Rosa Korall Rosa Korall


Nytt korallfärgat lack från M U S i färgen Linda. Helt klart
en het konkurent till färgen Elin som jag annars använder 
flitigt sommartid.  

Blev även två rosa toppar den vänstra en enkel bastopp
från Zara. Den till höger en chockrosa tunn sak från H&M. 

Inte ofta jag handlar på Gina Tricot men idag fick en söt
korallfärgad klänning följa med hem. Kände mig som 
Barbie i den, om det sedan är bra eller dåligt det är en
helt annan femma ;-)

Godkväll på er! Fredagskväll och man borde väl helt klart göra annat än att sätta sig och blogga, men det verkar torrt på händelsefronten denna fredagskväll. Jag har dessutom blivit förkyld, huvudet känns som en fotboll i storlek (nu ska ni se att med min tur i dessa dagar, så har jag drabbats av svininfluensan som grädde på moset efter ögoninflammationer och andra tråkigheter denna sommar) Skämt o sido, jag har i alla fall preparerat mig med vitaminer och annat som sägs mota Olle i grind. Hoppas, hoppas det går tillbaka utan att bryta ut mer än det gjort, detta lilla kan jag helt klart stå ut med, men någon svininfluensa slipper jag HELST och även annan förkylning, nu får det räcka!!! 

Dagen har gått i shoppingtecken och närmare bestämt i bara rosa och korall. Till och med Gladiolerna som fick följa med hem är härligt korallfärgade och ljuvliga mot allt det vita här hemma. Jag har även hunnit med att förälska mig totalt i en stor svart väska från Alexander Mcqueen. Den var dock inte billig det minsta trots att den var nedsatt till 50 % så det fick vara men jag har tänk på väskan sedan jag fingrade på den på NK... Fanns även en riktigt läckerbit från Jimmy Choo även den i svart som ju är min färg egentligen trots min för dagen överlägsna rosashopping. Jimmy Choo väskan var dock inte billig den heller trots halva priset, man ack sååå snygga väskor.. Som sagt här har ni en som kommer drömma om designerväskor i natt. Hoppas väskfen har ställt Mcqueen varianten utanför sovrumsdörren när jag vaknar imorgonbitti - haha!!!

Förövrigt har vi ätit en god middag ute på balkongen denna kväll. Började med en skål med färska räkor som en liten förrätt (jag har blivit helt besatt av räkor, skaldjur och fisk sedan vi var nere på Västkusten). Till huvudrätt blev det en egenkomponerad fiskrätt som blev underbart god. Fisken smälte i munnen, vi åt färskpotatis och sugarsnaps som tillbehör. Om en stund blir det Häagen-Dazs i smaken "Macadamia Nut Brittle". Imorgon är det lördag då hoppas jag att det händer något skojigt!!!

Hoppas att ni har en bra kväll och sköt om er så hörs vi imorgon igen!

Stor kram ♥

Kommentarer
Postat av: Skor, och en del av livet

Åhh, jag tycker korallfärgat är såå snyggt när man är solbränd...



Trevlig helg!

2009-07-31 @ 21:45:27
URL: http://www.skotornet.se/blogg
Postat av: Lovisa

Tycker mig känna igen den rosa topen ;)



Hemma igen från Marbella.. ses gärna ngt nästa vecka om du är i stan?



Kram

2009-07-31 @ 21:53:21
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Skor, och en del av livet

Ja jag håller sååå med dig, är helt såld på korall :-) Trevlig helg till dig också! Kram



Lovisa:

Välkommen hem vacker! Ses gärna också en sväng nästa vecka, vi kan väl höras när jag vet vilka dagar jag är hemma!



Jaaa jag har äntligen funnit den supersnygga toppen i min storlek glad för den är så snygg i färgen



Kram kram

2009-07-31 @ 22:27:27
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Caroline (Carolines hemligheter)

God morgon! Hoppas att du mår bättre idag, även om vädret här i Sjöstaden kunde varit bättre vill man ju gärna inte påbörja lördagen med huvudvärk och andra trista förkylningssymtom. Tur att du har några shoppingfynd att glädja dig åt i alla fall, eftersom sådana -som vi alla vet- är bästa medicinen mot det mesta ;-)



Hoppas din dag blir lugn & skön, kramkram!!

2009-08-01 @ 08:00:13
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: jessi

UNDERBAR SHOPPING!!!



Jag blir så sugen på shoppa lite rosa när jag ser dina fynd.

Jag är också förkyld, ush såå trist!!! Sen blir jag direkt lite småorolig över svininfluensa. Men nu ska vi inte tänka negativt utan tänka att du o jag är pigga o krya redan imorgon!



Ha det så gott!



Många kramisar

2009-08-01 @ 09:03:11
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Leia

Fint.

2009-08-01 @ 09:15:58
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Nicky

Jag älskar glass i alla smaker, kommer definitivt att smaka "Macadamia Nut Brittle", kanske redan imorgon när vi åker till Bangkok :P Härliga färg på nagellacken, har liknande fast min kommer från OPI.



Ha en skön helg!



Kram/Nicky

2009-08-01 @ 09:34:02
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: sofia

Jättesnygga kläder i fräscha färger. Ha ha! Ja, hoppas att väskfén kommer!



Krya på dig!



2009-08-01 @ 09:37:37
Postat av: Madeleine

Vilka fina köp och som sagt riktigt snyggt till en bränna=)



Skönt att du är tillbaka här på bloggen och jag hoppas att du är tillbaka i livet också. KRAAM

2009-08-01 @ 09:47:03
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vilka härliga inköp du har gjort. Korall är så fint på sommaren. Tyvärr är ju designväskor dyra, men ack så fina. Vi får hoppas att fén har varit hemma hos sig!



Många kramar

2009-08-01 @ 11:10:27
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Såå mycket fint du hittat! Korallrosa är så snyggt !! kram

2009-08-01 @ 13:36:20
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Lovisa

Absolut.. hör av dig. Puss :)

2009-08-02 @ 00:59:29
Postat av: Emily

Fastnade också för den knallrosa blusen från H&M för några veckor sedan. Den har dock hängt här hemma oanvänd sedan dess. Kanske dags att använda den snart :)

2009-08-02 @ 19:21:08
URL: http://www.emilysophie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0