Skaldjurspasta a´la Sjöstaden


Fick förfrågan angående skaldjurspastan jag serverade igår. Har nu försökt skriva ner receptet åt er intresserade och hur jag gjorde. Så varsågoda, här har ni min alldeles egenkomponerade pastarätt, enkel, snabbt och god!

Ingredienser:
2 dl Arla crème fraiche gourmet, Saffran&tomat 

Valfria skaldjur (jag använde mig av en djupfryst mix)

1 burk krossade tomater
1 st Schalottenlök
1-2 vitlöksklyftor
Citron
Salt & Peppar

Gör så här:
Skala och finhacka schalottenlöken, fräs den mjuk, tillsätt tomaterna (jag silade bort tomatjuicen från de krossade tomaterna) samt cremé fraichen och låt alltsammans koka upp. Fräs skaldjuren en kort stund tillsammans med vitlök och pressad citron i en stekpanna. Blanda sedan ihop sås och skaldjur och smaka av med ev salt och peppar. Servera med kokt pasta. Jag sparade några av skaldjuren till garnering. 

Smaklig måltid!   


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Perfect!



Låter ju superenkelt att svänga ihop! Måste kolla om det finns någon skaldjursmix på min ICA. Aldrig hört talas om...



Ha en supermysig lördagskväll med J! Puss och kraam

2009-01-10 @ 18:20:40
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Hemma hos Katta:

det var enkelt som sjutton och gott blev det. Jag har köpt seafoodmixen på Willys, hade aldrig sett det heller tidigare.



Hoppas du får en mysig kväll du också med två karlar ;-)



Puss & Kram

2009-01-10 @ 18:26:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Louise B

Ser smarrigt ut! Enligt bilden var det championer med också va? :) Ha en trevlig kväll!

2009-01-10 @ 18:46:58
Postat av: Theresé

Ah enkelt och gott, ser ut som något jag måste skriva ner i min lilla receptbok :) Ska ha en tjejmiddag av arbetskompisar hemma i slutet utav febr, om alla kan komma blir vi ungefär 20 stycken :S, har ingen aning vad jag ska ha och planeringsmänniska som man är måste jag få ideér snart...

Måste dock säga att din blogg verkligen är en stor inspirationskälla! Ni gör så mkt gott där hemma! :)Detta receptet hade nog funkat, dock har jag några i sällskapet som inte gillar fisk/skaldjur (!) kan du tänka dig det? och det känns lite jobbigt att fixa två rätter då :(



Hittade ni något på IKEA sen? :P



Ha en riktigt skön kväll!



Kram kram

2009-01-10 @ 18:59:19
Postat av: Jenny

Mm det lät ju supergott & verkade enkelt att göra så ska testa detta någon dag snart framöver! Hoppas du haft en bra helg Anna! Kram

2009-01-11 @ 14:06:48
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Malin S

tack för receptet =)

2009-01-11 @ 21:23:04
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0