En vecka till julafton


Ursött papparkakshus från Arla köket..

Godmorgon bloggen, nu är det exakt sju dagar till självaste julafton. Själv ska jag jobba in i det sista, så det blir till att packa bilen med make, klappar, saffransmuffins och allt annat som ska med och åka mot västkusten och våra familjer på eftermiddagen dagen före dopparedagen. Visst har jag fixat lite julstämning hemma, men jag kan ju inte direkt påstå att barndomens förväntningar inför julafton infinner sig längre. Just på julen önskar jag att jag fick vara barn igen och vara så där härligt ovetandes om att tomten bara är ett rent och skärt påhitt. Minns att jag var runt 6 år när jag förstod att tomten bara var en vän till familjen, mina föräldrar förklarade att jag skulle låta bli att avslöja detta för lillebror för han skulle själv få upptäcka "hemligheten" i sin om tid. Jag minns faktiskt inte om jag ändå senare ryckte hans tomte-tro ifrån honom eller om jag faktiskt höll mig i skinnet och teg... ? Minns du Johan? Om jag förstörde din barndomsjular fortare än nödvändigt ber jag om ursäkt så här 25 år senare ;-)

Nu sitter jag som vanligt vid denna tiden på jobbet bland akter, papper, villkor, TSL (trafikskadelagen) och med två-tre olika fönster öppna på datorn med påbörjade Worddokument. Igår fick jag dessutom en uppgift i knät att så snart som möjligt skapa ett frågeformulär som ska underlätta arbetet för företagets skadereglerare vid handläggningen av vissa stöldskadeärenden. Så lite kreativt tänkande får gärna ramla över mig denna onsdag, veckan före jul då huvudet mest är fullt av andra tankar, så som glöggfikor och vilka julklappar man kan tänkas få av tomten, haha! Men eftersom jag är en klok människa vet jag att det är bäst att ta tag i arbetsuppgiftern nu oavsett om kreativitetsförmågan är vaken eller ej, det är ju trots allt jobbet som föder mig!
 
Så på återseende era sötnötter!  

Kommentarer
Postat av: Karin

Tänk om man kunde göra ett så där fint hus:)

2008-12-17 @ 10:43:13
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Jossan

så söt pepparkakshus. :) Lycka till med jobbet.

2008-12-17 @ 10:51:53
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Brorsan

Vad då? Är Tomten ett påhitt?! ;-) Nej, jag kommer faktiskt inte ihåg. Jag tror nog inte att du sa något, du har ju alltid varit ganska snäll mot din lillebror. Jag kommer knappt ihåg att jag någonsin trott på tomten överhuvudtaget men å andra sidan har jag ju fruktansvärt taskigt minne, kommer knappt ihåg när man gick på gymnasiet ens...

2008-12-17 @ 11:22:14
Postat av: Jessica

Pepparkakshuset var verkligen ursött!! Har själv försökt mig på att göra pepparkakshus några gånger...men det slutar alltid med att man råkar trycka sönder nån del när man bygger och då hamnar det i magen istället:)))



Ha en superbra dag



Kram

2008-12-17 @ 11:45:49
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Karin:

Ja jag håller med, med mitt dåliga tålamod hade det nog inte blivit så där snyggt ;-)



Jossan:

Ja visst är det ursött det där lilla huset, så fint med polkagrispå taket =) Tack och kram!



Brorsan:

Är vi släkt eller? Jag har väldigt taskigt minne jag också, minns knappt vart jag bor när jag går hem på kvällarna, Hahaha! ;-) Du är förövrigt världens bästa lillebror! Vi hörs om pappsens julklapp senare idag! Kram!



Jessica:

Ja visst är det väl för sott. Jag har aldrig själv testat att göra ett pepparkakshus, men gjorde det som liten tillsammans med min farmor, det var mysigt! Ha en bra dga du också! Stor kram!

2008-12-17 @ 12:34:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ida

Måste hålla med er övriga att pepparkakshuset var väldigt sött och fint. Och lite ovanligt med polkagrisarna istället för non-stop. Lycka till med jobbet på jobbet Anna. Kram från Ida

2008-12-17 @ 12:43:45
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej Anna!



När jag var liten försökte de aldrig slå i mig att Tomten fanns på "riktigt". Snällt tycker jag. :) Däremot minns jag att det var ganska roliga gissningslekar om vem som var i masken. :)

Och så hade mamma ett fult trix för sig; Om man var lite olydig en stund, kunde hon säga att den som klädde ut sig till tomte precis smög utanför och kikade in genom fönstren, för att kolla att man var snäll! garv Hur snabbt jag än vände huvudet mot fönstret kunde jag dock aldrig upptäcka honom! ;) Jag misstänkte att hon lurades, men det dröjde ett par år innan jag var säker. :)



Kram!

2008-12-17 @ 13:10:44
Postat av: Emily

Vilket sött hus, skulle passa perfekt som prydnad. Skulle aldrig vilja äta upp det :)

2008-12-17 @ 13:28:46
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: Fru A - Carin

Jag gjorde en mini-pepparkakshus i går, men det blev INTE så fint som det Arla gjort... hmmm

Får väl täcka det med vit kristyr;)!



Hoppas att inspirationen infann sig, så att du knåpat i hop ngt lagom kreativt. Dumt att be ngn göra en sådan sak bara sju dagar innan självaste Julafton;)!

Kram Carin

2008-12-17 @ 16:11:53
URL: http://frufa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0