Sköna söndag


Kycklingfilé med risotto & saffranssås och en sval Jeanmaire i glasen... 

God eftermiddag, ännu en sömnig morgon som vi helt enkelt sov över, nu har vi precis ätit frukost(!) Ute strålar solen och det är minus 6 grader. På schemat står förutom att ligga i soffan och läsa ur boken "Under solen", en långpromenad i mina nya varmfodrade stövlar som inhandlades i förrgår, plus eventuellt en storhandling för att fylla på kyl och frys. Det sist nämnda är jag dock inte särskilt sugen på idag så vi får väl se hur det blir med den saken.

Igår kväll åt vi en god middag på tu man hand och delade en flaska Champagne, så gott! Älskar verkligen Jeanmaire så en sådan flaska försöker vi alltid se till att ha hemma, man vet ju aldrig när det är läge för att korka upp, jag kan komma på allt möjligt som gör sig bra med ett glas bubbel, så det gäller att vara redo ;-)

Nu ska jag göra mig iordning för denna söndag, sköt om er!

Kram

Kommentarer
Postat av: Zandra

Åå middagen såg verkligen smarrig ut!

Hoppas ni får en härlig Söndag!

Jag är oxå bra sugen på att bege mej ut i det friska, får nog bli så, så att man piggnar på sej lite ;-D

Stövlarna vill ju skoholicen såklart seeee!!

KRAMAR

2009-01-04 @ 14:01:57
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Ser urgott ut! Fancy!! Jättefina champagneglas, gillar formen.



Inte testat just Jeanmaire men det låter helt klart som en champagne i min smak, mm... ;)



Är så imponerad av att du lyckats hålla liv i dina julstjärnor. Jag satsade på hyacinter i år, förra året tappade mina fina julstjärnor bladen efter bara någon vecka. Kommer ihåg hur besviken jag blev =(



Puss & kraam

2009-01-04 @ 15:07:53
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Ser urgott ut! Fancy!! Jättefina champagneglas, gillar formen.



Inte testat just Jeanmaire men det låter helt klart som en champagne i min smak, mm... ;)



Är så imponerad av att du lyckats hålla liv i dina julstjärnor. Jag satsade på hyacinter i år, förra året tappade mina fina julstjärnor bladen efter bara någon vecka. Kommer ihåg hur besviken jag blev =(



Puss & kraam

2009-01-04 @ 15:07:58
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: LinnM

ser jättegott ut. Vore jättesnällt om du kunde lägga ut receptet. Hoppas du får en fantastisk söndag:) kram

2009-01-04 @ 15:15:53
Postat av: Anna - Starwoman

Zandra:

Det blev smarrig, blev överraskad själv, haha! Ska försöka knäppa någon bild på stövlarna, dock är de inga direkta skönheter, men väääääldigt mjuka och skööööna ;-) Kramis



Hemma hos Katta:

Saffran, risotto och Champange är tre av mina favoriter så var urgott om du frågar mig ;-)



Champagneglasen är makens som han fick som yngre, nu när vi är gifta så de väl mina också, moahaha!



Ang mina julstjärnor är jag mäkta imponerad själv, de är precis lika fina som när jag köpte dem för över en månad sedan. De måste helt enkelt trivas här, det enda jag gör är att jag inte vattnar dem rakt ner i krukan utan ställer dem i diskhon och låter dem dra åt sig vattnet själv, kanske är det?



KRAMAR!!!

2009-01-04 @ 15:20:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Zandra:

Det blev smarrig, blev överraskad själv, haha! Ska försöka knäppa någon bild på stövlarna, dock är de inga direkta skönheter, men väääääldigt mjuka och skööööna ;-) Kramis



Hemma hos Katta:

Saffran, risotto och Champange är tre av mina favoriter så var urgott om du frågar mig ;-)



Champagneglasen är makens som han fick som yngre, nu när vi är gifta så de väl mina också, moahaha!



Ang mina julstjärnor är jag mäkta imponerad själv, de är precis lika fina som när jag köpte dem för över en månad sedan. De måste helt enkelt trivas här, det enda jag gör är att jag inte vattnar dem rakt ner i krukan utan ställer dem i diskhon och låter dem dra åt sig vattnet själv, kanske är det?



Puss & Kram!



LinnM

Det var gott =) Ja jag ska se om jag kommer ihåg hur jag gjorde då jag körde lite på känn med maten. Ska se om jag får ihop ngt recept här framöver! Stor kram

2009-01-04 @ 15:21:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Zandra:

Det blev smarrig, blev överraskad själv, haha! Ska försöka knäppa någon bild på stövlarna, dock är de inga direkta skönheter, men väääääldigt mjuka och skööööna ;-) Kramis



Hemma hos Katta:

Saffran, risotto och Champange är tre av mina favoriter så var urgott om du frågar mig ;-)



Champagneglasen är makens som han fick som yngre, nu när vi är gifta så de väl mina också, moahaha!



Ang mina julstjärnor är jag mäkta imponerad själv, de är precis lika fina som när jag köpte dem för över en månad sedan. De måste helt enkelt trivas här, det enda jag gör är att jag inte vattnar dem rakt ner i krukan utan ställer dem i diskhon och låter dem dra åt sig vattnet själv, kanske är det?



Puss & Kram!



LinnM

Det var gott =) Ja jag ska se om jag kommer ihåg hur jag gjorde då jag körde lite på känn med maten. Ska se om jag får ihop ngt recept här framöver! Stor kram

2009-01-04 @ 15:22:15
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Känns som det var ett tag sedan du hade en matbild ?! Delikat såg denna rätt ut hursomhelst. Vi sov till kvart i ett idag men är nu hemma från en mil i skogen. Fantastiskt kallt och soligt. Men bäst gillade jag ett vattenfall där det börjat töa litegrann. Vårkänslor ! =) Ha en myskväll och skippa stoprhandlingen tills du känner för det är mitt råd. Kramar.

2009-01-04 @ 15:46:25
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Therese

Ser fantastiskt gott ut, blir hungrig av att bara se bilden.

Nästa gång det är champagnedags får det Jeanmaire : ).



Önskar dig och din man en mysig söndag.



Kram Therese

2009-01-04 @ 15:55:34
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Malin S:

Ja det var nog faktiskt ett tag sedan jag hade en matbild ser jag nu när jag bläddrar tillbaka i bloggen, får skärpa till mig helt enkelt - Haha!



Vad härligt med vårkänslor, jag längar massor tills jag hör porlande vattenfall, kan dock blir svårt häromkring ;-)



Ha en mysig kväll du också!



Kraaaamis



Therese:

Ja testa den Champagnen, en av mina favoriter =) Önskar dig en härlig söndag! Många kramar, Anna

2009-01-04 @ 16:18:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emma

Oh så gott med skumpa - längtar tills jag får dricka det igen.

2009-01-04 @ 21:24:17
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0