Trevlig söndag!


Marshmallows i skål som jag ärvt från min mormor & morfar.

Söndagkväll och det är först nu jag har sjunkit ner i sköna soffan och bara tar det lugnt. Öppna spisen är tänd och magen är mätt och belåten av smaskig äppel och kanel smulpaj med vaniljsås. Vi har haft besök av min söta barndomsvän Linda och hennes karl Anders som är på besök i Stockholm i några dagar, så det har blivit både eftermiddagsfika och sedan även en improviserad söndagsmiddag innan de åkte vidare. Så mysigt att träffa dem och umgås då det annars är väldigt sällan vi ses bara vi, annars brukar vi vara ett gäng som träffas några gånger om året, men nu blev det som sagt på "tu man hand" vilken var riktigt trevligt! 

Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av suset från diskmaskinen som arbetar för fullt med dagens disk och slötitta lite på tv:n innan läggdags. Känner att jag måste ladda inför kommande vecka. Mycket står på veckans schema, tisdag till Gävle, onsdag på seminarium hela dagen och torsdag redovisningar och nästa helg åker jag och darlingen söder ut för en helg på västkusten. Så ingen rast ingen ro de kommande dagarna, så nu ska jag verkligen bara vara resten av kvällen. Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Malin S

Surret av diskmaskinen är faktiskt avkopplande. Man är lättad över att inte behöva ägna sin dyrbara tid (som kan spendreras till att läsa glossiga magasin, äta praliner och gosa med maken istället) åt att handdiska ;) Stämningsfullt foto du knäppt av, myyyys ! Kramar från mig.

2008-10-05 @ 21:42:27
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mysigt att få "rå om" sina vänner ibland!

Hoppas du får en fortsatt skön söndag sweetie!

Kram

2008-10-05 @ 21:53:43
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna

Malin S:

Ja jag tycker faktiskt att surret av diskmaskinen är avkopplande och mysigt/hemtrevligt. Jaså du gillade mitt "godiskort" ;-) Tack, sov sött! Kramar



Emelie:

Ja det är faktiskt mysigt, saknar mina vänner hemifrån mycket, därför så kul när de tar sig tid att komma på en fika när de har vägarna förbi =) Sov sött! Kramar

2008-10-05 @ 22:29:26
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mary

Blev inspirerad och gjorde en egen variant av din höstlasagne. Det blev lasagne med köttfärs, trattisar, morötter och din bechamelsås i receptet. Ha en bra start på veckan i morrn! Natti natti ;-D



marysfavoriter.blogg.se

vintips.blogg.se

2008-10-06 @ 00:09:46
URL: http://vintips.blogg.se/
Postat av: Anna

Mary:

Din lasange lät supergod kul att göra om recept till sina egna ;-) Ha en skön måndagskväll! Kram kram

2008-10-06 @ 21:33:24
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0