Julgran funnen

  

Julgransförsäljerskan i full gång och fixar till vår julgran som nu står på vår 
balkong och väntar på att få komma in och bli pyntad i vitt och silver precis
som förra året och året dessförinnan.  

Tog en välbehövlig paus från bloggen under gårdagen och halva denna lördag. Var som bekant bara inne en snabb sväng igår morse. Skönt ibland att koncentrera sig på annat. Gårdagskvällen spenderades med pizza, maken och Idolfinal. Vaknade imorse med halsont och en aning tungt huvud trots att det bara var Pepsi Max i glasen. Vi begav oss ändå ut i solskenet för julgrans shopping denna lördag förmiddag och bara ett stenkast från hemmet fann vi vår lilla gran på direkten. Perfekt i både storlek och form, den luktar t o m gran kan jag meddela dig som påstod att Kungsgran inte luktar?!  

Nu snöar det för fullt här och jag håller på att spraymåla klart julgransfoten så att vi under morgondagen kan ta in granen och klä den med alla julgranskulor för en fulländad julstämning här i Sjöstads hemmet på självaste Lucia.

Ikväll blir det troligtvis inflyttningsfest hos Johan. Ska helt enkelt försöka trotsa både hals- och huvudvärk, så jag måste hoppa in i duschen strax för att efter det hoppa i partystassen och försöka komma i partystämning. 

Önskar er en härlig lördagskväll!

Kram ♥


Kommentarer
Postat av: pernilla

Åhhh!!! Tack kära du! Bara jag såg spraymåla så tänkte jag, men såklart!!! Har varit på jakt efter en vit men inte hittat nån eller oxå så är de för dyra. Men såklart att jag kan ju spraymåla den jag har!!! Att jag inte tänkte på det;) Vi ska ut i skogen imorn vi hela familjen för att hitta den perfekta granen...har en känsla av att vi hamnar vid nån försäljare med tanke på vad kräsen jag är;)

Kram

2009-12-12 @ 19:00:50
Postat av: Anna - Starwoman ☆

pernilla:

Spraymåla funkar fint kan jag meddela och så får man den kulör man vill utan att behöva köpa ny fot. Jag tycker oxå en del julgransfötter är påtok för dyra, 1000 kr för det skulle jag aldrig lägga, tycker mina 199 kr var dyrt nog ;-)



Vad mysigt att ta med hela familjen till skogen för att leta gran, hade jag önskat jag kunde göra också :-) Hoppas ni finner en fin, roligare med en egen utvald än en köpt jue :-)



KRAM

2009-12-12 @ 19:04:36
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Å så mysigt med gran! Ska skicka iväg H i veckan så jag också får klä min. Kungsgranar är ju det finaste och det är klart att du har rätt i att dom doftar, har nog aldrig hört något konstigare... =)



Vad kul med inflyttningsfest! Hoppas ni får en riktigt kul partykväll med mycket gott bubbel!



Kraaam kraam

2009-12-12 @ 19:50:40
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hemma hos Katta

Ja det blir extra mysig när granen väl är på plats och Kungsgran har så tjocka och fina grenar, extra STORT plus att de inte barrar lika lätt!



Hoppas ni får en mysig kväll du, H och lilla räkan :-)



Kraamar

2009-12-12 @ 20:00:44
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, vad roligt att du kikade in!

Vi var på julgransshopping igår, och det blev en ädelgran (hmm, är det samma som kungsgran?) Jag är ingen skogsmulle direkt så jag har ingen aning! =)

Längtar som en tok nu iaf. att få klä den, självklart i vitt och silver!!

Hoppas Lördagen har varit bra!

Kram Anna

2009-12-12 @ 21:58:35
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Trevlig Lucia!



Vad härligt att ni fått hem årets gran! :) Du får visa hur det blev sedan när det är klart med klädning och nya julgransfoten och allt.



Hoppas inflyttningsfesten var kul och att du kryat på dig lite så du inte blev sämre sedan?



Massor Luciakramar från Rebecca!

2009-12-13 @ 07:25:47
Postat av: Hanna

Iblnad behöver man lite paus ifrån bloggen:)

Julgran ska vi med ut o försöka hitta:) Hoppas ni får en trevlig Lucia:) krams Hanna

2009-12-13 @ 09:56:45
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Cicci

Har precis pyntat vår kungsgran som Magnus köpte i fredags. Nu fort julgranen kom upp ökade min julstämningen massor.



Ha en mysig lucia

2009-12-13 @ 17:25:05
URL: http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0