Nougat för fötterna


Jag är barnsligt förtjust i fina askar och burkar och kan köpa en kräm eller
parfym nästan bara för hur flaskan eller förpackningen ser ut. När jag för ett
tag sedan uppmärksammade märket NOUGAT LONDON så föll jag pladask. 


Så igår fick en burk med lyxlig fotkräm följa med mig hem. Perfekt nu innan
mina små fossingar ska trippa omkring i både Gucci och Jimmy Choo skor
de kommande två helgerna, kan man ju inte ha "vanlig" fotkräm ;-)


Sött va? Så där härligt gammaldags på någotvis, luktar ljuvlig dessutom
kan jag meddela!


Så är vi i mitten av veckan och sommaren är verkligen tillbaka med solstrålar var eviga morgon som värmer. Dagen går i ett stilla semesterlunk som det ser ut just nu i alla fall. Jag ligger på balkongen och försöker att hinna läsa ikapp alla magasin jag både köpt på mig och som kommit postvägen de senaste veckorna. Läser med ett stort glas mineralvatten med frysta hallon och mynta brevid mig på det svarta rottingbordet, mycket läskande och svalkande i den sköna värmen. Det går med andra ord ingen större nöd på mig denna onsdag.

Eftermiddagen står fortfarande oplanerad, får se om/vad vi hittar på för något kul!

Önskar er en skön dag så hörs vi lite senare!

Kram kram ♥

Ps, Kul att ni är fler än jag som gillar min nya bröllopsoutfit också. Ds

Kommentarer
Postat av: Jessica E

Jag tycker också att det här Nougat produkterna är såå vackra!! Jag vet dock inte om det finns så många affärer de säljer dem i? Vet du det? Jag har sett någon webshop. Har du tips?!



Jag älskar också förpackningar, det är nästan viktigare än innehållet!



Ha en bra dag!



Kram från en trogen läsare!

2009-08-05 @ 13:08:35
Postat av: Camilla W

Hej Anna!

Hoppas allt är bra med dig (eller bättre, förstod det som att det inte varit lika bra hela sommaren..)

Gud vilka söta askar! Var köper du dem? Tänkte att det är bra presenter om inte annat... Kul med dina tips :)

Kram camilla

2009-08-05 @ 13:10:57
Postat av: jessi

De är helt underbara, så fina förpackningar!!! Såklart dina fossingar ska ha lyxiga produkter med tanke på skomärkena! =)



Njut av värmen solen och semestern!



KRAMISAR till dig!

2009-08-05 @ 13:17:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jessica E:

Jag har köpt mina på Vita Hem i Sickla Köpcenter i Sthlm, annars vet jag inte vart de finns. Ja visst är förpackningarna ljuvliga =) Kram på din min fina trogna läsare!!!



Camilla W:

Det är bättre nu, tiden läker alla sår heter det ju =) Hoppas att allt är bra med dig också! Nougat produkterna finns att köpa i butiken "Vita Hem" i Sickla, annars vet jag inte vart de kan finnas! Kul att några läser mina små tips och dessutom gillar dem ;-) Kraaaam

2009-08-05 @ 13:18:47
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

jessi:

Ja visst är de fina, jag vill ha allt :-)



Jag njuter för fulla muggar, härligt med "riktiga" sommardagar igen nu, hoppas det är fint hos er också!



Kramkalas

2009-08-05 @ 13:20:21
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

I dag har jag gått i dina fotspår och shoppat iSickla. Kunde inte hålla mig utan köpte likadan klänning som du på Monki...den är så söt och vad bra pris sen. Vi ska ju inte på samma fester så det funkar...h, ha tack för tipset. Fyndade också på Himla m.m.



Ha en skön dag.



Kramar

2009-08-05 @ 13:44:26
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ann-Louise:

Härligt att någon går i mina fotspår ;-) Visst var det bra rea i Sickla, galen på vissa ställen och klänningen är ju supersöt förstår att du köpte den och vilket pris en hundralapp är biiilllllliiiiigt =) Nyfiken vad du fyndade på Himla, jag fyndade jag också där och på Veromoda och på Vita hem ;-)



Ha en fortsatt skön dag!



Kraaaaam

2009-08-05 @ 15:22:19
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh Nougat är bra härliga med söta burkar och förpackningar. Har deras handkräm hemma på nattduksbordet, perfekt för höstiga händer. Kan mycket väl tänka mig att komplettera med deras fotkräm.

2009-08-05 @ 16:47:44
Postat av: Helén

Åhh Nougat är bra härliga med söta burkar och förpackningar. Har deras handkräm hemma på nattduksbordet, perfekt för höstiga händer. Kan mycket väl tänka mig att komplettera med deras fotkräm.

2009-08-05 @ 16:48:34
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Tjusiga förpackningar. Håller helt klart med dig att oftast är det förpackningen som styr..

krammm

2009-08-05 @ 16:54:20
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hej Anna! Håller med om att förpackningarna var väldigt mysiga och lockande... Behöver din hjälp med en sak. Vi håller på att bli lite smått galna när det gäller vårat arbetsrum. Avlångt rätt så litet rum med ett stort fönster och en väggfast garderob. Måtten är ca 4,70 x 2,50. Om jag inte minns fel har ni väl också ett rätt så avlångt arbetsrum som jag mer än gärna hämtar information från. Hittar det dock inte då jag letat en hel del. Tänkte om du kanske ville hjälpa mig att leta på just det inlägget? Hur tänkte du när du inredde där och hur kom du fram till slutresultatet som jag minns blev så bra och snyggt? Bor i en sekelskiftare på 3 rum och kök på 82,5 kvadrat. Detta tredjerummet håller på att göra oss lite smått galna. Vi får inte till det! Hoppas du hittar inlägget bättre än vad jag gjorde. Tack på förhand. Kramar

2009-08-05 @ 17:58:57
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Nicky

Vackra förpackningar skapar verkligen habegär!!!



Ha det bäst!



Kram/Nicky

2009-08-05 @ 18:19:06
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Det där kallar jag lyx!



Sen förstår jag dej när du skiver att du kan köpa en produkt "enbart" för förpackningens skull, jag är likadan :P Tex. när jag är och handlar mat köper jag nästan aldrig något ur de billiga råvarorna så som eldorado, hemköp m.m. tycker de har tråkiga förpackningar sen så smakar det inte heller så gott. Hellre spenderar jag lite extra pengar för att kunna njuta av att titta och äta :)



Ösnkar dej en jätte trevlig kväll. Kramar!

2009-08-05 @ 22:02:07
URL: http://kanssandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0