Kartell Gé har flyttat in!


Bild: Privat

Måndagkväll och jag har precis landat i soffan efter en dag som gått i tvåhundra knyck, minst! Direkt efter jobbet stack jag för att kika efter en "back-up-klänning" till lördagens festlighet. Känner att jag måste vara förberedd på att klänningen jag beställt inte hinner komma eller inte passar(!) men jag fann INGENTING!!! Provade 3-4 klänningar som var riktigt, riktigt fina, men bara på galgen visade det sig för jag såg absolut inte klok ut när de väl kom på den här kroppen. Det gick så långt att jag nästan blev förbannad i provhytten. Varför är det alltid så att när man är ute efter ett visst plagg hittar man INGET, när man inte är ute efter att handla alls finner man mängder med kläder som sitter snyggt och som faller en i smaken, grrrrrrrrr!

Jag mjuknade dock rejält i humöret när jag efter mina irritationsutbrott i provhytterna klev in i inredningsbutiken "Home in Harmony" och fann MIN lampa!!! Dubbel glädje strax efter när jag insåg att de hade lampa på lager dessutom. Jag som hade tänkt beställa den och var förberedd på att få vänta si sådär 4 veckor, så lyckan var TOTAL. Skit i klänning till på lördag jag virar in mig i ett lakarn eller vad f*n som helst, det spelar ingen roll för nu äger jag finaste Kartellen och jag LÄNGTAR tills den hänger ovanför vårt elipsbord!!! Lampan är så läcker så jag kanske kan använda lampskärmen som kjol på lördag eller kanske INTE med tanke på att den är transparent/gråaktig plus att jag inte har blivit skapt med någon vidare putrumpa värd att visa upp, så jag kanske låter bli ändå, platt stjärt i en lampskärm = Ingen hit! Haha!

Nu har vi ätit kycklingspett med ris och sallad, darlingen har somnat i soffan framför tvn och jag sitter här och knattrar på tangenterna. Köpte med mig en Plaza Interiör hem från Willys och i brevlådan väl hemma låg Residence och väntade så nu har jag inredningstidningar att plöja igenom, Yippi, först ska jag bara ta upp lampan ur kartongen än en gång och bara röra vid den lite, lite till ;-)

Ha en soft kväll gott folk!

Kommentarer
Postat av: Madde

Go´kväll! Nu är jag här igen...Snälla anmäl mig inte för stalking för jag har hört att det är höga straff på det...=)Hinseberg nästa iksom,nej tack,hahaha!

Otroligt snygg lampa du inhandlat då,jag är övertygad om att den kommer att göra sig alldeles, alldeles perfekt hemma hos dig! Jag är oxå på lampjakt till mitt snart -förhoppningsvis- nyrenoverade vardagsrum! Jag är helt inne på en riktigt maffig takkrona i lite gammaldags stil, vi får väl se vad jag finner! Nu är det bara att hoppas att det blir färdigt SNAAAAAAART för nu börjar jag bli riktigt trött på att bo i ett hem som är i paritet med en krigszon....Hoppas det löser sig med klänningsbestyren snart, att det ska vara lika besvärligt varje gång! Förstår inte det där....jag är precis likadan men varför egentligen??!! Inte fasen tänker jag något större på vad min omgivning har på sig när man är ute på galej! Men men typiskt kvinnligt i allmänhet skulle jag tro=) Fast jag tror säkert att även lampan skulle klä dig;-)Har du fått allt annat så har du säkert även begåvats med en rumpa värd att visas upp i genomskinlig plast=)Livet är allt bra orättvist, en del får allt;-)Ha det bra och var rädd om dig!Kjaaaaam

2008-09-15 @ 21:52:38
Postat av: Ana

Ååå jag älskar kartell:-)

2008-09-15 @ 21:53:35
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Malin S

Sötaste Anna ! Här har du lagt dina små tassar på en alldeles fabulös taklampa, congrats =) Kramis.

2008-09-15 @ 21:58:39
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha.. så är det alltid när man ska shoppa- de gånger man inte behöver något eller plånboken är tom då hittar man hur mycket som helst!

Hoppas klänningen hinner komma!



Läckraste lampan har du lagt vantarna på iallafall!

Kram!

2008-09-15 @ 22:26:07
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna

Madde:

Du är ALLTID välkommen in hit =) Tack, ja jag gillar lampan massor, men jag kan lova att den inte skulle klä mig, haha! sov sött! Kraaamiz



Ana:

Jag också =)



Malin S:

Thx ;-) Bamsekram!



Emelie:

Ja visst är det irriterande när man inget finner när man "måste" Hoppas att klänningen hinner komma!!!



Ja visst är lampan snygg och ännu finare kommer den vara väl i taket =) Kramar

2008-09-15 @ 22:31:58
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack så mycket! :) Vad snygg lampan var! Ett riktigt kap! ;) Kram

2008-09-15 @ 23:59:40
URL: http://hill.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kan känna igen den där känslan man får när man hittat precis vad man är ute efter. Underbart! Det kommer att bli jättefint över ditt vita kökmöblemang. Kram

2008-09-16 @ 08:09:22
URL: http://lillasysterofriends.blogg.se/
Postat av: Tina H

Jättesnygg. Kolla gärna in min lampa... finns bild på den i ett av mina senaste inlägg i min blogg. Me love! :-) Men den där skulle jag också vilja ha :-)

2008-09-16 @ 10:16:49
URL: http://mammatilltva.blogspot.com
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Grymt fin lampa:) Var den dyr? Kram

2008-09-16 @ 12:18:37
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Utmaning...

Hittade en kul utmaning till min svägerska. Fram med mobilen och kolla din kontaktlista......



Har du pussat nummer 2?





Vad har du för relation med nummer 20?





När ska du träffa nummer 30?





Är nummer 18 söt?





Vad var ditt första intryck av nummer 13?





Gillar du nummer 14?





Har du träffat nummer 3 den senaste månaden?





När ska du träffa nummer 26 nästa gång?



Är du nära vän med nummer 23?





Har du gått på bio med nummer 4?



Skulle du kunna gå ut med nummer 35?



Vad pratar du och nummer 5 oftast om?



Skulle du kunna ge nummer 9 en kram?





Vad har du och nummer 24 för relation?

.



Vad skulle du vilja göra med nummer 25?



Vad är det bästa med nummer 8?





Brukar du och nummer 16 träffas?



Sen skickar du givetvis utmaningen vidare till de du vill!! Kram

2008-09-16 @ 13:17:09
URL: http://marikrokodil.blogg.se/
Postat av: Anna

Sååååå snygg, den kommer göra sig fint i ert hem :-) Kram Anna

2008-09-16 @ 13:44:57
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Linalotta

Ska bli spännande att se den på plats!



Ha en bra kväll.

2008-09-16 @ 18:03:39
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Katta

Ska bli superspännande att se hur den blir när den kommer upp! I köket eller vardagsrummet..?



Kraam kraaam

2008-09-16 @ 19:21:05
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

Till alla:

Tack!



Kristina-Novemberbröllop:

Den kostade strax under 1 600 kr =)Kram



Katta:

Tanken är just nu över vardagsrumsbordet, men kanske ändrar jag mig =) Kram

2008-09-17 @ 11:32:33
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0