Tapetsugen..

Jag är som bekant för er som läser bloggen inne på att fixa till i sovrummet med vit säng och hela det där kittet. Nu har jag fått ännu en tokig ídé, haha! Jag vill tapetsera eller rättare sagt jag tänkte att min älskade far kanske kunde hjälpa till med en liten fondväggstapetsering när han och mamma kommer hit i början av november. Min chef och hans fru sålde sitt radhus för ett tag sedan och jag var då så klart på Hemnet och snokade och fann en tapet som jag blev förälskad i, som de just hade som fondvägg i sitt sovrum. Frågade B vart ifrån tapeten kom men han mindes inte, så jag har jag snokat vidare bland tapettillverkare och jag tror att jag kan ha funnit åtminstone en som är väldigt lik. Det är en vit tapet som man bara ser medaljongerna från vissa vinklar beroende på ljuset. Supersnygg tycker jag och diskret. Måste nog att ta och kika lite närmare på den här i veckan. Tapeten kommer från Borås Tapeter, Moment art 8916

Inte lätt att se den kanske ;-)

Bild: Borås Tapeter

Kommentarer
Postat av: Caroline

Den har jag & min sambo i vårat sovrum. :) Den är jättesnygg!

2008-09-21 @ 22:25:56
URL: http://hill.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh nu blev jag avis för den ser superfin ut tycker jag! Har du ingen bild på sovrummet =)

2008-09-21 @ 22:27:43
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Christel

Precis sådan jag letat efter!

2008-09-22 @ 00:19:59
URL: http://christabelle.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag försöker också övertala min sambo att få tapetsera över den nuvarande grå fondväggen med en vit, men det går sådär :) Jag älskar fondväggen vi har i vardagsrummet, den är också vit med ett diskret mönster, du ser den på bilden på mig som jag tog ganska nyligen när jag sitter i soffan med det nyklippta håret :)

2008-09-22 @ 08:21:30
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Madde

God morgon Anna!Har du återhämtat dig efter balunsen=)?Den där tapeten ser ju jättesnygg ut!Lite lagom sådär,jag är ju själv lite allergisk mot just fondväggar men är dom lite mer diskreta tycker jag att det kan vara riktigt snyggt på rätt ställe!Hemma hos mig gör det sig dock inte alls eftersom jag har ett hus från mitten på 1800 talet med trägolv,kakelugnar,breda lister och allt annat som hör ett gammalt hus till,dvs sneda väggar osv=)Ett litet tips i tapetväg är att kika på Decoramas kollektion Charm,där hittade jag mina nya till vardagsrummet.Jag valde en vit med smala ränder som är lite silver-vit-skimrande,låter lite suspekt men det blev jättebra!Det fanns en vit med medaljonger i samma skimrande färg,hur snygg som helst så det tycker jag absolut du ska kika på!Ha en bra dag nu,kramisar!

2008-09-22 @ 08:47:27
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Superfin:) Påminner om en tapet jag vill ha, Duro paviljon silver. Oxå grymt fin:) Kram

2008-09-22 @ 08:57:47
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Anna & Emil

Hej snygging! Den tapetern är jätte fin, har oxå kikat på den :-) Glöm inte att hojta till om ni vill bli av med sängstommen. Hälsa gubben från oss ;-)



Kramar

2008-09-22 @ 11:54:52
Postat av: Josefine

Jag tapetserade samma tapet fast i lila för två år sedan i vårt sovrum. Jag gillar den fortfarande jättemycket! Tapeten är lite metallic vilket får effekten att tapeten får olika utseende i olika vinklar som du beskriver. Om jag flyttar skulle jag mycket väl kunna tänka mig den vita istället!

2008-09-22 @ 12:52:03
Postat av: Johanna

hej på dig

2008-09-22 @ 16:24:54
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Emelie

Den är supersnygg! Skulle säkert passa perfekt hos er!

Jag är sugen på en vit tapet med medaljonger till vardagsrummet, men frågan är hur mycket tid och pengar man orkar lägga ned på en hyresrätt...Kram

2008-09-22 @ 18:11:25
URL: http://emmi82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0