Ekorren är tillbaka

  
 
 

Idag är det sommarsol igen precis som det var förutspått. Ingen är gladare än jag för att sommaren inte tycks ha gett upp ännu. Jag tycker att det räcker om hösten kommer fram mot slutet av september början av oktober om jag skulle få önska, men det är i o f s inga vädergudar som frågat efter mina åsikter i ämnet så jag lägger ner det hela och hoppas på det bästa bara!

Kan meddela att jag nu är inne i det berömda ekorrhjulet igen. Det tog alltså två arbetsdagar och på den tredje dagen så var allt vardagligt igen och vet ni det stör mig inte ett dyft. Jag kommer till jobbet, startar upp datorn och kollar min e-mejl, samma visa varje dag. Vidare hämtar jag en kopp kaffe och äter sedan min medhavda smörgås framför datorn samtidigt som jag går igenom dagens arbete i huvudet. Arbetar sedan på och efter någon timma ropar någon i korridoren att det är en liten fika paus. Alla väljer samma plats runt det lilla fikabordet som alltid, vanemänniskor om vi är och så har vi oftast en trevlig stund med både skrattanfall och mera lågmälda och seriösa samtal. Återgår till skrivbordet, möten eller vad som står på schemat under några timmars tid. Klockan 11:45 samlas gänget och traskar mot matsalen där man väljer den maträtt som man önskar för dagen. Man kikar på folk och för egen del så slås jag var eviga lunch av att jag alltid ser nya ansikten i den stora matsalen som under en dag ungefär göder tusen matgäster. Tillbaka uppe på kontoret så arbetas det till strax efter klockan 14 då är det återigen någon som ropar att det är fika och kort därefter intas samma platser runt bordet av samma personer och återigen så skrattas det. Sedan är det arbete till dess att det är dags för hemgång vid halv fem- fem tiden och så här håller det alltså på vecka efter vecka och det stör alltså inte mig ett dyft. Jag är inte det minsta spännande som person inser jag i detta nu, men  tryggheten att ha ett arbete att gå till, att ha kollegor som man trivs med och att man känner att man tillför något här i livet ÄR för mig en tillfredställande känsla och sedan må det vara hur trist som helst. Vissa skulle säkert hellre dö än att ha ett nio till fem jobb på kontor, men för mig passar det alldeles utmärkt. Så nu vet ni hur en helt vanlig arbetsdag i mitt liv ser ut på ett ungefär, spännande va? Nej just det, det var ju spännande det inte var ;-)


Sköt om er och era ekorrliv, för jag vet att de flersta av er har det precis likadant med rutiner och lika, samma, samma lika var eviga dag!
 
Kärlek och respekt ♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Du är för härlig i din beskrivning om arbetsdagen=) Jag får nog lov att hålla med dig om att det är skönt att veta hur ens arbetsdagar ser ut, med fasta tider måndag till fredag. Det är viktigt att man trivs med sin vardag då man spenderar 40 timmar i veckan på sitt jobb. I dessa tider är jag även extra glad över att jag har mitt jobb att gå till och dessutom som jag stormtrivs på. Hoppas du njuter av denna vackra, soliga onsdag! Stor kram

2009-08-19 @ 15:13:02
Postat av: Louise

Gud va skönt o höra - jag är PRECIS likadan! Tacka vet jag rutiner ;)

2009-08-19 @ 15:14:54
Postat av: Malin S

Rutiner rocks !



Nu vill jag börja jobba hos dig (det ropas ju om fika hela tiden ;). Kramisar till den sötaste ekorren i hjulet.

2009-08-19 @ 16:25:05
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är precis så som det ska vara rutin i sin vardag, det tycker jag är bäst! Det får iallafall mej att må bäst.



Trevlig kväll, kramar!

2009-08-19 @ 17:49:52
URL: http://kanssandra.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hihi våra ekorrhjul på jobbet ser väldigt lika ut. Men det är ju så skönt att var dag veta vad man ska göra :-)

Hoppas du får en mysig kväll i solen på balkongen eller nåt.

Kramis

2009-08-19 @ 17:51:45
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh vad jag känner igen mig i din beskrivningen av dagen - exakt samma rutiner varje dag och precis som du trivs jag som fisken i vattnet med detta..=)



För min del har den blivit lite ändrade planer så jag skjuter gärna fram vår vin och myskväll till september.. Ska ju åka utomlands lite tidigare än vad jag planerat först.. Var ju tänkt vecka 39 men nu blir det vecka 36 istället..=)



Ha nu en lika skönkväll som du verkade haft igår!!

Stor kram

2009-08-19 @ 18:10:28
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vad härligt att du kommit in i rytmen igen :-)

saknar verkligen att ha ett arbete när jag läser din beskrivning av arbetsdagen =)



kram!

