Uppe bland takåsarna


Dynor samt kuddar har nu kommit fram ute på balkongen
den gångna helgen...


... Och det har tillbringats en hel det tid i sofforna..

Längtar tills jag fått planterat där ute också, då bir det
som en liten oas bland takåsarna.. ;-)
 

De senaste dagarna har av förklarliga skäl (läs: ljuvligt väder) tillbringats flitigt på balkongerna, både den stora och den lite mindre. Perfekt att kunna förflytta sig beroende på vart solen befinner sig under dagen. Det är verkligen lyx att kunna gå ut och sätta sig med en kopp kaffe, en tidning och samtidigt kunna blicka ut över Sjöstaden och lyssna till måsarnas skränande.

Nu så här när man är tillbaka bakom det stora skrivbordet med lite ny färg på nosen längtar jag tillbaka till de senaste dagarnas sköna och avslappnande leverne, men det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i denna vecka som ju faktiskt är en kortisvecka. Den ser dessutom för egendel human ut med endast ett möte inbokat i kalendern på torsdag morgon. Så, så här långt ser veckan riktigt bra ut!  

Nu är fikapausen slut här och jag måste återgå till skrivandet av min rapptort som ska in i veckan har jag tänkt.

Hoppas att er vecka blir toppen och vi hörs lite senare, då ska jag visa vad som mer fanns i mina shoppingpåsar från igår fanns endel nyfikna bland er läsare ;-)

Kram så länge

Kommentarer
Postat av: Anette

Åh så mysigt det är på bilderna! Skulle gärna bo som er ;)

2009-04-14 @ 10:09:17
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Zandra

Eran balkong ser helt ljuvlig ut!

Sol, Värme o ett glas rosé! Jag kommer :-D

Ha en toppen tisdag gumman och precis det är kortis vecka!! That we like!

KRAMAR

2009-04-14 @ 10:20:45
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad fint ni har, kan tänka mig att en hel del tid spenderas där när solen skiner!



Hoppas du får en trevlig vecka!

2009-04-14 @ 10:23:37
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Hanna

Gud vad fint ni har det:) jätte fint verkligen:) krams

2009-04-14 @ 10:30:54
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Ni har så himla mysigt på balkongen! Har inspirerats av den förut här i din blogg och samma sak nu. :)



En undring bara;

Har ni någon form av impregnerade överdrag till dynor och kuddar eller tar ni in dem varje gång? Även om det inte "når" att regna in så bra, så bidrar väl fuktig luft till mögel och annat, tänker jag mig.

Har själv funderat på att impregnera mina dynor till stolarna så man slipper bära in och ut hela tiden...

I veckan ska jag så lite ruccola i en låda, tänkte jag. Kärleksörten har övervintrat på balkongen och sedan blir det nog någon mer planta. Vad ska du plantera/så?



Kramis!

2009-04-14 @ 10:38:55
Postat av: Madeleine

Superfint! De rosa kuddarna är pricken över i:et :)

Många kramar till dig från mig

2009-04-14 @ 12:42:47
URL: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

Vilken härlig balkong,

hög mysfaktor & jag kan tänka mig att utsikten är fantastisk!



Hoppas veckan börjat bra,

ser fram emot att se fler shoppingfynd



kramar

2009-04-14 @ 14:25:54
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh Anna!! Jag ÄLSKAR din blogg och erat hem! Du inspirerar nåt kopiöst både med inredning, kläder och hur du lever.

Jag har dock en liten fråga och det är var du köpt den fina cylinervasen på bordet? Jag skulle så gärna vilja ha en likadan, den är ju så avändbar och kan placeras överallt. Tipsa gärna var jag kan hitta :-) Ha en supermysig kväll! Själv ska jag laga mat till mig och maken, sen blir det tv och överbliven kladdkaka... Längtar redan! kram från en trogen läsare

2009-04-14 @ 17:28:17
Postat av: Josefin

Åhh så fint!! Och vilken LYX med två balkonger. :)



Kramar

2009-04-14 @ 17:37:29
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Sue

Fyyyyyy vad jag är avis......du har börjat inreda din uteplats!!!! Det skär i mitt hjärta att jag inte kan det än....detta förbannade trädäck som vi ska lägga nytt vill inte slå sig ned!!!!



