Namnsdagsmiddag



Tända ljus, vita hyacinter, vacker Amaryllis, kanelstänger
& doft från apelsin & kanelljuset från Durance.    

Vad mycket folk det är på stan i dessa dagar. Man riktigt ser julstressen i folks ögon när de hastar runt bland hyllor och montrar för att hinna, hinna. Själv känner jag ingen större hets. Det är bara maken och jag som byter julklappar med varandra numera och jag har redan inhandlat minst en julklapp till honom och tycker mig ha stenkoll på resten av de kommande inköpen också vilket ger mig en härlig lugn känsla. 

 

Det jag kan sakna med jularna är att vi alltid åker bort och att jag inte får fixa och dona med julmat, drycker och liknande. Skulle önska att alla kom hem till oss, men man ska väl vara tacksam att man slipper kanske? Tror dock jag ska fråga min älskade mamma om inte hon vill ha lite avlastning och om inte jag kan få fixa några saker på julbordet och ta med i år. Har sett både en julsallad och andra godsaker jag gärna skulle vilja bidra med. 

 

Fick oavsett folkmängden i butikerna idag tag på både sprayburk med blank färg till julgransfoten och vita julstjärnor till fönstren. Nu ska jag trippa ut i köket och fortsätta förberedelserna inför kvällens namnsdagsmiddag som blir trerätters med bland annat kyckling italiano. Kanske t.o.m. måste korka upp en flaska mousserande för att fira denna oerhört stora dag ;-)

Kram på er och tack för alla era gratulationer ♥

Kommentarer
Postat av: Marita

Grattis på namnsdagen. Ohh dina lussekatter såg väldigt smarriga ut, sänd över några vettja;)) hiihi.

Väskan kommer vara hela livet minst. Måste kostat en del, puhh.



Gillar din fina blogg o följer den emellanåt.

Fina bilder o recepten e ju super. Massa inspiration. Kanske hittar man ngt recept här inför nyår, tro. Måste kolla vidare.

Ha en god kväll.

/M

2009-12-09 @ 20:45:31
URL: http://tusenideer.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Grattis från en annan Anna ;)



Kram

2009-12-09 @ 20:52:05
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Låter som att ni har en supermysig onsdag där hemma i Sjöstaden!



Grattis på namnsdagen! =) Kraaaam

2009-12-09 @ 21:10:12
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Grattis på namnsdagen!

Vad trevligt med namnsdagsmiddag. Inte fel att fira lite extra;)



Hoppas ni har en mysig kväll

Kramar

2009-12-09 @ 21:21:56
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Sue

Grattis på namnsdagen sötaste Anna!



Hoppas middagen blir kanooon lyckad!



Pöss

2009-12-09 @ 21:40:53
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis till både dig och mig på namnsdagen då! ;)



Lycka till med spraymålningen! Jag har också tänkt att spraymåla en julgransfot i gjutjärn som jag har ärvt av mormor! TRor det blir fint!



Vilken underbar väska du köpte i frankrike föresten!! Avis AB!

Kram på dig sweetie!

2009-12-09 @ 22:11:49
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Malin S

Gratulerar på namnsdagen! Imorgon är det minsann min tur =) En tre-rätters låter alldeles utmärkt att fira med.



Vi ska ha julen hemma hos oss i år. Makens familj på julafton och min på juldagen. Så jag ska göra egen rödkål, griljera skinka m.m till julafton och ordna kalkonmiddag till juldagen. En riktig hemmafru ska jag leka i juldagarna. Lyckligtvis kör vi med knytis på julafton så jag behöver inte fixa allt. Kramis kramis.

2009-12-09 @ 22:59:29
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0