Sjukstuga



Jag är barnsligt förtjust i fina askar och när jag sist var i VILA butiken och köpte mig ett litet plagg inför jul så fick jag denna fina ask medskickad i påsen av den söta och snälla tjejen i kassan. Jag påpekade nämligen hur kul det är när butiker satsar på lite finare presentaskar och papperspåsar (Såg den fina julklappen/asken som kunden före mig fick). Då sa hon att jag kunde få en ask, ängel, rosa silkespapper och sidenband trots att plagget jag köpte inte var en julklapp. Jag blev superglad för nu ligger en av makens julklappar där i och väntar på att bli öppnad på självaste julafton.

Det snöar, snöar och snöar. Igår när jag kom hem från jobbet mötte jag snömannen korsad med en panda när jag tittade mig i spegeln efter en halvtimmas promenix i snöyra. Halva ansiktet täckt med mascara och kroppen var inbäddad i ett snötäcke från topp till tå - Haha! Men ska det snöa så ska det snöa så här runt juletider, för det blir onekligen mera stämningsfullt än med en gräsgrön jul det måste ni väl ändå hålla med om oavsett man är förtjust i fenomenet snö eller inte?

Inatt har jag sovit i gästrummet helt allena. Stackars maken har nämligen drabbats av en misstänkt magsjuka/matförgiftning och jag med min fobi för den typen av åkomma har hållit mig långt ifrån honom (tyvärr smittar man kanske redan innan det brutit ut och då ligger jag risigt till). Jag har proppat i mig vitpepparkorn och alcogelat in hela mig och lägenheten vid detta laget. Där han varit kommer jag efter med klorin - haha! Stackaren, jag skyr honom som pesten just nu. Inget illa menat, men fick helt enkelt fobin i lågstadiet då en klasskamrat kräktes rakt ut på golvet så att det stänkte upp på mig och efter den händelsen så har jag skräck för magsjukor, hua! Nu har maken i o f s den "bättre" varianten av sjukan om man nu kan gradera det hela om ni förstår vad jag menar utan att behöva gå in på några detaljer ;-) Det är ju kräkningarna jag är "rädd" för, men jag slipper helst det andra också!

Nej nu hinns det inte med att sitta här längre, ut i snön som gäller. Min fuskpälsmössa som jag fyndade för under hundralappen på H & M tidigt i höstas är helt underbar sådana här dagar. Sköt om er så hörs vi förhoppningsvis senare!

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Asken var ju supersnygg!hoppas du slipper magsjukan själv.

2009-12-16 @ 07:51:07
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh, stackars dig Anna, jag lider med dig nu! Och självklart också med Jens... usch! Dock skönt att ha ett gästrum att fly in till. Hoppas att det går över snart och att klorinet tar alla bakterierna :) KRAM

2009-12-16 @ 08:20:39
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, fy...näe nån magsjuka vill man inte ha nu till jul :( Hoppas han kryar på sig och att du klarar dig. Tror på vitpepparkorn! Jaa, härligt med snö, hoppas det ligger kvar till jul :) Kraaam

2009-12-16 @ 08:37:11
Postat av: Rebecca

Hej Anna!



Usch, jag vet precis (syftar på din magsjuka man)! Men som du säger, hellre den "lättare" varianten. Var i precis samma situation i våras. Vet ej om det var mat eller annat, men jag klarade mig faktiskt. En miljon vitpepparkorn, alcogel i massor och gå på varsin toalett. Dock delade vi säng. Han var också jättenoga med alcogel.

Lite Imodium plus eller Dimor hejdade det hela också.



Massor kramar och jag håller tummarna för dig!

2009-12-16 @ 08:39:22
Postat av: Sofia

Åhh, jag förstår precis vad du menar. Jag har också ruggig fobi just mot magsjuka. Så fort jag hör att det går något sådant på dagis så får jag obehagskänslor och börjar desinficera hela hemmet :D



Till maken; krya på dig!

2009-12-16 @ 08:40:23
Postat av: Therez

Jag är likadan! Älskar vackra askar/presenter och för att inte tala om vackra påsar! Åh det bästa som finns! Hi hi!

2009-12-16 @ 09:26:42
URL: http://www.therez.se
Postat av: Livet hemma hos Linda

Ja, usch och fy för magsjuka. Det är inget man önskar någon. Hoppas mannen snart mår bättre igen.



Asken var verkligen söt! Gillar speciellt när de är i hård papp, så att man slipper de där platta tunna kartongerna som man själv får vika upp till rätt form och som sedan alltid slutar som platta och kantstötta i alla fall;)



Ha en fin dag /Kram

2009-12-16 @ 09:42:29
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Gillar oxå söta boxar o fina påsar :) Stackars din man, hoppas han kryar på sig snart!

2009-12-16 @ 10:15:18
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hej!



Tänk på att magsjuka inte hjälps av alkogel!

Det är ej luftburet, utan smittar av "rester" från munnen och rumpan ;). Så du ska helst inte gå på samma toalett haha. Lycka till ändå!

2009-12-16 @ 13:12:58
Postat av: Evelina

Underbart fint paket! Förra året hade Twilfit underbart snygga paket, så jag handlade många av mina julklappar där bara för att dom var sååå fina! :)



Hoppas allt är bra med dig!

Kram Evelina

2009-12-16 @ 14:30:52
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym:

Jag morgonkissade faktiskt på jobbet imorse, allt för att slippa gå på toaletten hemma - haha ;-)

2009-12-16 @ 16:23:15
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Stackars J, hoppas att han är på bättringsvägen! Och att du slipper åka på samma variant (eller någon annan, för den delen...), för min egen del hade det kanske inte varit så dumt med lite magsjuka innan jul så att vågen stannar på plus minus noll efter julhelgens frosserier ;-)



Vad tror du om att träffas på tisdag den 22:e, det skulle vara mysigt att dricka lite vin och ladda inför julen redan dan före uppesittardan... Annars är jag också kvar i stan till den 29:e om du hellre vill träffas i mellandagarna?



Kramar och ha en skön kväll!!

2009-12-16 @ 19:57:22
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anneli

Snygg ask! Det är så snyggt när man har lagt ned lite jobb på inslagningen.

2009-12-16 @ 21:24:54
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anneli:

Håller helt med =)

2009-12-16 @ 21:30:54
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0