Drøbak - Norge


En glad jag i solen i småbåtshamnen i vackra norska Drøbak utanför Oslo

Skipperstuen en mysig uteservering med utsikt över Oslofjorden & en räk-
smörgås är aldrig fel i mina ögon.

Markus och Helene-Katrines nybyggda hus hann vi med att se en sväng
också. Huset är inte färdigmålat ännu som ni ser och huset har tre våningar
vilket i alla fall jag tycker är lite ovanligt, kanske är speciellt norskt med så
höga hus? Kommer i vilket fall bli fint när allt är klar och de flyttat in.

Mycket trånga smågator i Drøbak. Jag tycker det var underbart idylliskt och
vilka hus vissa bor i, såå stora med vidunderlig utsikt över Oslofjorden.
Lyckades dock inte få till någon bra bild av de mindre slotten.


Fredag och vi är nu tillbaka hemma i Stockholm igen. Tvättmaskinen har gått på högvarv sedan igår och det är väldigt skönt att vara hemma och få sova i sin egna säng. Gick bara omkring och mös igår kväll och njöt av vårt om man nu får säga det själv fina hem, vår fria utsikt och av Sjöstaden i största allmänhet. Kändes verkligen "hemma" och lite speciellt när vi igår gled in med bilen här i "staden i staden". Borta bra med hemma bäst det stämmer bra det ordspråket tycker jag.

Idag blir det en sväng på stan för oss båda. Ska in på bland annat NK och kika, blir säkert en lunch på stan också skulle jag tippa på. Först ska vi bara ut och ta med oss vår sena frukost ut på någon av på bryggorna här utanför. Solen skiner nämligen och det är varmt och skönt i luften, perfekt för frukost i det gröna med andra ord. Gäller att passa på känner jag, nästa vecka är nämligen makens sista semestervecka konstaterade vi igår, själv har jag två veckor kvar.  

Hoppas nu att ni får en riktigt skön och bra fredag oavsett om ni arbetar eller är lediga. Vi hörs lite senare och förhoppningsvis har jag fått med mig något hem i shoppigkassen, har nämligen inte handlat en enda liten sak på vår lilla roadtripp på västkusten, så det suger allt lite i köptarmen måste jag erkänna ;-)

På återseende och sköt om er i vanlig ordning!

Kramar ♥    

Kommentarer
Postat av: Susanne

Roligt att du är igång igen, härliga Norge bilder.

Hur har du lyckats att inte köpa en enda grej? ;o)



Stora kramar

2009-07-31 @ 11:33:38
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kul småutflykter :) Jag håller med borta bra men hemma bäst :) Jättefina bilder som vanligt du tagit kram

2009-07-31 @ 12:22:40
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Jenny

När vi kom hem från Thailand ville vi åka tillbaka!! :) Välkommen hem

2009-07-31 @ 12:29:09
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Vilken mysig semester ni verkar ha =)



Här är jag inne på min andra vecka, 2 to go..

Grejjen är den att jag inte vet vad jag ska göra. Sambon har tyvärr ingen semester (han tar ut den på vintern) vilket är ett jäkla skit rent ut sagt.

Därför frågar jag dej, vad f*n kan man hitta på ensammen? Speciellt i tråkigt väder..



Önskar dej en fortsatt trevlig semester!

2009-07-31 @ 14:45:44
Postat av: MiaLisa

Trevligt att se ett leende på din bild! Då går det åt rätt håll då och hoppas du riktigt njuter av livet och ledigheten nu. Klart du ska skriva "fina hem". Ert hem ÄR ju jätte fint! :-)

2009-07-31 @ 15:01:40
Postat av: Elisabeth

Hei! Ikke sant det er fint i Drøbak! VI har hytte der og tilbringer ferien der nå. Var heldig som fikk litt sol du da : ) det har det ikke vært for mye av de siste dagene. Har en ferieuke igjen og krysser fingrene for at bikinien kommer i bruk i neste uke. God helg : ) Klem

2009-07-31 @ 18:09:32
Postat av: Cathrine

Velkommen til Norge:)

2009-07-31 @ 21:42:53
URL: http://completelyc.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Det är toppen att åka iväg & få nya upplevelser,

men sååå skönt att landa hemma :-)



Så fint det var i Dröbak,

gillade verkligen köket på bilden ovan!



kramis

2009-08-02 @ 14:15:21
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0