Smultronställe ♥

 
 
 
 

Godkväll sötnötter, här har ni en trött men glad och belåten kvinna efter ännu en bra dag denna första arbetsvecka. Efter jobbet har jag strosat runt på Södermalm i solskenet i timmar och varit bland annat en sväng i mina favoritkvarter runt Åseberget med gatorna Sågargatan, Lotsgatan, Skeppargränd, Åsögatan och Kvastmakarbacken. Det är verkligen något extra där och jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är så vackert och pittoreskt att det nästan gör "ont" i själen när jag promenerar omkring i detta område. Det är så lugnt, fridfullt och det känns som man färdats tillbaka i tiden där bland de gamla husen från främst 1700-talet med dess kullerstensgator. Man förväntar sig nästan att någon av Astrid Lindgrens sagofigurer ska dyka upp i gränderna och jag älskar denna plats. Jag kan gå där och strosa om och om igen och jag kommer förevigt ha denna plats i mitt hjärta ♥

Nu ska jag strax ta en dusch och sedan krypa i säng. Riktigt trött som sagt efter en eftermiddag med mycket frisk luft. Vi hörs imorgon igen och har ni aldrig varit på Söders höjder och kvarteren jag beskriver ovan besök dem nästa gång ni är i Stockholm...

Stor kram ♥

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Visst är det mysigt på Söders höjder! Det bästa med Stockholm är nog att det finns så mycket att se och uppleva, det känns verkligen att det här är en stad med en spännande historia. Man kan utan problem ströva omkring en hel dag på Söder och kika på husen, besöka någon av parkerna och upptäcka nya små pärlor och samma sak gäller för (alla) andra stadsdelar. Och om man till slut tröttnar på staden är det bara att åka en bit i valfritt vädersträck så finns det mer och mer och mer att upptäcka. Stockholm är verkligen fantastiskt (fast det jag kan sakna från Göteborg är lättsamheten och prestigelösheten som känns tydligare där, det är väl alla "goa gubbar" som gör det...).



Kram på dig och sov sött!

2009-08-19 @ 22:38:13
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Carolines hemligheter

Ja visst är det mysigt och du har ju sååå rätt i allt du skriver, finns ju en massa att upptäcka precis hela tiden! Sedan är det nog som du skriver om Göteborg lite mer lättsamheten och prestigelöst =) Goa gubbar helt enkelt :-) Sov sött! Kraaaaaaamis

2009-08-19 @ 22:55:12
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: MiaLisa

Söder är underbart! Vet inte vad jag tänkte på när jag fick för mig att flytta därifrån för 1 år sen. :-) Härligt att "se" att du mår bättre nu än i början av sommaren. Man blir lite berörd när en gullig tjej som du mår dåligt.

2009-08-20 @ 06:39:21
Postat av: Anneli

Fina, mysiga bilder! Skönt med en promenad, ska försöka komma ut idag.

2009-08-20 @ 07:16:43
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: jessi

Det är så mysigt där. Jag sökte jobb just i de röda husen men valde ett annat som var närmare centralen så slapp ta bussar o tunnelbana. Men förskolan var helt underbar i gamla vackra lokaler och fin gård...



Det är mysigt att promenera, man hinner tänka, koppla av o njuta.



KRAMISAR!

2009-08-20 @ 09:18:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Tindra

Jaa, jag hade tyckt om att strosa runt där oxå. Jag hinner verkligen aldrig med sådant. Är för stressad rent tidsmässigt men även i själen, tyvärr.



Passa på innan du får barn, och dagiskarusellen drar igång, då är man för trött.



Du verkar stå med fötterna på jorden du, och positiv, ödmjuk och genomtrevlig =)



2009-08-20 @ 11:02:30
Postat av: Annelie

hej hej,

Ja det ser verkligen jättemysigt ut :)! jättefin blogg du har! ha en fortsatt fin torsdagskväll:)

kram annelie

2009-08-20 @ 18:45:30
URL: http://hoswestbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0