Kvällens dilemma..

Tisdagskväll och jag är ganska nyss hemkommen efter en riktig bra dag! Jag har jobbat duktig och fått mycket gjort, jag har hittat en möjlig outfitkandidat till festen 20 september (beställde den svarta klänningen i inlägget nedan) och jag har power walkat mig härligt svettig hem. Nu ska jag äta min egengjorda "Ceasar sallad" bestående av romansallad, krispsallad, krutonger, chicky bits, parmesanost samt en light variant på den vanliga ceasardressingen (receptet längre ner), till det ska jag dricka vatten för jag törstar som en uttorkad kamel idag =) 

Kvällens dilemma kommer att vara vilket program på tv:n jag ska välja kl 20:00, ja ni hör ju vilket underbart enkelt liv jag har. Men jag har länge tyckt att det varit dåliga program, men ikväll har de naturligtvis lagt fyra olika program som jag skulle kunna tänka mig att se, SAMTIDIGT! Top model, Roomservice, Bygglov och Sommarkrysset, det sist nämnda endast för att se Perrelli, så det kan jag ju klara att sappa och tajma in just när hon är med även om jag väljer att titta på något annat, men jag kan inte sappa mellan fyra olika program, eller kan man kanske det? Ja jag ska banne mig testa.. ;-)

Nej nu måste jag äta, magen kurrar, på återseende!
 

Bild: Privat

"Ceasardressing de light"

2 Vitlöksklyftor
2 ägg (både gulan & vitan)
1,5 dl fint riven parmesan
2 sardeller
2 dl kesella (1%) 
salt o peppar

Mixa allt utom kesellan i en mixer. Tillsätt sedan kesellan klickvis. Krydda efter smak!
 
Smaklig och mager måltid =)

Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja alla dessa roliga I-landsproblem ;-)

Hoppas det löser sej, hahah!

KRAMIS

2008-09-09 @ 19:54:21
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Katta

Chicky bits alltså? Hm... Måste jag nästan testa! =)



Skönt att läsa att du valde den svarta klänningen. Snyggare än den blå klänningen, säger jag som älskar svart och har svårt att köpa ett plagg i någon annan färg. Jättesnygg modell med volangerna. Lite ditt tema i år så jag hoppas den passar som handen i handsken!



Ha en mysig kväll, kraaaam

2008-09-09 @ 20:18:37
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Zandra

Tack tjejen! Ja visst löser sej allt ;-) Bara vägen dit som känns låååång. Men med tiden så ;-)

Har bara gjort ett tokigt val tror jag... men men snart är jag nog förhoppingsvis tillbaka hihi.

KRAMIS

2008-09-09 @ 20:23:01
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Zandra

Haha Å gulle dej! Jo men visst handlar de om jobbet. Ingen som är dum men de känns bara inte helt rätt så det är lite jobbigt. Men det löser sej förhoppningsvis snart... Så håll alla tassar du kan ;-)KRAMEN

2008-09-09 @ 20:41:32
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Chicky bits har en gång varit en favvo, men det är ännu godare att göra egna..även om det är lite krångligare än att plocka ur en påse ur frysen.

En annan god sak är Caesar sallad med kalkonbacon=)

Sov så sött!

2008-09-09 @ 21:20:27
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin S

Mumsmat du fixade till ikväll. Här har jag och MacFrienden Maria ätit tacos och kollat film/tv. Mysigt =) Hoppas du lyckades zappa in Perelli. Hon var riktigt bra och sjöng ju älskade Tusen och en natt. Natti natti !

2008-09-09 @ 22:34:46
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0