Sköna söndag!

 
Fredagens middag för två i bilder. Till vänster kantarelltoast med ruccula
 
Grillad karré, majskolv med en kantarell- & konjaksås. (recept kommer!)
 
I vinglasen Castillo turis Reserva 2002, gott!

Idag var det inte jag som slog rekordet som sömntuta i denna lilla familj, utan det slog maken med råge då han för mindre(!) än trettio minuter sedan behagade kliva upp denna soliga och sköna söndag. Jag kan dock inte skryta med att jag har fått något vettigt gjort trots att jag vart vaken några timmar, men är det söndag så är det ju en vilodag. Den enda som inte vilar här är tvättmaskinen som arbetar för fullt.

Själv ska jag ta mig en uppfriskande och rask promenad under eftermiddagen och senare mot kvällen blir det ett härligt och avslappnande skumbad tillsammans med några tidningar då jag "ligger efter" i min tidningshög. Hinner inte läsa ut dem jag har innan nästa dimper ner i brevlådan, så jag ska ta mig tid att läsa ikapp. Behöver även göra en inpackning samt fixa händer och fötter, så intressantare än så blir det inte denna söndag. Känns i o f s superskönt med en "bara vara" dag emellanåt också, så jag klagar inte. Imorgon är det ju en ny arbetsdag och förhoppningsvis blir det en minst lika härlig och energifylld vecka som den gångna. Jag har två stycken kräftskivor att se framemot, dels en på jobbet på torsdag (dock inte bestämt om jag ska masa mig dit eller inte ännu) och dels en tjejkräftskiva på lördag tillsammans med mina kvinnliga vänner. Så mitt skaldjurssug kommer att bli stillat även kommande dagar, skönt att veta redan nu ;-)

Nu blir det till att svänga ihop en brunch, dock nästan för sent att kalla det brunch nu kanske? ;-)

Stor kraaaam ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Toppenfredag ni haft! Så fint och mycket tid du lagt ner i köket :) Kram

2009-08-23 @ 14:21:52
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Bella

Visst kan det vara skönt med en riktig slappardag ibland, här händer inte mycket idag heller, intalar mig att det är helt okej att inte alltid göra så mycket. Lite bloggläsning och en sväng till mataffären är det som kommer hända de närmsta timmarna här...



Hoppas du har en skön söndag och tack för en alltid lika inspirerande blogg :)



Kramar Bella

2009-08-23 @ 14:29:19
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Linalotta

Söndagar är ju perfekta dagar att bara slappa eller komma ikapp med sådant som tidningsläsande till exempel ;)



Njut av din lediga dag.

KRAM

2009-08-23 @ 15:05:23
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: simone

Han tog då en redig sovmorgon :) Jag med, till 14 sådär ^^

2009-08-23 @ 15:25:24
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: jessi

Maten ser god ut som vanligt! Jag har ju bjudit starwoman maten par gånger nu o alltid lika lyckat! Så tack!



Hoppas ni hade en god o mysig brunch!



KRAMISAR

2009-08-23 @ 15:48:26
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: tess

wow vilken toast! den had einte jag tackat nej till...häruppe i skogarna finns det huur mkt kantareller somhelst..jag har nog ganska många liter i frysen..men ändå är jag snål...använder mest dem till svampsåser osv... däremot trattkantareller har jag i mängder....snart e d dags o börja plockja dem oxå..jag tycker det år sååå rogivande att ta med dig fika och varmchoklad och ens tooor korg o bara gå bort några timmar och hitta skogens guld......plockar du ngt själv?



ha en härlig söndag!! kramkram

2009-08-23 @ 16:42:59
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Madeleine:

Ja det var en mysig och god fredagskväll! Älskar att husera i köket ;-) Kram



Bella:

Tack snälla! Ja visst är det skönt med slappsöndagar emellaånt, hoppas att din blir riktigt skön! Kraaamar



Linalotta:

Ja visst är det, såg att din söndag är precis som min, härligt tycker jag! Kram kram



Simone:

Haha - ja det var länge, men du var ju ett strå vassare ändå ;-)



Jessi:

Och du är ju gullig som vanligt med dina fina kommentar - tack gumman! Så kul för mig att du lagar maten jag tipsar om =) Kraaam



tess:

Jag älslar svamp och önskar att jag var ute mer i skogarna och plockade, lite svårt här där jag bor, men hemma hos mamma och pappa på landet där blir det mycket plockande. Jag och pappa har vart ute två ggr denna sommmar, så visst plockar jag själv, urmysigt och fridfullt! Lyx för dig som har frysen full, avundsjuk ;-)



Ha en fortsatt härlig söndag, Kramar!



2009-08-23 @ 17:12:49
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: cissi

Ser gott ut och lika fint som vanligt när du är igång. Du är allt något extra tycker jag, du inspirerar verkligen mig :) Kram Cissi

2009-08-23 @ 17:31:13
Postat av: Jenny

Alltså, du skulle kunna tänka dig bjuda mig på middag nån gång? ;)

2009-08-23 @ 23:38:16
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jenny:

Jag skulle lätt kunna bjuda dig på middag, hör av dig när du har vägarna förbi så svänger jag ihop något gott ;-) Kramis

2009-08-24 @ 09:11:56
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0