Hemmafix...

Nu när hösten snart står och stampar utanför dörren så blir i alla fall jag mer sugen på att piffa hemma. Under sommaren och våren känns det inte lika inspirerande, då vill man efter den mörka kalla vintern ta tillvara på allt vad solljus heter och man tillbringar istället mest tid ute tillsammans med nära och kära. När hösten kommer är man mer hemma och inne. Man tänder ljus och man myser i soffan när ovädren viner utanför fönstren. Jag har en del projekt kvar att fixa med hemma innan lägenheten kan anses vara helt färdiginredd. Det har aldrig riktigt blivit klart efter inflyttningen i april, för det kom ett bröllop, en sommar och några resor emellan. Det som bör fixas klart är dels vardagsrummet. En matta, taklampa och även ett sideboard ska införskaffas dit. Tanken var ju att jag skulle måla om vårt gamla sideboard i ek till vitt, men maken tycker att vi hellre ska köpa ett nytt och strunta i att kladda med en massa färg, så fine with me, betalar du? ;-) Sedan är inte gästrummet heller helt färdigt, där måste jag ta tag i både det ena och andra, helst före nästa helg då vi får finaste besöket från Paris. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe. Vi hörs!    


Kommentarer
Postat av: Alex

Hej,

Jag måste bara fråga från vilken leverantör hitta du sideboardet från??? Det är precis ett sånt jag letar efter! =)



Kram

2008-08-13 @ 15:46:30
Postat av: Madeleine

Så snyggt med kombon svart, grått och vitt. Ska bli spännande att se Er fortsatta förvandling i lägenheten, även om det bara är på bild:)



Har också haft lite "ryck" här hemma med lite små fix. Men så tråkigt att inte kunna göra det man vill i en lägenhet (hyreslägenhet):(

Ha en bra onsdagskväll. Ska återgå till middagsfix här och kör faktiskt på ett recept från dig=)

Kramar

2008-08-13 @ 15:47:06
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna

Alex:

Hej! Sideboardet är en nyhet från IKEA, supersnyggt tycker jag. Finns här i flera olika färger: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80133930



Kram!



Madeleine:

Ja vitt, svart och grått är en riktigt bra kombo faktiskt, stilrent! Jag VET hur det är med hyresrätt. Det är ju inet så kul, man kan ju inte fixa lika mycket som man vill, tyvärr.. men man får göra det bästa av det som går helt enkelt. Du har säkert jättefint hemma, du verkar ha BRA smak!



Åh kör du på ett recept från mig, vad kan det vara tro? =) Tror jag ska grilla när jag kommer hem, men vet inte riktigt än.. Lycka till med middagsmaten! Bamsekramar



2008-08-13 @ 15:54:54
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack för det =) Skit bra ju men jag misstänker att djupet är för lite när jag pratar med min man sen. Behöver nog 46 i djup....men tål att åka och kollas på ;) hehe alltid finns det orsak att besöka ikea.



Ha en bra kväll!!



Kram

2008-08-13 @ 16:21:24
Postat av: Anna

Alex:

Ja det finns alltid orsak till ett IKEA besök, jag håller med, haha! Är rädd att den är för låg för vår del, men jag ska liksom du dit och kika i alla fall ;-) Lycka till! Kram

2008-08-13 @ 17:03:57
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Väldigt fina saker här:)Gillar svart, vitt och grått ihop:) Kram

2008-08-14 @ 09:38:29
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Anna

Kristina-Novemberbröllop:

Ja visst är det en fräsch kombination, me like! Ha en härliog dag! Kram kram

2008-08-14 @ 12:23:51
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Eva johansson

Hej jag igen ..var kommer din bild med vita spegeln i från?



Mio eller em?



Kram Eva

2010-05-05 @ 10:45:25
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Eva Johansson:

Ledsen men tyvärr minns jag inte alls vart bilden är ifrån. Kan vara MIO eller EM, men kanske även någon annanstans ifrån. Så tyvärr, mitt minne har svikit på två år :-)



Kramar/Anna

2010-05-05 @ 10:55:51
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0