla",Lovisa Burfitts "1000 dollar shoe".Den får det bli!



Kram på dig!

2009-06-11 @ 19:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0