2009-08-19 @ 18:42:29
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Anniz

Jag har precis samma rutiner förutom någon/några dagar i veckan när jag har valt att jobba kväll. Vilket företag arbetar du på? Tänkte med tanke på er stora matsal :) Blir nyfiken.

2009-08-19 @ 19:45:32
Postat av: Ann-Louise

Japp nu är hjulet igång igen! I morgon kommer kidsen till skolan också...men vi softar första veckan och kan förhoppningsvis vara ute mycket i solen i morgon.



Kram

2009-08-19 @ 19:53:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Elin

Men visst är det ganska skönt att vara tillbaka ändå? Jag gillar när vi går mot hösten och man har fullt av energi efter semestern. Sen får man ju tända ljus, klä sig i fina sjalar och mysa lite extra.

Trevlig kväll, vännen!

2009-08-19 @ 20:05:40
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Camilla(s nya hem)

Jag tycker det du beskriver låter mysigt och, som du skriver, tryggt. Vad härligt att du är så nöjd med ditt jobb! :)

2009-08-19 @ 20:17:02
URL: http://camillasnyahem.wordpress.com
Postat av: madeleine

Skönt med rutiner och att du trivs! Kan inte bli bättre då :) kram

2009-08-19 @ 21:53:07
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Annie

Jag vet på ett ungefär vad duar betar med men jag har ofta funderat på vad har du för grundutbildning? Är det ekonomi, juridik eller sen specificerad KY utbildning? Tänkte passa på att fråga nu när jag har tagit steget att kommentera:-) Fin dag till dig från mig som också gillar tryggheten med ekorrhjulet på mitt kontor:-)

2009-08-19 @ 21:54:47
Postat av: Annie

Jo just det.. om du har lust kanske du kan skriva någon gång om hur du halkade in på den här banan.. Hej igen

2009-08-19 @ 21:56:02
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria:

Håller helt med fasta tider mån-fre är min melodi och det är absolut viktigt att man trivs, för det är ju många timmar av ens iv man tillbringar på denna plats =) Är också glad att jag har ett arbete att gå till! Stor kraaam



Louise:

Jag håller med och jag tror det är fler än bara mig och dig solm känner samma ;-)



Malin S:

Ja rutiner är bra =) Ja börja hos oss, vi skulle kunna ha döskoj jue och fika det ropas det om ;-) Kraam



Sandra:

Ja det är verkligen så och tur är väl det eftersom man tillbringar mycket tid på jobbet och med en massa rutiner =) Kram



Zandra:

Våra rutiner är toppen eller vad säger du ;-) Ha en fin kväll du oxå! Kramis



Therese:

Ja vi är nog allt lite lika när dte kommer till våra jobb skulle jag tro ;-)



Helt ok att vi skjuter på tjejkväll längre fram!



Ta hand om dig, kraaamis



Fru Evelina:

Ja nu börjar jag komma i fas igen, skönt det! Förstår att an längtar efter ett jobb om man inget har, det hade i alla fall jag gjort. Är ju inte bara själva jobbet utan en socialgrej också som känns bra, att träffa andra människor man kanske aldrig annars skulle träffats. Skör om dig, kraaaam



Anniz:

Jag arbetar för ett av de stora försäkringbolagen, vill inte gå in på vilket exakt ;-) Kraaamis



Ann-Louise:

Åhh hoppas det kommer gå bra med alla barnen tillbaka i skolan imorgon, kommer gå galant och som du säger kan ni ju ta det lugnt! Kram kram



Elin:

Jag håller helt med om alt du skirver, hösten ÄR mysig =) Ta hnd om dig, kram kram



Camillas nya hem:

Ja det är skönt att trivas, man spenderar ju x-antal timmar på jobbet =)



madeleine:

Precis =) Stor kram till dig från mig!



Annie:

Jag har pluggat juridik före jag började på mitt jobb, kom in som sommarjobbare faktiskt under studietiden och fick senare anställning på företaget. Min nuvarande tjänst sökte jag efter att ha arbetat på företaget med andra uppgifter bland annat som Skadereglerare samt Certifierad Fond rådgivare under en sex års period. Som intern revisor som jag arbetar som idag sökte jag internt och "slogs" om bland flera andra internsökare. Vad jag gör exakt kan du läsa här =)



http://starwoman.blogg.se/2009/april/utkast-18.html#comment



Största kramen!

2009-08-19 @ 22:47:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhh, jag tycker ditt arbetet låter super!!



Hoppas jag hittar en lika bra arbetsplats nu när det är dags att börja söka jobb!

2009-08-20 @ 08:54:29
Postat av: Annie

Tack snälla du för svar och länk till intressant inlägg. Du verkar ha ett omväxlande och intressant arbete. Ha en fin dag/afton

2009-08-20 @ 15:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0