Marinerade jordgubbar med grillad mandelmassa



Jag föll faktiskt för bilden i första hand till detta recept, men själva anrättningen låter inte helt fel den heller om jag ska vara ärlig. Grillad mandelmassa har jag aldrig hört talas om förut, men det är säkert sött och gott ;-) Jordgubbar i olika former är i alla fall aldrig fel. Kanske ska testa detta. Borde vara gott med sorbet till om man inte vill ha glass.

Ingredienser 4 portioner

1/2 kg jordgubbar

1 dl konc. fläderblomsdryck

4 myntakvistar

4 stora kulor glass, gärna jordgubb

4 tjocka skivor Mandelmassa


Dela jordgubbarna i halvor och lägg dem i en skål. Blanda dem med fläderblomsdryck och hackad mynta och låt det dra i 30 min. Grilla mandelmassaskivorna på båda sidorna tills de är varma och spröda på utsidan, men fortfarande mjuka på insidan. Servera bären med mandelskivorna och glassen.

Receptet kommer från Odense


Kommentarer
Postat av: jessi

Jag älskar mandelmassa så det här receptet är något för mig!



Ha en härlig onsdag goa söta mysiga Anna!



kramisar

2009-08-12 @ 07:27:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Philia

Riktigt läcker bild!!! Jag är sååå förtjust i smarriga matbilder! Receptet ska jag nog testa också. Enkelt och inte för mycket fett i den efterrätten...



Kram Philia

2009-08-12 @ 09:24:43
URL: http://houseofphilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0