Påskmiddag i Sjöstaden


Förrätt: En passande sådan så här i påsktider, äggröra
med dill, gräslök, kaviar & en klick creme fraiche...

Citron & honungsgrillad laxfilé med en kall sås gjord på
creme fraiche, majonäs, rödlök, dill samt romkorn. Serverad
med pressad potatis samt färsk spenat & sugarsnaps...

Efterrätt: After eight muffins med en klick syrlig creme fraiche
som bryter av de söta bakverken perfekt. En färsk jordgubbe
på toppen som dekoration!

Godkväll på er ni som är hemma denna långfredagskväll. Här sitter vi mätta och belåtna efter en riktigt mysig middag med både öl, snaps och vin, så man känner sig nästan lite uppåt nu ;-) Middagen var i alla fall riktigt god om jag får säga det själv, lite härligt vårig på någotvis. Nu gör vi inte många knop här hemma, mörkret har lagt sig och jag sitter här i en skön mysoutfit och tycker att livet är rätt skönt och avslappnat. 

Imorgon är det påskafton och jag har tänkt ta en sväng på stan för skoj skull. Ska enligt uppgift bli minst lika underbart väder som idag så en fika i solen är väldigt lockande. Kanske kan jag få med mig maken ut på en tripp med bilen också om jag har tur! Sedan på kvällen får vi se vad som händer. Jag är rätt så partysugen just nu, men då jag vet att det blir party på påskdagen då underbara Lovisa ska komma hit en sväng och dricka vin känner jag inget hets/panik, men maken verkar ändå vilja ha någonslags liten fest imorgon också så vi får väl se om vi kan dra ihop något helt enkelt det återstår att se!

Vill passa på att tacka söta Therese för att hon gav mig och en annan bloggerska utmärkelsen "Your blog is fabulous" häromdagen där hon skrev:

Dessa två är långt ifrån alla bloggar jag oftast besöker varje dag men dessa tjejer verkar verkligen ha det där lilla extra. Ni får mig inspirerad med era härliga blogg-mixar av ytligt och personligt. Trots att jag inte känner er (men hoppas en dag ha tillfälle att springa på er) verkar ni vara underbart rara, ödmjuka och sympatiska personer.

TACK SNÄLLA jag vill ge den tillbaka till dig Therese för att jag tycker mycket om din blogg också. Har följt den sedan lilla Saga låg i din mage och jag tycker om mixen i din blogg, så varsågod =)

Ha en fortsatt skön kväll så hörs vi!

Påsk-kraaaamar  

Kommentarer
Postat av: Bertil

wow härlig blogg! en stil helt i min smak! hit kikar jag gärna in igen!



mvh Linda

2009-04-10 @ 21:48:22
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Bertil:

Vad kul, välkommen åter säger jag bara =)



Glad påsk på dig Linda och Bertil =)



Kram!

2009-04-10 @ 21:56:22
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Åh, vad mysigt att du uppdaterade precis när jag satt här och tittade. :)



Ha en fortsatt härlig påsk! Här har vi hunnit med både lättlagad och supergod påskmat, i trevligt sällskap som fick komma på spontant middagsbesök. Sånt kan ta mig 17 vara trevligare än välplanerade bjudningar, eller hur? :)



En hel del hemmafix och annat har också hunnits med och vad härligt det känns med så produktiva dagar! :)



Massor kramar!

2009-04-10 @ 22:06:38
Postat av: Anna

Vilken smarrig middag,

du verkar så himla duktig i köket :-)



Påskkramar

2009-04-10 @ 22:11:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Ser himla smarrigt och PROFFSIGT ut!!

GLAD PÅSK på er!



kramar!

2009-04-10 @ 22:30:29
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Låter som du haft en riktigt bra långfredag med trevlig besök och god mat, kan aldrig bli fel =)



Önksar dig en riktigt glad påsk och hoppas att din påskafton blir toppen!



Kramar



Anna:

Tack snälla - jag tycker att det är väldigt skoj att laga och piffa med mat och har gjort i många år så man har väl lärt sig och sedan även snappat upp från riktiga kockar =)



Kramis



Fru Evelina

Tack snälla =)



Glad påsk till dig också!!!



Påskkramar

Anna

2009-04-10 @ 22:35:04
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Mums!

Själv glömmer jag att ta bilder på maten min då jag oftast är så hungrig så jag hinner börja tugga på den...fniss.



Kul med spontanfester - brukar bli bra!



Kramar och trevlig lördag på stan. Själv landar jag nog i en solsäng på verandan om solen vill det.

2009-04-11 @ 00:50:49
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Sue

ååååå det ser fantastiskt gott ut!!!! Vad du är duktig!!!!!



Ville bara skicka en snabb Påsk kram till dig!

Hoppas du njuter av solen och mår bra!



Kraaaam

2009-04-11 @ 09:49:24
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Låter som en perfekt kväll hemma hos er i Sjöstaden. Och vilken meny - mums!

Alltid lika vackra bilder när du är i farten ;) Måste visa upp din blogg för svärmor tror jag, hon kommer garanterat falla pladask för flera av dina recepet!



Hoppas du får en wonderful påskafton! Kraaam

2009-04-11 @ 09:50:27
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Mumsig middag, våra middagsplaner med Susan blir inte av för hon är sjuk, stackarn så jag får kolla lite bland dina & kattas recept o recept.nu för att klura ut något bra! (kommer absolut inte på något själv utan hjälp som du vet!)



Nu ska matsäcken packas o ut i naturen en sväng med maken, det är planen för idag!



Njut av solen på en härlig Sthlms uteservering, det låter som en bra plan! (vi får se om du hittar något fint på stan att visa upp i bloggen!)



kramar!

2009-04-11 @ 09:59:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken underbar påskmiddag Anna, mums.



Många kramar Therese

2009-04-11 @ 13:46:49
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad gott det såg ut att vara. Det får jag testa att göra någon gång. Själv så har jag grillat fläskfile i + 4 grader ute..br br..



Glad Påsk!

2009-04-11 @ 20:07:51
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0