"Take" by Ferruccio Laviani


Bordslampan "Take" designad av Ferruccio Laviani för
danska Kartell. Oerhört svårt att fotografera dessa lampor
 i plexiglas, får försöka ta en bättre bild i dagsljus framöver.

Så är det strax läggdags igen, denna vecka sa vips och försvann... Jag ska bara in en snabbis i duschen innan jag ska krypa i säng. Har inte suttit i en minut sedan jag kom hem, handling av matvaror, middagsförberedelser, röjning och ett trevligt litet telefonsamtal med en glad Katta.

Torsdagen har varit bra och förutom alla förberedelser inför bloggpartyt imorgon, så har jag även förberett för kommande tisdags tjänsteresa, då jag inför en grupp med x-antal män i sina bästa år ska redovisa resultatet på en granskning jag gjort. Lagom skoj för jag vet att de kan vara rätt så bitska när de får kritik, men jag kan ju ogärna be chefen att följa med som ett förkläde, så det är bara att bita i det sura äpplet, jag ska i alla fall vara väl förberedd.

Förövrigt var det bordslampan "Take" från danska Kartell som var den nya lilla familjemedlemmen i påsen från "home in harmony" som inhandlades i lördags. Lampan pryder numera vårt vita sideboard i vardagsrummet. Från början tyckte jag att det var alldeles för vasst ljus i lampan, men med en dimmer på är det nu riktigt harmoniskt och jag är nöjd. 
 
Nej nu är det duschen som gäller och sedan ska jag sova så att jag är riktigt utvilad tills imorgon då det är MYCKET på schemat!

Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Trevligt med en ny familjemedlem, en väldigt vacker sådan också!

Sov gott!

2009-01-29 @ 22:56:58
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mycket tjusig lampa! Belysning är ju verkligen a och o för ett rum och det är perfekt när man kan kombinera snygg design med soft belysning :-)

Hoppas att du får en god natts sömn så att du är fit for fight inför er bloggkväll i morgon ;-)

Kram!

2009-01-29 @ 23:24:59
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: jessica

lycka till med bloggträffen, ni kommer säkert ha jättekul! Du har ju fixat och förberett så bra innan. Visst är det roligt med tjejträffar! Jag ska ha en tjejmiddag nästa lördag för mina närmaste vänner.

Jag ser framemot recept från er middag, du brukar ge bra tips! kanske något som jag kan inspireras av till nästa helg.



kram

2009-01-29 @ 23:27:40
Postat av: Min vri

Utrolig stilig lampe, den passer godt inn med interiøret ditt.

Lykke til med bloggtreffet, det høres ut som du er godt forberedt! :)



Det ligger en utfordring til deg på bloggen min www.minvri.com

2009-01-30 @ 00:09:26
URL: http://www.minvri.com
Postat av: Jenny

Ha det så roligt på bloggträffen ikväll och hälsa tjejerna!!!



KRAM

2009-01-30 @ 08:05:30
URL: http://lillasysterofriends.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Å så fin:) skulle nog passa på våran tvbänk:)

Kram Kristina

2009-01-30 @ 11:50:09
URL: http://fruinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0