Omelett med kräftstjärtar och sockerärtor


På kvällens meny i Sjöstaden...

Yippie, det är fredag och stämningen är redan på topp här på avdelningen. Det bjöds på smarrig blåbärslängd till förmiddagsfikat och matsalen erbjuder bland annat en favoriträtt: "Thaisoppa med citrongräs" och till efterrätt: Apelsinsallad med granatäpple och lätt glass. GOTT!


Maken ska troligtvis på after work efter jobbet idag så jag blir allena en sväng ikväll,det gör mig dock inget då jag vet att morgondagen blir hektisk med både shopping och glamourfest på schemat. Jag ska se på Let´s Dance och ta det lugnt i soffan i en skön outfit. Ska äta något gott, troligtvis kräftomeletten med sockerärtor som ni har receptet på nedan. Lagom enkelt för en person, men ändå lite extra så här på en fredag. Till det ska jag minsann kosta på mig åtminstone ett glas vitt vin. Kanske är fler som vill laga rätten ikväll, så här får i receptet:


Omelett med kräftstjärtar och sockerärtor

                       
Ingredienser (1 portion)
2 ägg

1 msk vatten

0.25 msk margarin (till stekning)

kräftstjärtar i lag

sockerärtor

salt & peppar


Till servering

Citron

dill


Gör så här:

1. Vispa samman ägg och vatten. Salta och peppra omelettsmeten lätt.
2. Hetta upp en stor stekpanna ordentligt. Grädda omelette på båda sidor i lite smör. Vänd med hjälp av stort lock eller tallrik. Efter vändningen dras pannan av värmen och omeletten får grädda färdigt på eftervärmen.
3. Skjut över omeletten till fat eller stor tallrik och garnera med kräftstjärtar och smörslungade sockerärtor i strimlor. Garnera med en dillkvist och citronklyfta.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna L

låter gott! men har lite svårt för omelett, det är lite sladdrigt!! hihi

här ska vi äta Fajitas(som alla andra i sverige)

och dricka ett glas rött.



Anna

2009-01-23 @ 12:18:11
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej du underbar.

Vill önska dig en trevlig helg. Här hemma är det kalas som gäller. Min dotter fyller 7år på måndag så vi skall ha släktkalas i helgen och nästa helg blir det barn kalas med 11 tjejer får se till att vara utvilad då.Ha nu en jätte bra helg.Blir alltid så glad när jag kommer in på din blogg och läser.Dina vänner skall vara glada av att ha en vän som du.Kram

Maddis

2009-01-23 @ 13:25:40
Postat av: Anna - Starwoman

Anna L:

Ja jag tycker dte låter gott, men så är jag också barnsligt förtjust i omelett, vill dock INTE ha min sladdrig, haha ;-) Fajitas är urgott och hade vi lätt kunnat äta om maken varit hemma han också, nu såhär ensam får det bli omelett!



Trevlig helg!



Kram



Madelene(Landvetter)

Tack det samma! Jag hoppas att kalaset kommer bli toppen för lilltjejen och ja, du behöver nog vara utvilad till nästa helg, barnkalas kan vara krävande har jag hört, men du arbetar ju med barn så du har väl vanan inne =) Världens största kram, Anna

2009-01-23 @ 13:38:36
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Maria

När jag såg bilden på omeletten fick jag ett stort leende på mina läppar. Igår när jag kom hem stod min stora kärlek och lagade just omelett med kräftstjärtar. Men till saken hör att detta lagade han till våran älskade, underbara och otroligt bortskämda hund! Vem lagar en lyxomelett till hunden??? Han tyckte att hon skulle få något riktigt gott... Jo jag tackar! Jag hade gärna smakat på denna goda omelett men tål varken ägg eller mjölkprodukter. Jag vill inte att du tror att jag tycker att detta är hundmat så du ska inte ta illa vid dig! Detta säger mer om min kärlek... Vi får väl se om han lagar något lika gott ikväll som jag KAN äta =) Ha en riktigt skön kväll och en fin helg!

2009-01-23 @ 16:41:12
Postat av: Sofia

Å fortsätt lägga ut dina favoritrecept, perfekt med lite inspiration! Ska nog testa denna omelett i helgen. Hoppas du får en superkul fest i kväll!

//Sofia

2009-01-24 @ 13:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0