Måndagkväll



Tio dagar kvar till jul och jag vaknade upp till ett vintervitt landskap. Så på ett fint pudertäcke med nysnö traskade jag till jobbet denna morgon, kände mig nästan som ett litet barn när jag storögt betraktade allt det vita. Snön har fortsatt att falla lite sådär lagom här under dagen, mysigt! Tänk om vi ändå kan få en vit jul för en gång skull, jag håller tummarna!

 

Jag har haft en bra måndag hittills och har fått mycket gjort. Väl hemma här igen efter arbetsdagens slut möttes jag av härlig grandoft och en glittrande julgran i vardagsrummet. En gran skänker verkligen extra stämning till hemmet det kom både jag och maken överens om igår när vi på kvällen satt i sofforna och tittade/lyssnade på luciafirandet från Växjö domkyrka med tänd julgran och julmust i glasen.   

 

Kvällens upplägg ser ut som följer: intag av Keldas thaisoppa med vitlöksfrästa scampi, bära ner tomlådor till källarförrådet, betala in en julgåva till rädda barnen, soffhäng och ”Halv åtta hos mig”, tidig sänggång med tidningen ovan.

Vad gör ni denna kväll tro?

 

Kram ♥  

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hyfsat vitt på backen här med.

2009-12-14 @ 19:11:13
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Jenny

Du hittade tidningen med satc filmen :) Fint omslag på den.



Jag fick en gran idag,mosters man högg ned en så den står så länge på balkongen men ska förmodligen försöka klä den imorgon, så mysigt med julgran!

Hoppas du har en mysig kväll!

Kramar

2009-12-14 @ 20:09:43
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Sofia

När ska vi få se din fina julgran? Jag sitter på ett hotellrum i Sthlm och myser efter en runda på stan, blev alldeles lycklig när det snöade innan idag ju! Inte varje dag en skåning ser snö, men jag har hört att det snart blir snö hemma också. Jag såg också luciafirandet igår, superfint! Kram

2009-12-14 @ 20:25:05
URL: http://fiabloggen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad härligt med lite snö oc det ska komma till Karlskrona också i morgon.

Tack för hårtipsen ska försöka tvätta håret lite mer sällan....Bara svårt att inte föna håret då mitt inte e jättetjockt blir mer volym när jag använder det men det sliter mycket...

Ha en mysig kväll fina du

kram

2009-12-14 @ 20:36:17
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad mysigt med snö! Vill också ha!!!



Gran har verkligen hög mysfaktor! Tog också in vår igår men jag har inte klätt den än. Får vi se din/er snart?



Kram på dig och ha en skön kväll!



/Anna

2009-12-14 @ 21:13:24
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kan du inte visa din gran.... =)

2009-12-14 @ 21:20:12
Postat av: Malin S

Ikväll har vi skrikfestat med 5-månaders jubilaren. Puh! Hon var så övertrött att hon hade svårt att komma till ro. Nu sussar hon sött =)



I övrigt har jag lipat till "Svenska Hjältar". Huh va jag är lättrörd även utan bebis i magen. Ätit lite smågodis har jag också hunnit med. Tidspressat schema du vet ;)



Plaza gillar jag. Tycker detta omslaget var härligt vårigt. Är det normalt att toklängta till våren redan innan jul? Ge mig sol & värme nuuuu!



Hoppas vi soonish får se foto på er glittrande granna gran =)



kram kram.

2009-12-14 @ 22:48:50
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Ja, om det var lite "puder" här igår, så är det 1,5 dm snö idag! :( Och det fortsätter snöa... :/ Nu blir alla snöälskare glada, medan jag svär när jag ska ta mig fram... ;)



Många tisdags-kramar till dig!

2009-12-15 @ 05:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0