Grillmiddag 5 juli


Kvällens måltid intogs på balkongen. Grillad fläskkarré,
färskpotatis på spett med egengjord örtolja med pinjenötter
samt ett glas svalt vitt vin till, gott!

Är det sommar så är det...

Söndagkväll redan, ute är det blå himmel och sol i denna stund. Inte gjort mycket vettigt denna dag precis som jag förutspådde redan i morse. Blivit lite läsning, matlagning och inte så mycket mera faktiskt. Jag har inte ens kommit ut på den där promenaden jag skrev om tidigare, men tanken är att jag ska bege mig ut och traska lite senare innan läggdax. Tycker att man sover så skönt när man vart ute i den friska luften strax innan sänggång. Så får jag bara behålla någonlunda energi så ska jag ta på min promenadvänliga skor, ladda Iphonen med traskvänlig musik och sedan blir det ett varv runt Sjöstaden/Årstaviken i skymningen.

Imorgon ny arbetsvecka igen. Min nästsista innan semestern, makens sista. Han hann med andra ord knappt börja nya jobbet innan han tar fyra veckors semester. Vissa har det bra ;-)

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan fixa mina naglar. Somriga lacket i rött/korall från M U S har börjat att flaga så det får blir en liten uppfräschning inför en ny vecka av både händer och fötter. 

Önskar er en fortsatt bra dag/kväll och en bra start på nya veckan. Känns som det bara är jag och några få fler som fortfarande arbetar? Tycker att de flesta flyter runt och har det soft dagarna i ändan, men snart, snart är det min tur också =)

Stor kram ♥ 

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Jag jobbar oxå. =/ 20e juli startar min första betalda semester någonsin! Fan, 25 bast å har aldrig haft en betald semester..

Det ska bli så skönt! Man ser alla som har semester nu och man är lagomt avundsjuk.



Men det är bara att ta på leendet och gå till jobbet imorgon, jobba hela veckan, ledig helg och sedan är det bra en (1) vecka kvar!! =)



Skön skymningspromenad önskar jag dej! Tror jag ska följa ditt exempel.. :-p

2009-07-05 @ 19:40:29
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ulrica:

Du börjar din semester samtidigt som jag med andra ord. Snart får vi ha nedräkning... Jag var faktiskt 26 år när jag hade min allra första betalda semester. nder tiden man läste jobbade jag alltid på somrarna, så det var en härlig känsla när man hade det första ggn ;-)



Ha en skön skymningspromenad du också!



Kram kram

2009-07-05 @ 20:01:50
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej fina Anna! Du jag läste vad du skrev hos Katta och jag hade också det på känn sen det där inlägget med vita rosorna... :-) hihi Underbart!!!!



Stor kram till dig!

2009-07-05 @ 20:23:13
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Karin

Hej hej,



Blir alltid så där mysigt inspirerade varje dag då jag går in på din blogg.

Jag älskar er lägenhet och er balkong/uteplats är helt fantastisk.

Jag önskar dig en härlig söndagkväll!



Kram

2009-07-05 @ 21:01:38
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofie:

Ja visst var det kul att man kan ha sådan instinkt ;-) Ha en fin kväll och stor kraaaam



Karin:

Tack snälla vad glad jag blir att du gillar bloggen =) Takc, tack! Ha en härlig kväll, Kramar, Anna

2009-07-05 @ 21:14:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det där såg riktigt gott ut, inte mycket som går upp mot grillat en ljum sommarkväll som denna.



Visst är det skönt med en kvällspromenad, i höstas var jag och Jimmy jätteduktiga på att gå "Sjöstaden runt" (tar 45 minuter i snabb takt) flera kvällar i veckan och man mår ju så himla mycket bättre än att slökolla på TV:n en extra timme på kvällen.



Hoppas du får en bra ny jobbvecka, det kan ju vara rätt mysigt att jobba i semestertider när det är soft stämning på jobbet och varmt ute. Och snart, snart är det ju din tur :-)



Sov gott, kram!!

2009-07-05 @ 21:43:22
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad gott det såg ut med potatiserna på spettet=)



Mysig söndag du haft och tur ni som har sol. Här var det fint på förmiddagen men sedan regn:(



Hoppas att du får en skön kvällspromme.



Kraam

2009-07-05 @ 21:56:14
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: jossan

ser gudomligt gott ut! :) ungefär lika gott som min fisk&skaldjursgryta jag åt ute till havs idag ;) hoppas du haft en bra helg!

2009-07-05 @ 22:08:29
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: AnnaS

Ännu en härlig helg har passerat och vad jag förstår så har även du haft en helg av samma slag. Middagen såg otroligt god ut, nästintill så jag kan känna den goda doften av grillat. =)

Sitter nu sent och pluggar, min semester börjar 1 augusti och då ska jag njuta av sjutton dagars ljuvlig vila från allt vad studielitteratur heter, hoppas däremot hinna med ett skönlitterärt verk eller två ist. Västkusten lockar och så även mitt lilla torp djupt i de småländska skogarna, Härligt!



Nu ska jag försöka få klart helgens arbete, tycker jag gjort mig förtjänt av många timmars välbehövlig skönhetssömn. =)



Önskar dig den bästa starten på veckan!



Kram kram

Anna

2009-07-05 @ 23:33:00
Postat av: Miia - There´s no place like home

Låter som en superskön söndag & er grillmiddag ser inte alls fel ut!



Sov gott söta du

Kramar

2009-07-05 @ 23:34:15
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: sofia

Sommarjobbar just nu! I år blir det min sista obetalda semester hoppas jag. Snart tar jag min examen :D

2009-07-06 @ 07:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0