Masquerade ball


Min och makens ansiktsmasker vi ska ha imorgon.... Läckra va? ;-) 

Imorgon är det som alla vet Nyårsafton och vi avslutar detta fantastiska 2008 med en maskerad bal. En fest i lite samma stuk som den som karaktären Charlotte York i "Sex And The City" går på i avsnittet "Three's a Crowd" från första säsongen, med ögon/ansiktsmasker. Allt inför morgondagen är som jag tidigare nämt klappat och klart, så det blir till att resa till Uppsala under dagen, checka in på hotellet, svida om till den svarta volangdrömmen och trippa i höga klackar till festligheterna som börjar klockan 18:00. Vi har såklart inhandlat varsin mask kvällen till ära, jag en ögonmask man håller i handen i silver och maken en riktigt läcker venetiansk mask i samma kulör, till det kommer han ha svart smoking.
 
Jag ser framemot kvällen och det känns faktiskt ganska skönt att för en gång skull inte behöva bry sig om meny, matlagning och all annan planering, även om jag tycker att det är oerhört skoj det också. Detta år blir helt enkelt serverade tre-rätters vid dukade bord bland gamla och nya bekantskaper. Efter middagen blir det dans och nyåret kommer på klassisk manér skålas in i Champagne vid tolvslaget. Sämre kan man ha det om du frågar mig ;-)

Hur firar du morgondagens nyårsafton? 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Vilken flärd! Jag tog precis en paus, imorgon ska vi ha fest för 14 personer hemma. Det är lite att förbereda men det känns kul samtidigt! För att jag inte ska däcka imorgon när jag väl sätter mig ner så förbereder jag så mycket som möjligt idag (maken jobbar kväll så jag har inget bättre för mig :-)) Ha en underbar kväll och nyårsafton! kram Hanna

2008-12-30 @ 18:23:16
Postat av: Louise B

Imorgon ska vi ha middag här hemma, 3 rätters eller 4 egentligen då det blir 2 efterätter :). Så idag har det storhandlats och städats. Kommer bli mycket trevligt :)

2008-12-30 @ 18:58:07
Postat av: Anna - Starwoman

Hanna:

Oj.. 14 personer är ganska mycket folk, vad duktig du är! Allt kommer gå galant, är som vanligt nyfiken på vad som ska bjudas på ;-) Säkert något jättegott! Önskar dig en underbar nyårsafton imorgon! Kram, Anna



Louise B

Lät ju inte helt fel med två efterrätter ;-) Hoppas ni får en kanon trevlig nyårsafton! Kramar, Anna



2008-12-30 @ 19:02:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi skal ha middag hjemme hos oss. Vi blir seks gjester.



Forrett: Scampi marinert i søt chilisaus, servert med butterdeighjerte og tzatsiki



Hovedrett: Kalvestek med fløtegratinerte poteter, tomat&mozzarellasalat og sopp til.



Dessert: Sjokoladefondant med vaniljekesam og blåbær.



Drikke: Champagne og italiensk rødvin!



Deres nyttårsaften høres jo også veldig fin ut!:)

2008-12-30 @ 19:06:55
Postat av: Zandra

Ååå låter verkligen som att ni kommer få en otroligt rolig kväll!



Vi ska fira in de nya med vänner i Vällinby, tradition sen säkert 5 år tillbaka!

Ska bli kul! ;-)

Ha en mysig kväll,

KRAMAR

2008-12-30 @ 19:08:20
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Malin S

Vilken flådig och cool nyårsafton ni kommer ha ! Hoppas det blir schyssta schlagers på dansgolvet ;) Vi ska för en gångs skull inte ha bjudning hemma. I år njuter vi av middag med temat lyx i Göteborg hos vänner =) Fast jag står för desserten. Får bli panna cotta. Undra bara hur man kan lyxa till den ?! Förslag ? Gott slut på 08 och gott nytt 09 ! Kramar.

2008-12-30 @ 19:09:51
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna-igen

I år satsar vi på ganska enkel meny; Plockmat till förrätt (oliver, fetaost, sesampinnar, korv m.m.) + drink. Sen ska vi ha hemgjord pizza till huvudrätt, olika smaker såsom parmaskinka & basilika, ost & skinka, räkor och vitlöksost m.m. Tiramisukaka till efterrätt. Egentligen hänger det inte ihop i något tema, men vad sjutton. Vi ska ha trevligt i slava i köket! Vi vet att våra vänner gillar sån här mat så då kör vi på det :-) Sen har vi naturligtvis fixat snacks och godis, ev ostbricka efter tolvslaget (ingen brukar vara sugen) + frukost till övernattande gäster.

