Mera vitt har flyttat in


Nya "möbeln" skymtar likt en vit vägg bakom den danska lampan....


Söndag eftermiddag, mörkret har fallit utanför fönstren och "möbeln" som inhandlades igår är nu monterad och på plats i tomma hörnan där julgranen tidigare stod. Jag har fortfarande inte kommit den nya vita familjemedlemmen riktigt nära, men det blev helt ok i hörnan, är nog bara jag som är lite ovan att det står något där ännu om man då bortser från X-mas trädet. Ska försöka knäppa några bilder på skapelsen så ni får bedöma själva vad ni tycker framöver...

Darlingen och jag har förutom att montera möbler varit ute i över en timma och promenerat i rask takt idag, så underbart trots att vädret var mulet och grått. Kände mig som en ny människa när vi kom hem igen. Nu ska jag strax tappa upp badkaret och fylla det med Laura Mercier's Honey Bath med doft av mandel och kokosnöt och sedan krypa ner bland skummet och bläddra i lite glossiga magasin som jag inte hunnit med att läsa. 

Senare i dag måste jag faktiskt jobba lite också, en sak jag vill få klart helt innan morgondagen, så det ska jag ägna mig åt innan jag kan lägga mig, vilket jag förövrigt har planerat göra tidigt ikväll, så att man orkar med den första hela arbetsveckan detta 2009, man har ju nästan vant sig vid att bara arbeta si så där två-tre dagar utav sju möjliga ;-)  

Kanske hörs vi lite senare, kanske inte. Om inte, hörs vi i alla fall garanterat imorgon igen! 

Stor kram på er!   
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Doften av mandel och kokosnöt låter helt fantastiskt, älskar kokosnöt doften. Tror jag gör som dig, lägger mig i badet med fullt av skum och njuta av sista badet på väldigt länge som det börjar renovera i vårt badrum imorgon.



Många kramar

2009-01-11 @ 17:00:23
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Iii, vad spännande att se vad det är för möbel! :)



Och jag håller med dig; Hur ska man orka jobba en HEL vecka efter allt småjobbande på sistone? Jag blir trött bara jag tänker på det. ;) Men då ska jag väl somna lätt ikväll då.... :)



Kram!

2009-01-11 @ 17:21:21
Postat av: Theresé

Oj oj, då får vi vänta med stor spänning på vad det kan ha varit för något som fått följa med hem :)



Ett bad lät verkligen inte fel, tror jag faktiskt ska ta ett också, blir man lagom slö tills man ska gå och lägga sig sen om några timmar :)



Trevlig läsning i badet!



Kram

2009-01-11 @ 17:21:47
Postat av: Cicci

Kan den nya vita familjemedlemmen vara en Friel??? Är lite sugen att själv ha den i en tom liten hörna :)

Åhh, nu vill jag också krypa i mitt eget kar fylld med bubblor o med Damernas o Elle bredvid mig...

Kram

2009-01-11 @ 17:25:50
Postat av: Malin S

Jag har mycket dålig koll på IKEAs sortiment så jag kan inte gissa mig till vad för stiligt som numera pryder ert hem. Det var snabbt jobbat att montera ihop så snabbt. Men du är ju ganska beslutsam och företagssam, eller hur ?! ;)

Imorgon är det tillbaka till Apoteket för mig efter den långa semestern. Men vardagen gillas av mig så det ska nog gå bra. Kan ju inte hålla på med detta slackerlivet för evigt ;) Kramisar.

2009-01-11 @ 17:34:07
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Hm, svårt att se men jag tror att min "Friel" har fått en tvilling!? Gud vilken snygg bild med Kartellen och allt!



Har lite uppslag inför bloggträffen men jag vill ju inte störa dig mitt i badet så vi kanske kan höras imorgon eller så...



Ha en supermysig kväll! Kraamar

2009-01-11 @ 18:01:40
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Precis fått en update från Katta ang bloggträffen. Ska bli riktigt roligt att träffa er alla och se fina lyan i verkligheten=)



Simma lugnt i badet. KRAM

2009-01-11 @ 18:40:21
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Therese:

Jag är också helt galen i kokosnötsdoft och har alltid varit =) Jobbigt med renovering, men dubbelt så skoj när allt är klart. Kraaaam



Rebecca:

Precis, en HEL vecka, men det ska väl gå får vi hoppas, jag ska i alla fall lägga mig i tid så ska det väl gå ;-) Kraaam



Theresé:

Haha - Kom på nu att det var dumt att inte visa direkt, nu har alla höga förväntningar, upp som en sol.. ner som en pankaka bir detta kanske ;-)



Hoppas badet var skönt, det var mitt =)



Kram kram



Cicci:

Ler, nej det är ingen Friel, de är jättefina med för stor i vår lilla hörna, så det blev något mindre =)



Hoppas du hade en skön badstund om du tog någon ;-)



Kram



Malin S:

Ja här i denna lilla familj har vi inga som helst problem att varken ta beslut eller montera möbler, fort ska det gå ;-)



Så nu är dina lata dagar över, måste varait underbar att vara ledig så länge som du vart ändå, precis som en sommarsemester =) Kommer garanterat gå bra att börja jobba igen, du och jag gillar ju rutiner eller hur var det nu ;) Kraaaam



Hemma hos Katta:

Nej det är faktiskt ingen "tvilling" till din Friel som man kanske skulle kunna tro, den skulle nog inte få plats i vår lilla hörna, den ser rätt stor ut?



Bilden blev jag rätt nöjd med själv ;-)



Vad bra med uppslag för vår kväll, vi kan absolut höras imorgon, jag är iofs klar med badandet nu, men ska ge mig på kvällens middag nu så imorgon passar väl perfekt!



Ha en skön kväll!



Kramkram









2009-01-11 @ 18:43:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Madeleine:

Ja det ska bli såååå skoj att träffa er alla om några veckor!!!



Skrattar - jag simmade lugnt, är uppe ur karet nu igen ;-)



Stor KRAM

2009-01-11 @ 18:46:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskar den lampan, vill med ha en=)

2009-01-11 @ 19:00:06
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: rebecka

Jag som sann IKEAn borde ju se vad det är som gömmer sig där bredvid fina lampan. Men icke då. har ingen aning faktiskt. Vill se bild snart...



Kramar på dig



Rebecka

2009-01-11 @ 19:24:04
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror att jag vet, dock vet jag inte vad den heter. Men det finns en högblank svart som är uppmonterad på IKEA i Kungens kurva, inte sant? :) Kram!

2009-01-11 @ 20:41:59
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Jenny

önskar dig en bra start på denna veckan! Lampan såg jätte fin ut föresten! Kramar

2009-01-12 @ 08:23:31
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0