Nu är sommaren här!



Nu märker man att sommaren är här för regnet smattrar mot rutan och gradantalet har sjunkt kraftigt från föregående vecka. Måtte det bara inte hålla i sig allt för länge bara! Man blev ju så glad de dagar som sommarvärmen med dess solstrålar kikade fram och värmde oss annars så svala nordbor.  

Till helgen ska vi på en trettioårsfest och det ska naturligtvis bli jätteskoj. Men jag har fortfarande inte inhandlat present! Någon som har något bra förslag vad man kan ge bort till en tjej? Egentligen är det kanske inte direkt svårt, men ingen blir tacksammare än jag om jag kan få lite tips och ideér ändå för min egen påhittighet och tankeverksamhet är verkligen inte på topp i dessa dagar. Värdet på presenten ska vara några hundralappar. Så tips mottages tacksamt som sagt :-)

Min tisdag ser mest ut som alla andra vanliga tisdagar, jag sitter bakom mitt tunga skrivbord och smattrar på tangenterna. Känns helt okej att sitta här inne idag, väldigt skön dessutom för jag har inte en enda minut inbokad med någon annan person - perfekt med tanke på mitt skick. Imorgon blir dock "värre" för då har jag ett möte inbokat med bland annat en extern kund som jag förmodligen kommer att skrämma skiten ur med min uppenbarelse - haha! Men imorgon är en annan dag som Christer Björkman en gång i tiden sjöng. 

Ha en riktig bra tisdag så hörs vi senare och glöm inte om ni sitter inne på bra presenttips!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Det där med presenter är inte så lätt tycker jag. Alla har ju så olika smak, men ett presentkort på någon rolig affär kanske? Då kan ju personen köpa vad hon själv vill..



Ha en skön tisdag bakom ditt tunga skrivbord ;)



Kram Cissi

2009-06-02 @ 10:28:49
Postat av: Therese

Jag önskar mig absolut ingenting - ska bara bli kul att ses och umgås!! Till M vet jag inte riktigt, vet att hon pratade om att hon ville ha en parfym (lite dyrt kanske).. Hon gillar ju även halsband i olika färger och former, vet att hon är dålig på att köpa sådant till sig själv.. Även någon form av upplevelse vet jag att hon skulle uppskatta.. Allt bra annars gumman?? Kramar från ett regningt Siggesta..

2009-06-02 @ 10:35:19
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Jag har inget presenttips tyvärr att dela med mig av. men jag tänker önska dig en bra dag trots regn och rusk =) Massa kramar från Minna

2009-06-02 @ 10:45:12
Postat av: Tjugonågonting

Ett presentkort på exempelvis Ticnet.se brukar väl alltid vara uppskattat?



Håhå, jag gillar också sommarregn! Ha en bra dag.

2009-06-02 @ 11:18:12
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: Starmama ♥

God morgon!



Vad gillar hon för saker? Ett presentkort till NK är ju alltid uppskattat... annars är mitt tips SIA, Himla...



KRAMIS!

2009-06-02 @ 11:31:18
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Caroline

God förmiddag :-) Usch, vad tråkigt det är att inte solen kunde få hålla i sig ytterligare några dagar. Idag har jag inte kommit längre ut än på balkongen och det räckte mer än väl ;-)



Angående det här med presenter... Om jag utgår från mig själv så skulle jag bli jätteglad för en riktigt schyst flaska balsamvinäger och kanske någon ytterligare italiensk delikatess. Eller en halvårsprenumeration på en inrednings/mat/modetidning. Eller ljusstakar från Cult Design. Eller ett Cotton Clean doftljus + något mer. Beror ju på hur väl ni känner varandra och hur personlig presenten skall vara också. En annan bra present tycker jag är ett presentkort på en manikyr/pedikyr så här inför sommaren :-)



Hoppas du får en fortsatt skön dag, kram!

2009-06-02 @ 11:32:50
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Johanna

läser din blogg ofta, inspirerande och intressant läsning.

Ett tips på present: http://www.kempes.eu/ butiken ligger på

Tyska Brinken 20 i Gamla stan, vacker dansk design, finns ljusstakar m.m. Där köper jag ofta presenter.



MVH/Johanna

2009-06-02 @ 12:23:19
URL: http://jheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Ebba

presentkort är alltid bra sak tycker jag, då kan man ju köpa sig det man själv vill. Annars är ju alltid hemiredningsprylar skoj, dock gäller dte ju att evta vad personen man ska ge saken till har för stil och gillar.. :)



Krma på dig

2009-06-02 @ 12:37:04
URL: http://e.blogg.se/
Postat av: Jenny

I Lund är det strålande sol oc varmt. Men det ska bli sämre imorgon :(

kram

2009-06-02 @ 13:53:41
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj Anna!



