Honungsglacerade spareribs


   
   
Bilderna på sofforna och vilstolen på balkongen har jag med bara för att jag "stolt"
vill visa kuddöverdragen jag köpte på Bali. Jag inhandlade en massa olika varianter 
där för nästan inga pengar alls!


Vad det är GOTT med potatis när man vart utomlands ett tag. Jag hade verkligen cravings efter potatis när vi kom hem, därför blev det färskpotatis och egengjorda honungsglacerade spareribs som jag först kokade i nästan två timmar(!) sedan penslade jag på glazen under grillningen, blev verkligen supergott. Jag har aldrig gjort spearribbs innan och det var inte sista ggn jag gjorde dem i sommar kan jag meddela. Hade en liten sallad med mangold, mache och ruccula med skivade jordgubbar och ringlad balsamicocreme över (min nya last, såååå gott)

Nej, nu ska jag städa av här lite granna inför midsommarlunchen imorgon, sedan ska jag lägga mig, blev inte mycket sömn på planet. Förresten, vi köpte en ny vodka på flygplatsen, Absolut Mango som jag tycker lät supergod. Köpte dessutom frusen mango i bitar idag då jag kom på att man kanske kan mixa dem i en mixer (frysta) och sedan blanda med lite av Absoluten och ev kanske lite limejuice, så vips har man en Frozen Mango a´la Anna =) Ska testa framöver och kan återkomma med resutatet.

Nu måste jag ta tag i städningen innan mina ögonlock rammlar ner. Vi hörs, vad härligt att vara hemma så jag kan blogga mer igen! 

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men så gott! Nu vart jag ju nästan hungrig igen ;-P

Det är så kul att du är hemma igen, har saknat dina dagliga inlägg som bara den ;-D

Sov gott och ha en underbar helg! Kram

2008-06-19 @ 20:52:19
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Hej syrran!

Tänkte bara välkomna er hem till den svenska sommaren igen! Skit också, kommer ju säkert att bli jävligt upplyftande att sitta i ett sketet förtält i Varberg imorgon medans regn och blåst gör vad de kan för att jaga iväg oss. Men med nubbe i glasen och goda vänner runt omkring en så ska det nog gå bra. Som sagt, välkomna hem. Det känns tryggt att ni är hemma igen. Zandra (alltså min alldeles egna) hälsar också! Kram! PS. Du använder samma honungsglaze som jag ser jag. Visst är den go?! DS.

2008-06-19 @ 21:39:32
Postat av: Anna

Brorsan:

Nä men har du hittat in hit? vad skoj och kul att skriver några rader =) Ja glazen är riktigt mumma måste jag säga ;-) Ja det känns skönt att vi är hemma i Sverige igen, borta bra med hemma bäst. Hälsa din söta Zandra så gott och du kan du inte skicka över bilder från bröllopet? Jag/vi vill så gärna se, du tog ju på bakleserna och allt det jag har så dåliga på när de stod på ställningen, du hade ju så bra kamera och fotade med också! Ha en trevlig midsommar i förtältet i varberg, här ska det bli växlnde sol och 21 grader så det verkar ju lovande =) KRAAAAAAAM

2008-06-19 @ 21:45:48
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Maken

Hej kärlek!



Tack för den goda frukosten och för att Du är så underbar! Ser fram emot midsommarfirandet!



kyssar



//Maken

2008-06-20 @ 06:50:31
Postat av: Anna

Maken:

JAG ÄLSKAR DIG!!! Kyssar, Frun

2008-06-21 @ 12:08:15
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mary

Låter ljuvligt gott med honungsglacerade spareribs, det måste jag testa!!! Får jag fråga var era soffor på balkongen kommer ifrån? Letar efter liknande ;-D Kram Johanna



marysfavoriter.blogg.se

vintips.blogg.se

2008-06-23 @ 22:17:38
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0