Julen har dansats ut!



Nu är julen utdansad
här hemma, kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men nästan. Allt gick nämligen väldigt smidigt, precis som en vals och här finns nu inga spår kvar av julen (okej då, de vita julstjärnorna i köksfönsten är förvisso kvar, hade inte hjärta att kasta dem då de är exakt lika fina som när jag köpte dem vid första advent(!)). Det är en av fördelarna med att inte pynta förmycket, då går det snabbt att återställa allt till vanlig ordning när julen väl är över.

Det som dock händer när man plockar bort piffet är att det känns så kalt och där vår julgran stod och tindrade vid ena soffans ända är nu bara ett tomt "hål" kvar och jag får nästan en tår i ögat. Måste verkligen fixa till något där, frågan är bara vad? Fick en liten idé för en stund sedan, men jag vet inte om maken är särskilt sugen på att glida ut till IKEA nu... Ska nog sova på idén några dagar istället, IKEA står ju trots allt kvar... men det är svårt när det kliar i mina inredningsfingrar... ;-)

Borde i alla fall ta mig samman och gå ut på en promenad, det är inte lika kallt ute idag nämligen och säkert lite mer begagligt att promenera då, ser dock att det snöar för fullt utanför fönstret nu, så vi får väl se hur det blir med den där promenixen helt enkelt. Ska fixa något lätt att äta nu i alla fall för magen börjar kurra, lika så makens, så på återseende!

Kram! 

Kommentarer
Postat av: Mia

Har blommogrammet kommit än? Jag är också nyfiken juuu! :) Kram!

2009-01-06 @ 17:11:19
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Theresé

Ja, man känner igen det där med att det kliar i fingrarna och man gärna vill åka och leta efter nytt med en gång. Väldigt svårt att vänta ;) Hehe. Jag är likadan här med, var nästan i väg på IKEA idag , men "nöjde" mig bara med DUKA där jag äntligen hittade "rätt färg" på min kaffebryggare ;) Ser framemot att se vad du kan hitta på till hörnan nu :) Lite roliga moment måste man ju ha även om man ska tillbaka till vardagen och jobbet imorgon igen



Ha en fortsatt skön kväll, själv ska jag ta itu med tvätten nu :(



Kram kram från Theresé

2009-01-06 @ 17:13:02
Postat av: Anna - Starwoman

Mia:

Haha - Nej blommogrammet skulle komma imorgon em, har du hört så dumt! Varför ringer de en och en hav dag innan? Hmmm, men lovar återkomma med info när han väl fått sin bukett, jag är asnyfiken jag också ;-) Kramis



Theresé:

Precis, älsklingen sa dock - var inte du klar med vardagsrummet sa du? Haha, tydligen inte min lilla hörna måste fixas till känner jag =)



Lycka till med tvättandet!



Kram kram

2009-01-06 @ 17:45:59
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken fantastisk vacker lägenhet ni verkar ha : ).



Många kramar Therese

2009-01-06 @ 17:48:07
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Therese:

Tycker du, vad kul, tack =) Lägenheten är nybyggd så den är ju väldigt modern i sin planering, med öppen planlösning, högre till tak än stanard och mycket och stora fönster vilket ju gör att den är väldigt, väldigt ljus, helt ok med andra ord ;-)



Hoppas att du har en riktigt mysig kväll!



Kram

2009-01-06 @ 17:57:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja visst känns det lite kalt ändå när allt julpynt kommit bort. Men också rätt skönt. Här hemma känns det kalt ändå i och med att vi håller på att packa ned allt i flyttlådor. Är supersugen på en sån där fejkad eldstad som ni har. Är ni nöjda med den? Kramar

2009-01-06 @ 19:09:13
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Ida:

ja ni som är mitt uppe i en flytt har det nog kanske lite kalare än här ändå ;-) Vi är jättenöjda med spisen, eldar mest blockljus i den dock, men det är supermysigt det också, jag kan rekommendera spisen. Kram

2009-01-06 @ 19:22:59
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Känns lite kalt här hemma med kan jag tala om, men jag har nog vant mig snart ;-)

Ha en bra kväll sötis!

2009-01-06 @ 20:57:50
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh skönt,ska jag fixa till helgen! Men på ett sätt som du säger det kommer bli väldigt tomt,granen & ljusstakarna lyser ju upp så mycket nu i mörkret men men,lika bra att få bort det :) Önskar dig en bra dag..Kramar

2009-01-07 @ 08:51:35
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0