Det lilla extra som gör det




Det lilla extra som gör det... En färsk tulpanblomma fäst
på omslagspappret. Blomsteraffären Magnolia är en av min
favoriter här i Sjöstaden då de alltid piffar till det lite extra när
man handlar... 

Fick sällskap av maken hem på promenaden mot Sjöstaden. Skönt att få en stund tillsammans i friska luften, på så sätt kan man ventilera arbetsdagen innan man kommer hem och ska njuta av ren och skär ledighet och helg. Vi tog en sväng om Blomsteraffären Magnolia som är en favorit här i Sjöstaden och köpte med oss en stor fredagsbukett med färska tulpaner som hemmet ska piffas med i sann helganda. Vi har också på fredagsmanér nu landat hemma och fyllt vinglasen med ett gott rödvin.   

Har lite dåligt med inspiration på matfronten denna kväll. Vet inte riktigt vad jag ska komponera ihop. Har nötfärs som behöver användas, så kanske ska satsa på enkel tacos, men jag är inte riktigt sugen på det idag. Får nog helt enkelt googla på recept innehållande just köttfärs och hoppas på att jag finner något som man kan svänga ihop snabbt och lätt och som dessutom ska falla min äkta hälft i smaken, vilket inte alltid lätt kan jag meddela ;-)

Kvällen blir lugn, vi ska mysa jag och maken. Blir säkert att vi tittar en sväng på Let´s Dance som jag tidigare skrev. Imorgon måste jag jobba(!) någon/några timmar på dagen, hann helt enkelt inte med det jag måste till måndagmorgon. Men det är bara lite sammanställningar så det är inte så betungande, kommer att sitta här hemma vid vita skrivbordet i arbetsrummet så det är som sagt inte direkt jobbigt. Ska även försöka komma ut en sväng och få lite luft också samt städa av här hemma inför kvällens tillställning. Så nog ska jag få lördagen att gå utan problem ;-)

Nu ska jag kika på recept.

TREVLIG HELG!

Stor kram på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tittar in och önskar en mysig kväll och helg! Har läst din blogg ett tag nu men endast lämnat kommentar vid nåt enstaka tillfälle - idag fick jag tid att läsa "ikapp" lite i arkivet och det var jättekul att få följa dig till paris och london m.m!

Kram/Hanna

2009-02-20 @ 18:26:00
URL: http://hannakarolina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad härligt med människor som anstränger sig lite extra! Det krävs så lite, men det gör så mycket!

Eller hur man nu ska säga... ;-)

Ha en bra kväll sötis och hoppas att du hittade något smarrigt recept! KRAM

2009-02-20 @ 18:38:52
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Cute med den lilla tulpanen, sånt gillar vi!



Här är det också rödvin och Let's Dance på agendan. Var också villrådig när det gällde middagen så Henrik fick välja och det blev indiskt. Korma!



Ha en bra start på helgen där borta! Kraaam

2009-02-20 @ 18:41:55
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: jossan

trevlig helg!

2009-02-20 @ 18:53:21
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Josefin

En fin sak till kunderna :) Det uppskattas och går hem. Tentan är inte förrän imorgon och det ska bli skönt att få den gjord.



Jag var också olustig inför en middag ikväll så det fick bli pizza. Har inte tid för att laga mat utan lägger min energi på plugget. Trist men men. Det får bli en desto godare middag imorgon istället. :)



Ha en härlig och trevlig helg!!!

Kram kram

2009-02-20 @ 18:56:26
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Emelie

Du är så gullig och dina tummar har ju hjälpt förr! Carbonara och ett glas rött, sen ska det tragglas som aldrig förr! Kram gumman!

2009-02-20 @ 19:38:19
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Mia

Magnolia är min favoritblomsteraffär i sjöstaden också! Jag hittade den ganska precis när den hade öppnat och den blev genast en favorit. Dessutom är hon som äger affären så otroligt trevlig.



Däremot var jag där en sommar förut, då hon inte jobbade själv, utan det såg mer ut som om det var någon sommartjej. Då var blommorna väldigt dåligt skötta och jag blev så besviken. Sedan dess har jag faktiskt inte varit där. Men jag håller med om att den där levande blomman på omslaget gör såå mycket! KRAMAR!

2009-02-21 @ 10:15:38
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0