Torsdagsfunderingar!


Bild från gårdagen, som ni ser en mulen sådan. Lika mulet
här idag tyvärr, som sagt sommaren är här nu!
 
 

Igår testade jag att ha en dag med gråt, gråt och lite mera gråt men det fungerade inte alls på mig. Idag prövar jag en gammal beprövad metod istället nämligen den glada och positiva så får jag se om det ger mera. Det kan knappast bli sämre i alla fall för visst gråta är riktigt skönt ibland, men i kombination med en ögoninflammation hjälper det föga. Så jag tror mer på skrattets magi. Dagens ros vill jag ge min söta kompis Kicki som igår mailade mig ett långt mail med påminnelser om roliga händelser under vår vänskap som vi har skrattat oss tårögda åt genom åren och det gjorde mig bubblande glad att jag skrattade högt i min ensamhet åt dårskaperna vi gjort och varit med om. Det hjälper att skratta så tack min vän du gjorde min gårdag.    


Även ett stort fång rosor till er som lämnade kommentarer både tröstade och lite mer kritiska på föregående inlägg. Är så glad att ni bryr er. Känner dock att jag vill förtydliga vissa saker om varför jag inte varit hos läkare tidigare. 1) Jag vet redan att det är ett virus jag har i ögonen då maken har haft exakt samma symptom och förlopp som jag har och han har varit hos ögonläkare som talat om att det är ett virusangrepp i ögonen. 2) Det finns inget botemedel mot virus, men jag HAR smärtstillande medel som jag använder och har använt mig av sedan dag ett såsom salvor och droppar. Läkemedlen påverkar dock inte virusinfektionen så att det försvinner snabbare, utan en virusinfektion som jag har kan bara kroppens eget immunförsvar ta kål på så det måste ta den tid det tar och läka ut. Hade det varit så att vi drabbats av en bakteriellinfektion med geggiga och variga ögon hade botemedel funnits att få hos läkare, men så är alltså inte fallet hos mig, jag har inget var i ögonen. 3) Enligt sjukvårdsupplysningen säger man att man ska söka läkarhjälp efter 7 dagar om det inte blivit bättre - Det var min sjunde dag med helvetet igår! Så nu vet ni, jag ska dock följa ert råd att besöka läkare ändå även om det idag känns tjugo gånger bättre än igår - Yippie!


Ha nu en fin torsdag. Här kommer tiden att ägnas åt ett processkartläggningsmöte hela eftermiddagen.


Massa kramar till er från mig - Ni är guldvärda!!!

Kommentarer
Postat av: Marys Mat & Vintips

Stackars.. Styrkekramar till dig, hoppas det ger sig snart! Kramar Mary

2009-06-04 @ 12:04:31
URL: http://vintips.blogg.se/
Postat av: Tjugonågonting

Tycker du är stark som jobbar trots allt! Och ja, en positiv inställning hjälper mot det mesta. Hur klyschigt det än låter. Hoppas du blir bättre snart! =)

2009-06-04 @ 12:17:21
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Marys Mat & Vintips

Tack snälla! Kramar i massor!

2009-06-04 @ 12:19:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Tjugonågonting

Jag ser inte att det blir värre och mina chefer verkar tycka att det är helt okej at jag är här. har min "egna" toalett just nu och jag föröskerinte ta i saker utanför mitt kontor, sedan har jag handsprit med mig vart jag än gå så att jag inet ska smitta mina kollegor! Tack snälla för dina kommnetarer! Stor kram

2009-06-04 @ 12:22:17
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese

En stor stor bamsekram ska du få av mig på lördag och hoppas den kanske hjälper lite i alla fall..=)

2009-06-04 @ 12:56:14
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag beundrar din styrka och positiva inställning! Hoppas att det blir bättre snart och att dina ögon återgår till sin normala glans =) Ha en toppendag trots regn & blåst över Stockholm. KRAM



2009-06-04 @ 13:12:30
Postat av: Annas inspiration

Raring,

vad skönt att höra att idag verkar vara en bättre dag. Hoppas att viruset försvinner snabbt som attan.



Kram Anna

ps jag har svarat på ditt mail.

2009-06-04 @ 13:15:25
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad glad jag blir att det känns bättre! Positiv tänk gör nog under, om inte annat så blir man gladade själv!



Stor KRAM



2009-06-04 @ 13:44:39
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Krya på dig Anna, hoppas du slipper lida snart. Kraam

2009-06-04 @ 14:59:33
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Malin S

Men om det känns mycket bättre idag är det ju kanske inte nödvändigt att gå till farbror/tant doktorn =)

2009-06-04 @ 15:15:43
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vad bra att det känns bättre idag! Virus måste ju få ta sin tid och kroppen sköter det bra själv som alltid även om det är jobbigt att vänta ut. Beundransvärt att du har jobbat!



Här fixas det för fullt inför Beas student i morgon. Ska bli så kul!! Hoppas vädret stabiliserar sig också.



Kramar

2009-06-04 @ 15:25:13
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Anna..Stackare, lider så otroligt med dig & håller tummarna & önskar att du snart blir bättre att ögat läker & blir som vanligt igen.



Du är så starkt tycker jag & underbar!

Bara att du går till jobbet är så bra av dig fast du känner dig så som du gör..

Kramar

2009-06-04 @ 15:45:17
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Vad härligt att du känner dig tjugo gånger bättre idag då går det ju åt rätt håll!!! Glada kramar Minna

2009-06-04 @ 15:58:34
Postat av: Cissi

Positivttänkande är aldrig fel - tror man vinner på det i längden. Så jag tror att du gör helt rätt att testa det - du brukar ju var adte så du har nog ingen större svårighet!



Gillar verkligen dig och din blogg skarpt!!!!!



//Cissi



2009-06-04 @ 16:28:26
Postat av: Elin

Härligt att höra att du känner dig lite bättre idag, det var på tiden att viruset ger med sig ;) Kram

2009-06-04 @ 16:29:21
Postat av: sofie

Skickar här över en stor stor STOR kram till dig med hopp om att infektionen vänder så snart som bara möjligt för dig. Vet ju hur fobisk du är för att spy och om du hellre hade haft 10 ggr magsjuka än detta, ja då förstår jag att du verkligen mår väldigt dåligt. Allt som rör synen/ögonen är så skrämmande och obehagligt. Som bilens bromssystem, man vill inte tänka på att det finns och varför det finns, det ska bara funka. (Bästa liknelsen jag i nuläget kom på). Som sagt! En stor kram till dig!



Hoppas du får en bra kväll ändå, kanske bli lite ompysslad av maken din.. :)

2009-06-04 @ 17:05:00
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Anna Söderberg

Usch, det ser inget vidare ut det där inte.

Måtte du krya på dig snart!!



Kram

2009-06-04 @ 17:09:21
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Lilian

Härligt att du känner dig lite bättre., det är du verkligen VÄRD tjejen! Kram

2009-06-04 @ 18:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0