Butiksrace


Ett av dagens gallerior som fick besök av maken & mig

Maken med ett anstängt leende, undrandes om han kan
börja äta snart eller om jag ska fota lääääääääge till ;-)
Uppdate: Ann-Louise gjorde mig uppmärksam på att det
ser ut som maken har en liten iller på axeln, jag skrattade
högt när jag såg det. Den ser ut att inte vilja vara med på
kortet utan rusar bakåt när jag knäpper av den hemliga lilla
illern- haha!

Valet föll på vegetarisk sushi efter all julmat, gott! Vanlig
variant tycker jag däremot inte alls om, tänker bara på att
det är råa råvaror vilket får det att växa i munnen - hua!

Eftermiddagen denna 29 december har spenderats i stan med ett snabbesök på NK, Louis Vuitton och rean hos Filippa K. Körde vidare till gallerian i Skärholmen där maken hade ett litet ärende. Avslutade dagen i Sickla köpkvarter med matshopping på ICA kvantum. Jag köpte absolut ingenting förutom maten samt lunchen jag bjöd mig och maken på, vegetarisk sushi till mig och kycklingwook till Jens. Avslutade med en latte och lite lakritsglass riktigt gott trots den bitande kylan ute. 

Nu sitter vi båda här framför tv:n. Vi har myst med varsin kopp te och frallor med lufttorkad salami och krämig ost. Maken har fått välja filmen för kvällen vilket föll på "Scarface" från 1983 med Al Pacino. Kanske inte mitt första val direkt, men när det kommer till filmer så får han oftast välja.

Imorgon är det näst sista dagen på detta 2009 och inga direkta planer. Ska försöka ta mig en långpromnad likt den i måndags, så jag hoppas inte på allt för kallt väder. Nu ska jag ta och koncentrera mig på filmen här, annars är risken att maken tröttnar på mina frågor när jag inte hängt med ;-)

Jag har fått flertalet frågor om vad jag fick i julklapp, lovar visa er imorgon!

Stor kram och ha en fortsatt mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Godkväll från ett vrålkallt Göteborg :-) Det låter som du haft en riktigt trevlig dag, blev det några shoppingkassar som fick följa med hem?



Scarface är ju en riktig klassisker, gillar det mesta med Al Pacino faktiskt! Ni "måste" ju se klart Johan Falk också :-) Här i Götet blir det nog en fortsatt lugn kväll, tror jag skall bläddra i mammas senaste Svensk Damtidning...



Massa kramar & sov sött!

2009-12-29 @ 21:45:24
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Mysig dag med maken! Vad mycket ni orkade med. Jag skulle vilja till IKEA men kylan får mig att vilja stanna inne.



Skrattade när jag såg kortet på Jens, ja inte åt honom, men det ser ut som om han har en iller eler något på axeln! Fick titta länge innan jag fick ihop det ha, ha.



Ha en skön onsdag vad du än hittar på. Tror jag hoppar över stan i moron också och myser hemma!!



Kramar

2009-12-29 @ 21:53:22
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Haha - Jag var tvungen att skratta högt när jag läste din kommentar. Jag har inte själv lagt märke till "illern" på axeln, men det ser ju såååå kul ut, som den springer iväg när jag ska fota - hahahahaha! Tror dock det är en kvinna som sitter bakom, så ingen iller hade vi med oss vad jag vet ;-)



Imorgon ska jag mysa hemma också, orkar inte med stan känner jag, räcker med denna em!



Stor kraaamar

2009-12-29 @ 22:00:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Skoj o se dina julklappar imorgon! Det ser verkligen ut som en iller.. hihii...



Du har helt rätt, jag var febrig o förkyld för några veckor sedan. Flera av mina kollegor har varit sjuka i jul så det är något som går runt hos oss. Många av oss har varit sjuka flera omgångar, vi funderar på om det skulle kunna vara något i lokalen som gör det. Torr luft och kallt. Jag är sällan så här sjuk och så ofta. Jag hoppas det här får vara sista gången på lång lång tid för jag orkar inte mer! (3 ggr denna höst haft feber o förkylning)



Nu känner jag mig piggare och har ingen feber så det ser ljust ut för nyårsfirandet!!!



KRAM

2009-12-29 @ 22:36:15
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej!



Jag tänkte höra om inte du om har ett sådant matintresse skulle kunna hjälpa mig med en grej. Jag ska ha en vin-prövar kväll med nära&kära, alla tar med sig ett vin man tror inte många har smakat, vitt vin mellan 70-100:- Om du har tips på några favoriter.



Sedan om du har tips på vad man kan bjuda på till.. Små, små rätter. Snittar & andra god bitar..



Hoppas du vill & kan hjälpa mig.



Kram Olivia <3

2009-12-29 @ 22:37:40
Postat av: Rebecca

God Morgon Anna!



Låter som ni hade en rolig dag igår. :) Vi körde också lite butiksrace efter att jag jobbat klart och vi tagit oss en promenad. Men tyvärr har vi ju inget NK att tillgå. ;) Hade varit kul annars!



Här är det kallt idag; 16 minusgrader, hua. Börjar bli orolig för mina perenner som övervintrar på balkongen... :(



Ser fram emot att du ska visa dina julklappar -spännande att se vad du fick för fint! :)



Massor kramar!

2009-12-30 @ 07:26:05
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Olivia:

Vilken kul idé med träff med familjen och släkten och prova viner. Jag är dock inte alls bra på viner om jag ska vara ärlig. Jag gillar vinet Masi men annars är jag ingen vinexpert alls.



Ang maträtter så får du kika på mina recept om det finns något som passar, har inget sådär på rak arm jag kommer på tyvärr att tipsa om till vinerna. Ostar ska ju fungera?! Ska väl inte vara något med för mycket olika smaker kanske så det tar över vinerna, men som sagt jag är värdelös på hela grejen med vin. Skulle gärna vilja och behöva ha tips jag också faktiskt så finner ni några goda viner så säg gärna till :-)



Lycka till och hoppas ni får en riktigt kul vinkväll med många idéer!



Kramar



Rebecca:

Jag är faktiskt lite rädd att mitt stora träd ska dö på balkongen också i kylan :-( Hoppas bådas växter klarar sig!



Så det blev ett litet butiksrace för dig också igår, härligt. NK hade ingen rea ännu så det blev mest att kika och invänta ev fynd när det dra igång ;-) Ha en mysig dag! Kram

2009-12-30 @ 10:28:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sjantika

En undran... Vad tillagar man vegetarisk sushi av?! Blev helt ställd.... Samma som man ersätter kött med, tex quorn och så eller? Bönor? Är helt lost på vegetariskt, som du nog märker... =)

2009-12-30 @ 21:21:31
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sjantika

Det är tex avokado, tofu och andra grönsaker bara. Jag har svårt för just råheten i fisk och hela baletten, men vegetariskt är riktigt gott, testa :-) Kram

2009-12-30 @ 21:41:44
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

vilken fin bild på nk! de två smala fönsterna högst upp med balkongen framför jobbar jag :) Kul att just de fönstrerna är med på din bild ;)

Gott nytt år!

2009-12-30 @ 23:53:56
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elin:

Vad kul att jag fångade din arbetplats på bilden, synd du inte stod på balkongen och vinkade ;-) Gott nytt år, kraaamar

2009-12-31 @ 00:26:26
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0