Nu har jag precis gjort din kycklingrätt med tomat och saffran. Mycket gott! Tack för receptet! kram Hanna

2008-12-30 @ 19:10:29
Postat av: Linalotta

Oj så skoj det låter.

Jag är inte så mycket för nyårsfester, men er hade jag inte tackat nej till ;)

Jag ska fira med brorsorna här hemma. Blir nog riktigt kul tror jag!



Kram

2008-12-30 @ 19:50:35
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Theresé

Åh vad härligt det låter med en riktig bal :)

Maskerna var urläckra! Har själv varit med på en venedig-fest en gång och det var så otrolig kul att se folk verkligen klä upp sig så snyggt och vifta med sina masker...

Ska bli kul och se sen när du kanske lägger upp en bild eller två!



Ha en riktigt härlig och underbar nyårsafton!

Kram

2008-12-30 @ 21:00:55
Postat av: Anna

Låter som ett roligt nyårsfirande, min blir lugn.

Har en liten fråga har du något i håret innan du lockar de?

2008-12-30 @ 21:11:56
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Anonym (gissar dock att det är grombaben? ;-))

Din meny lät supergod, jag kommer till Norge imorgon istället ;-) Gott Nytt År! Kramar



Zandra:

Jag älskar traditioner, så kul och träffas ett gäng en sådan dag, bal kanske blir min tradition vem vet ;-) Kram



Malin S:

Jag hoppas också på schlagerdängor på dansgolvet, annars blir jag besviken ;-) Vad kul det låter med ett lyxtema och pannacotta är ju asgott. Pasionsfrukt on the top är en riktig hit tycker jag presonligen, det enda tipset jag kommer på så här på rak arm =) Gott nytt till dig också! Kramar



Hanna igen:

Det lät ju perfekt mat för att laga till så många, massa smaskiga saker. Vad kul att du testade saffranskycklingen, jag tycker at den är väldigt god =) Gott nytt år och lycka till imorgon som värdinna ;-) Kram



LinaLotta:

Önskar dig en riktigt kul nyår med dina brorsor =) Kram



Theresé:

Ja jag tycker att dte ska bli riktigt spännande med allas masker ;-) Lovar att det säkert kommer någon liten bild eller två från balen senare =) Gott Nytt år och på återseende hoppas jag =) Kram



Anna:

Jag hoppas att det blir skoj i alla fall =) Jag brukar inget ha i håret när jag vågar det utan jag kör på tort hår bara! Ska du våga/locka håret imorgon?





2008-12-30 @ 21:25:35
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

wow vilka masker ni kommer bli superläckra :-) Vi firar in det nya året med goda vänner 12 vuxna och 13 barn, fullt hus mao .... Trerätters och iskall skumpa ska det bli :-) Kram och ha en trevlig fest fr anna

2008-12-31 @ 09:41:26
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: grombaben

Haha, det var meg ja! Navnet ramla visst ut:)



Hehe, dere får ta dere en svipptur, kaldt er det også, så du kan bruke pelsen:)

2008-12-31 @ 10:11:56
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: Emily

Låter underbart roligt :) Och ja, man kan verkligen ha det sämre. T.ex att ligga hemma och vara magsjuk på nyårsafton som jag :( Hoppas du får superkul ikväll!



Gott nytt år! :)

2008-12-31 @ 10:34:32
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: Anna - Starwoman

Anna:

Tack, ja de är lite coola tycker jag ;-) Oj fullt hus verkligen, men lät helt underbart! Gott Nytt År och en bamsekram, Anna



grombaben:

Haha - jag tänkte väl att det var du ;-) Idag är det frostigt här också så jag kan ha pälsen, yippi! Gott Nytt År! Klem ;-)



Emily:

Stackars, stackars dig, försökte skriva på din sida, men det uppstod fel hela tiden? Hoppas i alla fall att du kryar på dig! Gott Nytt År och stor kram!

2008-12-31 @ 10:52:06
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0