När jag inte vet vad jag ska ge någon i present brukar jag kolla på bluebox.se för tips. Sedan letar jag på stan efter ev. förslag som jag fått. Har funkat kanon flera gånger!

Annars brukar jag försöka luska vad personen behöver i hemmet t.ex. och går på något sådant. Kan dock vara svårt att luska i sista minuten utan att det blir genomskinligt! Förresten är frågan "Vad önskar du dig i present?" alltför underskattad nu för tiden! ;) Den måste jag använda oftare!



Massor kramar!

2009-06-02 @ 14:53:58
Postat av: Caroline

Hej!



Jag skulle iallafall bli jätteglad om jag fick Matteus porslin, ett smycke från Efva Attling eller något från BRUKA! Presentkort funkar ju alltid! NK, Duka eller liknande!



Lycka till :)

2009-06-02 @ 15:23:28
Postat av: Helen

Visst blir man alltid glad för presentkort men "riktiga" presenter som är genomtänkta och fint inlsagna tycker jag personligen både är roligare att ge och få.

En sak som min mamma gav sin vännina när hon hade fyllt år var en söt liten korg fylld med ett nagellack, nagelfil, en liten handduk och några badkulor. Det var inslaget i cellofan så man såg innehållet innan man öppnat. Det var en uppskattad present. Man kan ju lägga till andra produkter så det passar personen i fråga och anpassa efter den summan man tänkt ge.

Bodyshop har ju fina presentförpackningar dom också. Som tidigare nämnts parfym och fina halsband (sisters har ju snygga halsband om du inte spanat in dom).

På jobbet brukar dom som slutar få olika spännande matvaror. Det började med att vi gav det till en och det var så uppskattat och dom som slutade efter honom sa något i stil med "det som Jonas fick var ju inte så dumt..". Inte matvaror från ica då utan från exklusivare butiker tex någon god marmelad, handgjord pasta, dyr choklad, en stark ost och ett fint vin. Verner och verner och saluhallen har ju sånt som man oftast inte köper till sig själv men som man skulle bli glad om man fick. Det här lämpar sig också att slå in i en korg och cellofan.

Hoppas du kommer på nåt! Skulle vara kul att få veta sen vad du gav. Kram

2009-06-02 @ 15:49:57
Postat av: Helen

Känner du fler som sak dit så kan ni ju gå ihop så det blir en större present eller upplevelse ni ger.

2009-06-02 @ 15:51:21
Postat av: Anna

Presentkort är alltid bra. Annars kanske nåt från Jelly Bean eller Mateus, älskar deras saker....

2009-06-02 @ 17:38:04
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Jag tycker upplevelser är en bra present. Då har man ett kul minne. När en kollega fyllde 30 för nån vecka sedan, gav vi henne ett presentkort på bergsklättring. Du får för övrigt länka hur mycket du vill! Kramar

2009-06-02 @ 17:43:28
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Linda

Kanske en fin skål från JellyBean i en somrig färg??

2009-06-02 @ 18:14:17
Postat av: Härligheter enligt Erika

Varför inte något kul till hemmet? Eller ett smycke till henne? Det finns så mycket kul!

Ha det gott!

Erika

2009-06-02 @ 18:49:42
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Hanna

man tackar det känns helt overkligt! men vi är jätte glada:) krams

2009-06-02 @ 18:55:24
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Therese

Sött linne! Så ut som sköna dagar på semestern.

Har du något tips på tidning eller internetsida

för bruduppsättning? Letar och letar men har inte hittat min stil ännu.

2009-06-02 @ 19:51:39
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Zandra

De samma vännen. Hoppas du och ögat mår aningens bättre o att de iaf är på bättringsvägen nu!

Ha en skön kväll.

KRAMR

2009-06-02 @ 20:13:25
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Sue

Presentkort på någon ball inredningsbutik eller klädbutik...får hon välja själv! Blommor och kuvert att ta med sig så är biffen klar!!!!



Puss du söta från regnlandet i söder!

2009-06-02 @ 20:16:03
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

TILL ALLA



TACK FÖR ERA SUPERBRA TIPS, NU BLIR DET BARA TILL ATT FÖRSÖKA VÄLJA OCKSÅ - VILKA I-LANDS PROBLEM ;-)



STOR KRAM PÅ ER & PÅ ÅTERSEENDE IMORGON!



//ANNA

2009-06-02 @ 22:10:43
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese

SV: Vad snällt :) den 22 augusti

2009-06-02 @ 22:48:24
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Linalotta

Vill du ha ytterligare ett tips så tycker jag att vad som helst från George Jensens Living är toppenpresenter!!

Ljuslykta, skohorn, tårtspade...det finns allt.



Kram

2009-06-03 @ 11:12:15
URL: http://linalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0