Puss

2009-04-14 @ 18:25:24
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anette:

Tack, man blir själv lite hemmablind ibland =)



Zandra

Sippa rosé på balkongen borde vi se till att göra i sommar hörrú ;-) Tänk på det! Hoppas du får en mysig kväll! Kraaam



Camilla:

Tack, det är väldigt skönt med balkongen, ska dock prydas med växter och liknande innan jag är riktigt nöjd, men det får bli lite varmare först =) Kram



Hanna:

Tack snälla vad söt du är =) Kram kram



Rebecca:

Tack du är snäll du =)



Vi har överdrag till sofforna, men jag ska ärligt säga att jag sällan använder det på vår och sommarhalvåret. Reser vi bort en helg eller längre brukar jag ta in dynor och kuddar, men annars får de stå ute denna tid på året och det har fungerat bra hittills =)



Vad kul att så lite sallad och sånt på balkongen, kanske man ska härma i en kruka ;-)



Ha en mysig kväll!



Kraaam



Madeleine:

Tack snälla och ja de rosa kuddarna blev lite sött i soffan håller jag med om ;-) Ha en mysig kväll!

Kraaam



Annas inspiration

Tack snälla, ja utsikten är det inte direkt fel på =) Hoppas du haft en bra dag och att din kväll blir lugn och mysig! Kraaaam



Hanna:

TACK, jag blir såååå glad och lite stolt när du skriver att du blir inspirerad av att läsa här inne. Du gjorde precis min kväll ;-)



Cylinervasen är urgammal och jag vet inte med säkerhet vart den är köpt, tror dock att den kommer ifrån IKEA en gång i tiden, har ingen aning om de har den kvar. Dock kan jag tipsa dig om att kika på Åhléns, för där har jag sett just cylindervaser i olika storlekar. Hoppas du finner vad du söker!



Ha en mysig kväll nu och en bit kladdkaka låter förövrigt mumsigt värre ;-)



Kram på dig min trogna läsare (blir sååå glad!)



Josefin:

Tack - var lite det vi föll för när vi såg planlösningn på lägenheten första gången att den har två balkonger, som sagt väldigt skönt att ha både morgonsol och kvällsol! Ha en skön kväll! Kraaamar





2009-04-14 @ 18:27:56
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Å vilken mysig balkong=)

2009-04-14 @ 18:28:38
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sue:

Du får helt enkelt hålla ut tills ert nya säkerligen fiiiiiina trädäck är på plats, då kan du sitta där och sippa vin och njuta och då komme rjag vara avis för du har ett stort trädäck =)



Ha en skön kväll!



Kram kram!

2009-04-14 @ 18:29:49
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Tack =)

2009-04-14 @ 18:30:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ååå..nå drømmer jeg om en sånn balkong. Utrolig fin, og så fine møbler. Skulle ønske jeg hadde det sånn på min balkong. Det blir det mange fine dager framover tenker jeg. : )

2009-04-14 @ 19:41:43
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elisabeth

Åhhh tack! Balkongen är väldigt skön att mysa på soliga och varma dagar. Möblerna köpte vi för 4 år sedan och de håller än, dock har det blivit solblekta.. :) Kram

2009-04-14 @ 19:50:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

ni har en helt ljuvligt balkong, så fint! Jag vill också ha!!!

2009-04-14 @ 20:28:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

jessi:

Ni får spana efter en lägenhet med stor balkong nu när ni letar nytt!!!

2009-04-14 @ 20:29:42
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej igen! Jag ska absolut titta på Åhléns. Där kan jag också tänka på mig att de har liknande. Tack för tipset!

Jag måste bara berätta, jag och mannen ska åka till New York på måndag! 2 veckor i the big apple. Det ska bli ljuvligt! Ska jag köpa hem nåt till dig? :-) Ha en mysig kväll! kram

2009-04-14 @ 21:12:52
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hanna:

Nu blev jag SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ avundsjuk på dig och er resa till NY och i två veckor dessutom. Shit vilken resa, jag måste verkligen se till att komma iväg dit någon gång! Har du varit där tidigare?



Ha en mysig kväll du också gulliga Hanna =)

2009-04-14 @ 21:39:08
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0