Utmanad!

Jag har blivit utmanad av söta kungafantasten Madeleine där jag ska avslöja 5-7 udda eller märkliga saker om mig själv. Så varsågoda och grotta ner er i mina märkligheter....

1. Jag föddes med s k klumpfot på båda mina fötter och var gipsad mina första dagar i livet. Levde sedan med skenor på fötterna/benen tills jag var över ett år. Idag är det inget som märks på mig.

2. Jag har en "son" vid namn Ranga, en underbar liten orangutang (mjukisdjur, syns på bilden i inlägget "vem är du?") Han är med mig nästan överallt. T ex  på ALLA våra resor sedan 2002 då han "föddes" =P Som sagt nog är jag udda alltid... =)

3. Jag äter lingon tillsammans med bearnaissås (det är faktiskt en gooood kombination!) 

4. Jag fullkomligt avskyr personer som visslar och gnolar (jag blir lika uppretad som en tjur i en tjurfäktning) 

5.
Jag har Emetofobi 

Jag utmanar i min tur alla som inte blivit utmanade redan =)

KRAM från Ufot =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Ett till ufo här: =D Skämt åsido... --->



Jag har hörappareter i båda öronen, fast jag bara är 21 år.



Äter kladdkaka alltför ofta. Kan äta nästan två fjärdedelar köpt kladdkaka på en kväll och ändå känna sugen efter mer. (Äter inte så mkt godsaker i övrigt men kladdkaka är bara sååå gott)..



Jag hatar att folk lånar mina saker utan lov. Frågar de får de oftast låna (beror lite på vad det är), men lånar man utan att fråga blir jag frbannad.



Kan inte dricka eller äta av sakerna som datumet går ut på samma dag eller senare
uscha* Är petnoga.



Dricker absolut inte röd mjölk. Blå vanligtvis, grön är på gränsen. ALDRIG röd.



Måste gå upp då klockan står på var femte minut. Kan aldrig kliva ur sängen då digitalklockan står på tex 07:53. 07:55 går däremot bra. Likaså 09:15, inte 08:17.



Där har du mina udda saker. Kramar från den märkliga Ida

2008-08-27 @ 11:51:33
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Anna

Ida:

Hahaha, vilka sköna grejer. Jag gillar det där med att du inte kan gå upp om kl står på t ex 07:53 utan måste vänta till kl är 07:55, sött ju =D



Kram!

2008-08-27 @ 12:32:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sofie



LINGON OCH BEARNAISSÅS!?!?!!



HELT KLOCKRENT UDDA!



Haha så roligt att läsa dessa utmaningar, egentligen skulle man göra en sammanställning utav de mest udda sakerna. Dina lingon med bea tycker jag klassar för topplistan!



Hoppas du mår bättre!

Kram!

2008-08-27 @ 13:09:09
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Anna

Sofie:

Hahaha, ja men det ÄR gott tillsammans, jag LOVAR =P men visst är det lite udda, folk brukar rynka på näsan när jag kommer med min lingonburk och kladdar ihop den med beasåsen, hahaha! Kram!!!



2008-08-27 @ 13:20:44
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har nog med lite emotofobi =)

2008-08-27 @ 15:30:36
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna

Anna:

Ja fy kräk/spyor är det absolut värsta jag VET!!! Hua...

2008-08-27 @ 15:44:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Haha, jag som trodde att jag var ensam om B&J glassen. Då är vi en skön liten trio då som tydligen har missat jordens grej:)



Ps: Jag tycker inte att såsen och sylten låter så underligt;) Som frisk älskade jag bearnaissås i alla former och kombinationer. Något jag ser fram emot att njuta av igen=)

KRAM

2008-08-27 @ 18:04:01
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna Gustavsson

ok let's go!!



1. Jag har en onormalt förhâllande till ägg, dvs jag konsumerar straffbara mängder ägg i veckan.En gâng ât jag 5 âgg pâ raken och var fortfarande sugen pâ ett ägg efterât. Jag brukar ljuga vid pâsk, jul och midsommar om hur mânga ägg jag äter för att folk inte ska bli chockade



2. Jag hatar folk som tuggar med öppen mun. Det handlar inte om en obehagskänsla utan jag mâr fysiskt dâligt när jag ser folk äta med munnen öppen.



3. Jag är 31 âr och bor pâ en madrass pâ golvet



4. Jag är överdrivet känslig för sentimentala tv-progam och filmer och kan fâ gâshud och bli târögd vare sig jag kollar pâ Lassie, actionfilm eller nâgon smörig amerikansk film



5. Jag blir vansinnig pâ folk som inte är tävlingsinriktade utan spelar spel och sportar för att det "är skönt" eller "roligt".



japp det var jag, finns nog mörkare hemligheter än sâ men dem spar vi ;)





2008-08-27 @ 23:10:21
Postat av: Anna

Anna Gustavsson:

Hahaha, jo tack jag vet om din ovanor med ägg, hahaha. Kom jag precis på att du måste tyckt att vi var jäkligt snåla som bara hade varsitt ägg på frukosten att bjuda på, såg nog allt att du snglade på mitt ägg hahahaha.



Sedan gillar jag det där med madrassen, haha! sötnöt!



KRAAAAAAAAM

2008-08-28 @ 08:43:52
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0