Välkommen fredag!

Så var det plötsligt fredag(!) men jag kan ärligt säga att det hade inte nödvändigtvis behövt vara det idag, för jag känner egentligen inte något större behov av ledighet just nu (även om det naturligtvis alltid är härligt med helg). Första veckan på arbetet kan jag i alla fall konstatera har vart riktigt bra och mina promenader har redan fått dököttet att vakna till liv igen eften 4 veckor i dvala ;-) Ett kilo ner på vågen sedan i måndags upptäkte jag imorse och det beror inte på att jag lagt om mina kostvanor eller inte ätit, utan att jag helt enkelt gått i rask takt en timma varje dag, snacka om att "gratis" är gott =)

Helgen är än så länge ganska oplanerad och det känns faktiskt riktigt skönt för en gång skull. Det enda inplanerade just nu är att vi på söndag eftermiddag ska hämta min bror och hans flickvän på Centralen då de kommer med tåg från Halmstad. De ska senare på söndagskvällen flyga till Asien, så tanken är att de ska vara hos oss fram till dess att planet går. Som alltid när man får besök vill man ju bjuda på något gott att äta och denna gången är inte annorlunda. Det lutar åt att jag gör en paj, då det både är enkelt att förbereda och gott. Tror att jag ska testa och göra denna Tex Mex paj och bjuda på tillsammans med en sallad. Vad tror ni om det?

Nu ska jag logga in mig i datasystemet för femtioelfte gången denna morgon och hoppas att det fungerar DENNA GÅNG!!!! (problem med min jäkla inloggning i H80). Ha en härlig fredag, vi hörs! 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Paj går ju alltid hem, trots brända kanter..haha

Trevlig fredag på dig tjejen!

Kram Kram



Ps: Får man fråga vart du jobbar?Har inte riktigt fått grepp om "nya" jobbet:)

2008-08-15 @ 10:43:57
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna

Madeleine:

Haha, ja det går alltid hem, ska dock försöka göra den UTAN brända kanter denna ggn =)



Jag arbetar för tre olika försäkringsbolag: "Folksam", "Salus Ansvar/Svenska konsumentförsäkringar" och "Tre Kronor". Min roll som skaderevisor är jag ensam om på de tre bolagen, med andra ord har jag hela Sverige som upptagningområde, så det finns att göra om man säger så =)



Trevlig helg!



Kraaaaaam

2008-08-15 @ 12:34:24
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag måste bara säga det: Din blogg är toppen. Får en alltid på så bra humör. Alltid roligt att läsa om matlagning, bröllop, heminredning osv. Vi har precis flyttat till en lägenhet och vill gärna ha in tips på hur man kan göra det mysigt och välkomnande i hallen. Hur har ni gjort? Mvh från Ida

2008-08-15 @ 15:49:43
Postat av: Mia

Hej tjejen! Nu är jag hemma på fastlandet igen :) Så har du tid att ses så hojta gärna till! Har du provat din vågtång från Toni&Guy än förresten? Jag klickade hem en när jag var på Gotland och har precis hämtat paketet. Tycker att den känns lite plastig och ingen vidare kvalitet, men den kanske fungerar ändå, ska testa snart :) KRAM!

2008-08-15 @ 16:13:48
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Ida:

ÅH TACK snälla rara! Vad glad jag blev nu av dina fina ord =)



Vad kul med ny lägenhet att pyssla i. Det är alltid svårt med hallar tycker jag. Vi har en fördel av att vi har ett liggande fönster i hallen som man möts av när man kommer in. Det gör ju att det automatiskt blir väldigt ljust i hallen, annars kan ju hallar tendera till att vara väldigt mörka och trista, så jag skulle satsa på bra ljuskällor, spegel och en massa förvaring. Har man plats är ju en bänk att sitta på (kanske med förvaring i) kanonsnyggt. Hade jag gärna haft här, men vår hall är för avlång för att det ska fungera. Sedan gillar jag om man använder sig av galgar i hallen att de är likadana lite "finare" nu menar inte jag att de behöver vara dyra, men roligare än blandade plastgalgar från H&M, KappAhl eller vad man nu har för galgar =) Lycka till med hallen! Kram, Anna



Mia:

Välkommen HEM! Gotland är ju såå underbart, hoppas vädret vart bra och att man år se lite fina bilder senare på din blogg. Jag har inte fått tummen ur och testat vågtången ännu, men jag tänkte inte på att den var plastig, men jag har i o f s knappt hållt i den ;-) Vi hör! Lycka till när hästen springer! KRAM

2008-08-15 @ 17:07:35
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Anna. Håller med om ljusa färger i hallen. Vi funderar på att ha vita väggar och tak i hela lägenheten plus mörk valnötsgolv i hela lägenheten. Tror det kan bli bra. Ska inte ha några gardiner då vi vill att ljuset ska komma in i lägenheten. Kommer istället ha nån form av persienner tror jag som går i ungefär samma färg som golvet... Du kan inte fixa en bild på er hall? Blir alltid så inspirerad av hur det ser ut hemma hos er. Ni bor superfint. I vilken del av Sthlm bor ni? Kram

2008-08-15 @ 17:22:41
Postat av: Anna

Ida:

låter som er lägenhet kommer att bli kanonfin, jag tycker att det är så snyggt med valnöt på golvet och vitt resten. Jag har infriat din önskan ang bild på hallen nu ;-) Vi bor i nya området Hammarby Sjöstad i sthlm, söder om Söder! Ha en härlig kväll! Kram kram

2008-08-15 @ 18:28:47
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Anna. Såg bilderna på hallen. Ni har sååå fint!! Längtar till vår lägenhet blir klar men det dröjer väl ett tag till :) Svårt att veta hur man vill ha det men köket och vardagsrummet kan vi i alla fall börja med så småningom. Tack iaf för att du la in bilderna på hallen. Mycket snyggt inredd och roligt att läsa och titta. Ser fram emot morgondagens inlägg :) God natt och sov så gott. Trevlig helg. Kramar

2008-08-15 @ 23:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0